پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز اسکای؛ چه چیزهایی در بارسلونای والورده تغییر کرده است؟

کد خبر : 71971  |  زمان ارسال : دوشنبه 8 آبان 1396
یک تیم منسجم

اختصاصی بارسانیوز – طبق گزارش اسکای اسپورتس، گیلم بالاگ کارشناس فوتبال اسپانیایی اسکای اسپورتس وضعیت بارسلونا را زیرنظر ارنستو والورده بررسی کرده است.

 

با بازگشت به آگوست و آغاز فصل به نظر می رسید که بارسلونا فصلی سخت و طولانی درپیش دارد چون خروج نیمار اثر 2 شکست مقابل رئال مادرید در سوپر کاپ را درپی داشت و بدین ترتیب ارنستو والورده با مشکلاتی در درون و بیرون از زمین مواجه بود اما با گذشت چند ماه اوضاع کاملا تغییر کرده است.

 

پیروزی 2-0 بارسلونا مقابل بیلبائو نهمین پیروزی از 10 بازی فصل لالیگایی بارسلونای والورده بود و حالا با 8 امتیاز اختلاف با رئال مادرید صدرنشین هستند آن هم با 28 گل زده و تنها 3 گل خورده و پس از شکست در سوپرکاپ، 13 بازی از 14 دیدار فصل را پیروز شده اند و خوشبینی به نیوکمپ بازگشته است.

 

 

اما چه چیزی زیرنظر والورده در بارسلونا تغییر کرده است؟

 

استفاده از لیونل مسی مهم ترین فاکتور موفقیت اوست و این ستاره آرژانتینی نقش مهمی را در موفقیت تیمش برعهده گرفته است به صورتی که در جدول گلزنان لالیگا 12 گل را به ثمر رسانده و در کلیه رقابت های فصل 16 گله است.

 

با رفتن لوئیز انریکه که مسی را عقب و عقب تر از محوطه جریمه حریف می برد، مسی تحت هدایت والورده به محوطه جریمه حریف نزدیک تر شده است و این اجازه را به او داده تا موقعیت های بیشتری نسبت به سال های گذشته داشته باشد.

 

 

مسی به صورت میانیگن در هر 90 دقیقه 6.7 شوت در لالیگا زده که بیشتر از فصول قبلی او زیر نظر انریکه است و این بیشترین نرخ شوت در بین بازیکنان حاضر در لیگ های اروپایی است.

 

در واقع مسی به قدری خوب بوده که نگرانی ای بابت چالش این فصل لوئیس سوارز در گلزنی نداشته باشند و مسی پیروزی ها را تضمین کرده است.

 

با انتقال مسی به مرکز و بازی بدون وینگر بارسلونای والورده و انباشتگی هافبک در میانه زمینف سوارز تنها 3 گل به ثمر رسانده است اما خوشبختانه همکاری و گلزنی سایر هم تیمی ها این معضل را برطرف کرده است.

 

 

فقدان عمق در تیم برای بازیسازی بزرگ ترین نگرانی تیم فصل گذشته لوئیز انریکه بود اما در فصل جاری بازیکنان بیشتری برای این کار در تیم وجود دارند.

 

خرید جدید پائولینیو و بازیکنان آکادمی این تیم دلوفئو گل ها و پاس گل های کلیدی در این فصل داشته اند همین طور دنیس سوارز و سرجی روبرتو که بارسلونا را به ایده آل هواداران نزدیکتر کرده است.

 

از نظر بسیاری از هواداران بارسلونا، تیم انریکه متضاد با فلسفه بارسلونا بود و در واقع در برابر سنت های بارسلونا قرار گرفته بود چون تمام بحث درخصوص میانه زمین و خط هافبک بود که سریعا توپ به مثلث تهاجمی منتقل می شد.

 

اما والورده تغییراتی داد و فرم 3-3-4 که در حال حاضر 1-3-2-4 است میانه زمین بارسلونا را پرتعدادتر کرده و حتی اگر فوتبال فوق العاده ای بازی نکرده باشند اما کنترل بازی و مالکیت توپ را دراختیار دارند و به عنوان یک تیم در دفاع و حمله کار می کنند.

 

آمارها نشان می دهند که تیم والورده از لحظه شروع پاس ابتدایی، تعداد پاس های بیشتری نسبت به فصول قبل رد و بدل می کند که این نشان دهنده تغییر در ساختار و سبک بازی است.

 

 

بنابراین بارسلونای والورده به جای گرفتن توپ و رساندن مستقیم ان به مثلث تهاجمی با صبر بیشتر پاس می دهد.

 

جدا از مالکیت توپ آن ها در دفاع تیمی به خوبی سازمان یافته اند و سخت کوش هستند. والورده تیم خود را از پرس از زمین حریف به صورت تیمی سازمان داده و بازیکنان کاملا به تفکرات مربی خود آشناه شده اند و دست یافته اند.

 

بارسلونا تنها با 2.8 شوت در هر بازی در قیاس با 4.2 در فصل گذشته به سمت دروازه خود مواجه است که نتیجه اش تنها دریافت 3 گل در لالیگا بوده است.

 

 

بارسلونا نیاز دارد تا این وضعیت خود را حفظ کند چون باید برای بازی های بزرگ تر آماده شوند.

 

بارسلونای والورده روشن تر از چیزی است که انتظار می رفت.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.