پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز ؛ چرا بارسلونا به اریکسن نیاز دارد ؟

کد خبر : 72319  |  زمان ارسال : پنجشنبه 18 آبان 1396
هافبکی همسو با نیازهای تیم ارنستو والورده

اختصاصی بارسانیوز – فصل جاری بارسلونا با جدایی نیمار و مصدومیت دمبله و افت عملکرد سوارز در گلزنی نمی توانست بهتر از این شود که تیم والورده در لالیگا و لیگ قهرمانان صدرنشین و این تیم از زمان شکست در سوپر کاپ اسپانیا قبل از آغاز فصل تاکنون شکست نخورده است.

 

درحال که هیچ مربی در اروپا نمی تواند تا به این لحظه خوشحال تر از والورده باشد اما تیم در ژانویه بدون تقویت به سراغ نیم فصل دوم نخواهد رفت که ستون های شایعه هر روز برای بارسلونا کنار گذاشته می شود که در کنار تحت فشار قرار دادن لوئیس سوارز، از کوتینیویی به عنوان اولویت خرید در زمستان نام برده می شود که در تابستان باشگاه لیورپول حتی پاسخ تماس های بارسلونا را نیز نداد.

 

از موندو دیپورتیوو که روی خرید کوتینیو اصرار دارد تا اسپورت که ادعای کلمنت لنگلت از سویا را کرده کمتر کسی از کریستین اریکسن حرف می زند. در دوران مصدومیت اینیستا، بارسلونای والورده در گلزنی دچار مشکل شد و طبیعی به نظر می رسد که بارسلونا باید به چهره ای بازیساز و گلساز بنگرد و خود را از وابستگی به مسی رها کند.

 

 

تغییرات تاکتیکی

 

درحال حاضر والورده از سیستم سنتی 3-3-4 بارسلونا در نبود دمبله فرار کرده است و با 4 هافبک به صورت 2-4-4 بازی می کند که لیونل مسی با ازادی حرکت در حملات از سوارز حمایت می کند.

 

تفاوت بزرگ دیگر بجز استفاده از مسی به عنوان 9 کاذب در وسط ، نبودن 2 شماره 8 همچون سوارز و ژاوی در مرکز زمین است که این دو به کناره های زمین متمایل شده اند که به داخل می آیند تا مدافعان کناری نفوذ کنند.

 

با بازی بین خطوط این هافبک ها، دو مدافع کناری برای انجام کارهایشان آزادی عمل دارند تا نفوذ کنند یا در پاسکاری ها برای شکستن خطوط دفاعی چاره ساز شوند.

 

 

در جناح چپ خط هافبک اینیستا به صورت ثابت حضور دارد اما در جناح راست این نقش را بازیکنانی چون دمبله، گومز، دلوفئو و اخیرا آلکاسر بازی کرده اند.

 

درحالی که دمبله پس از بازگشت بازیکن فیکس تیم خواهد شد اما سازگاری و حفظ کیفیت در کوتاه مدت اهمیت خواهد داشت آن هم باتوجه به اینیستایی که پا به سن می گذارد و در فصل جاری به صورت معدود 90 دقیقه کامل را بازی کرده است و پرتعویض ترین بازیکن فصل بارسلونا می باشد.

 

قابلیت بازی در پست های مختلف

 

معضل دیگر تیم فعلی بارسلونا این است که اینیستا در جناح چپ بازی می کند و راکیتیچ در جناح راست و هیچ کدام قابلیت بازی در هر دو طرف را ندارند درحالی که کریستین اریکسن در نقش های مختلف در تاتنهام بازی کرده است.

 

کریستین اریکسن نه تنها در موقعیت بازیکن شماره 10 بلکه در دو طرف خط حمله در سیستم 1-3-2-4 نیز بازی کرده و به عنوان یکی از دو بازیکن حمایتی پشت تک مهاجم بازی کرده است. اریکسن با جابجایی های خود در هر نقشی در میانه زمین با هدف یافتن فضا موثر است چون:

اریکسن بیشترین شوت را از روی بازی روی زمین با 253 مرتبه برای تیمش ساخته است و پس از او الکسیس سانچز با 252 قرار دارد.

 

بارسلونا همچنان با استحکام دفاعی بیشتر، مالکیت توپ را دراختیار دارد به ویژه اینکه در سیستم 2-4-4 دو هافبک کناری نقش وینگر را ندارند و بازهم در بازیسازی شرکت می کنند که اریکسن می تواند برخلاف اینیستا و راکیتیچ در هر دو سمت بازی کند که با قدرت مالکیت توپ، دید فوق العاده ای در تغذیه مهاجمان دارد که با بازگشت دمبله کاملا مناسب سیستم 3-3-4 والورده خواهد بود.

 

قدرت خلاقیت

 

 بارسلونا به قدرت تهاجمی خود در میانه زمین شناخته شده است جایی که در درخشان ترین تیم تاریخ بارسلونا این وظیفه را ژاوی و اینیستا به خوبی انجام می دادند اما کریستین اریکسن نیز بینظیر است:

اریکسن با 37 ایجاد موقعیت گل در مقدماتی جام جهانی بهترین عملکرد را دراروپا داشته و بی نظیر بوده است.

 

در واقع جدای از بردها و نتایج مثبت، بارسلونا در پست هافبک تهاجمی نیاز به بازیسازی دارد چون:

بارسلونا در 5 لیگ بزرگ اروپایی، شانزدهمین تیم از نظر میانگین شوت در هر بازی است و همچنین رتبه هفتم از نظر شوت درون چارچوب را دراختیار دارد.

 

بارسلونا در برخی از بازی های فصل در ایجاد موقعیت گل دچار مشکل می شود که این نیاز تیم به هافبکی بازیساز را تایید می کند.

 

اریکسن پرگل ترین بازیکن دانمارکی لیگ جزیره با 33 گل بالاتر از بندتنر است که این آمار مربوط به حدود 2 ماه قبل می باشد.

 

اریکسن اینجا، اریکسن آنجا، اریکسن همه جا

 

اما مهارت های اریکسن صرفا در گلسازی و گلزنی نیست چون او در لیگ قهرمانان فصل جاری از نظر میزان دوندگی نیز در صدر قرار دارد:

اریکسن طبق گزارش یوفا، به صورت میانگین در هر دقیقه 140.5 متر دویده است که بهترین عملکرد می باشد.

 

 

این رویکرد جویندگی توپ توسط اریکسن و کاور سرتاسر زمین است.

 

گذار در بارسلونا

 

با نگاهی به باتجربه های بارسلونا می بینیم که بارسلونا تیم مسنی باوجود پیکه، مسی و سوارز در 30 سالگی، راکیتیچ و بوسکتس و پائولینیو در 29 سالگی و اینیستا در 33 سالگی دارد و بنابراین اضافه شدن اریکسن 25 ساله جانی دوباره به میانه زمین بارسلونا می دهد.

 

اینکه بارسلونای والورده با بازگشت دمبله به 3-3-4 باز می گردد یا نه مهم نیست چون اریکسن مشکلی با تغییر سیستم ندارد.

 

طبق گزارش هو اسکورد:

تنها دله علی با 20 اثرگذاری گل و پاس گل عملکرد بهتری در لیگ جزیره نسبت به اریکسن در سال 2017 داشته است که این آمار مربوط به دو ماه قبل است.

 

همه این ها نشان می دهد که کریستین اریکسن همان مهره ای است که بارسلونا به آن نیاز دارد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.