پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

داستان ‏6 ماه حضور کوتینیو در اسپانیول؛ گفت روزی به بارسلونا می روم !‏

کد خبر : 75484  |  زمان ارسال : جمعه 13 بهمن 1396
رویایی که تحقق یافت

اختصاصی بارسانیوز فیلیپه کوتینیو به عنوان دومین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال در شرایطی راهی بارسلونا شد که شش ماه را در این شهر بابت حضور در اسپانیول گذراند که از آن روز به بارسلونا فکر می کرد.

 

وقتی که کوتینیو برای اولین بار در می 2012 در اخرین بازی بارسلونا با هدایت گواردیولا وارد نیوکمپ شد در رویای حضور در این استادیوم به سر می برد چون کریستین گومز هم تیمی او در اسپانیول در گفت و گو با اسکای اسپورتس درخصوص او بیان کرد:

من هنوز هم آنچه را که به من گفته بود به یاد دارم. او ان روزها به من گفته بود که می داند روزی در بارسلونا بازی خواهد کرد که این حرفش باعث تعجب من شد اما حقیقت ای بود که اگر کسی در آن تیم این پتانسیل را داشت ان شخص فقط و فقط خود کوتینیو بود و من از این مطمئن بودم.

حالا پس از 6 سال نه گواردیولایی هست و نه گومز اما کوتینیو در کنار مسی در بارسلونا در حال بازی کردن است و دست بر قضا اولین بازی او در لباس بارسلونا مقابل اسپانیول تیم سابق خود رقم خورد که دوره 6 ماه قرضی را از اینتر در آن گذراند و کوتینیو می تواند چند روز دیگر مجددا مقابل اسپانیول اینبار در لالیگا قرار بگیرد.

 

اما کوتینیو چگونه از اینتر به صورت قرضی به اسپانیول رسید؟

 

گیلم بالاگ در این خصوص گفته است:

 پیر لوئیجی کاسیراگی مهاجم اسبق و سرشناس اینتر میلان با رامون پلانس مدیر جدید ان زمان اسپانیول آشنایی داشت. پیر لوئیجی کوتینیو را برای اینتر در 16 سالگی در سال 2008 زمانی که در حال تماشای بازی او در برزیل بود کشف کرد که در همان تیمی بود که نیمار در ان حضور داشت که کوتینیو دو سال اول قراردادش با اینتر را به صورت قرضی در واسکودوگاما گذراند تا اینکه در 18 سالگی به اینتر پیوست و مشخص شد که نیاز به بازی در اروپا و انتقال قرضی دیگری دارد.

اینتر میلان در طی حدودا 3 سال 5 مربی داشت که به کوتینیو بازی نمی رسید و اینجا بود که پیر لوئیجی با باشگاه اسپانیول تماس گرفت تا نظرشان را درخصوص جذب قرضی کوتینیو بداند که پیشنهاداتی از 8 تیم دیگر ایتالیایی نیز وجود داشت اما کوتینیو شخصا اسپانیول را انتخاب کرد.

 

کوتینیو زیر نظر مائوریسیو پوچتینو سرمربی وقات اسپانیول 5 گل در 16 بازی به ثمر رساند که بالاگ در ادامه می گوید:

او در وینگر چپ بازی می کرد و شماره 23 برتن داشت که برای بازیکن افسانه ای باشگاه به نام رائول تامودو بود و ایده اسپانیول برای کسب سهمیه اروپایی در ان فصل بود که درنهایت به گلزنی های کوتینیو برای حفظ سهمیه نیاز داشتند.

 

آلوارو آلوارز مهاجم اسپانیول می گوید:

من در اسپانیا در جام جهانی زیر 20 ساله های 2011 حاضر بودم جایی که برزیل ما را در فینال در کلمبیا شکست داد و بنابراین میزان فوق العاده بودن کوتینیو را می دانستم و وقتی به اسپانیول آمد شگفت زده ام کرد. او پسری آرام و مودب و شخصیتی فروتن بود که دارای کیفیت های زیادی بود و از ان دست از بازیکنانی بود که می توانست تفاوت را در بازی رقم بزندو کار را برای تیم شما آسان کند.

 

گومز در ادامه می گوید:

کوتینیو خیلی خجالتی بود اما خجالتی بودنش به محض ورود به زمین از بین می رفت. او کارهایی انجام می داد که من قبل از آن ندیده بودم. در اولین روز تمرینی اش ما در مقابل تیم جوانان بازی می کردیم و به محض اینکه توپ را گرفت سه بازیکن را پشت سر گذاشت و گل زد و ما بازیکنان تیم اصلی به یکدیگر نگاه می کردیم و بله این پسر آمده تا به تیم اصلی کمک کند.

 

کوتینیو در اینتر رختکن مشترکی را در کنار دژان استانکوویچ، خاویر زانتی، لوسیو و اشنایدر گذرانده بود اما در اسپانیول بهتر کار می کرد که بالاگ در این خصوص گفت:

او بابت انتقال به اسپانیول یعنی جوان ترین تیم وقت اسپانیا خوشحال بود چون 9 بازیکن زیر 21 سال داشتند پس اگر خجالتی بود در کنار هم سن و سال های خود کمتر این حس را داشت.

 

وازکز و گومز نیز در بین این بچه ها بودند:

او به خوبی در تیم وفق پیدا کرد و برای همه بابت رفتارش یک هم تیمی خوب شد به ویزه بازیکنان جوان تیم و بعداز ظهر ها با یکدیگر بودیم. او شهر بارسلون را خیلی دوشت داشت و همین طور نامزدش

 

 

بهترین لحظات کوتینیو در اسپانیول روی گل انفرادی فوق العاده اش مقابل رایووایکانو رقم خورد و همچنین یک ضربه آزاد هوشمندانه از زیر دیوار دفاعی مقابل مالاگا اما علی رغم این هنوز هم مشکلاتی برای عبور وجود داشت.

 

بالاگ ادامه داد:

او در انتهای ژانویه و بدون تمرینات زیاد مستقیما به تیم اصلی اضافه شد تا مقابل تیم مارسلو بیلسا در بیلبائو بازی کند. بازی دشواری بود و مجبور شد تا زمین را به دلیل مصدومیت ترک کند و مشخص بود که از نظر جسمی در سطح سایر بازیکنان قرار نداشت.

 

گومز می گوید:

ما تیمی بودیم که باید در میانه جدول قرار می گرفتیم اما او به فکر تیمی بزرگ بود و فکر می کنم آنچه کوتینیو در کنار ما آموخت اهمیت مبارزه کردن بود. ما تیمی بودیم که همواره برای ارائه بازی خوب تلاش می کردیم و فکر می کنم که آن 6 ماه به رشدش کمک کرد و البته فکر نمی کردم که به چنین بازیکنی در حال حاضر تبدیل شود.

 

وازکز می گوید:

فکر می کنم که پیوستنش در ان زمان به جمع ما لحظه بسیار مهمی در دوران حرفه ای او بود. او در اینتر فرصت بازی نداشت اما آن را در اسپانیول به دست آورد و این به او برای رشد کمک کرد.

 

بالاگ درخصوص بازگشت او به اینتر گفت:

اسپانیول قادر به خریدش نبود و بازی های او توسط استعداد یاب های لیورپول دنبال می شد.

 

 

کوتینیو درنهایت با 8.5 میلیون پوند راهی لیورپول شد تا در ژانویه 2013 به مدت 5 سال در این باشگاه قبل از انتقال به بارسلونا بازی کند.

 

گومز درخصوص اولین بازی کوتینیو در بارسلونا گفته است:

من نخستین بازی او را برای بارسلونا دیدم و در همان 30 دقیقه می شد دید که او مناسب بارسلونا خواهد بود.

 

و وازکز می گوید:

ما کیفیت و توانایی او را بابت حضورش در اسپانیول می دانیم و می دانستیم که او متعلق به چنین سطحی از فوتبال است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.