سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

14 لحظه برتر دوران حرفه ای از زبان مسی ( + ویدیوها و تصاویر)

کد خبر : 76475  |  زمان ارسال : سه شنبه 8 اسفند 1396
لئو از بهترین های دوران حرفه ای می گوید

اختصاصی بارسانیوز – لیونل مسی فوق ستاره باشگاه بارسلونا لحظات ناب و منحصر بفردی در دوران حرفه ای خود دارد که 14 مورد از بهترین هایش را نام برد.

 

آرژانتین 2-1 بوسنی (15 ژوئن 2014)

 

من مجبور بودم تا برای دومین گلم در جام جهانی 8 سال صبر کنم. ما می خواستیم تورنومنت خوبی را رقم بزنیم و جام را با برد مقابل بوسنی شروع کردیم و من دومین گل تیم را به ثمر رساندم. همه این ماجرا خیلی سریع اتفاق افتاد. من توپ را از نزدیکی میانه زمین گرفتم و به سمت دروازه یورش بردم و پس از یک ، یک و دو با هیگواین توپ را از لبه خط محوطه جریمه شوت زدم و خوشبختانه به گل تبدیل شد.

 

در دور مقدماتی قدرتمند ظاهر شده بودیم و به جام جهانی رسیدیم و در برزیل نیز به فینال جام رسیدیم که البته نتوانستیم به قهرمانی برسیم اما هر کاری که از دستمان بر می آمد را انجام دادیم. جام جهانی برای همه آرژانتینی ها مهم است و فتح آن یک رویاست.

 

اسپانیول 0-1 بارسلونا (16 اکتبر 2004)

 

من به عنوان بازیکن تعویضی به جای دکو مقابل رقیب سنتی وارد بازی شدم. کمی مضطرب بودم چون اولین بازی من در تیم اصلی بود و لحظه بسیار مهمی برایم بود چون مدت ها بود که به دنبالش بودم و شاید کمی بی تاب بودم.

 

من نسبت به کار تحت هدایت ریکارد و تمام بازیکنان اعتماد به نفس داشتم. من با کل بازیکنان تیم تمرین می کردم و این باعث شد تا کار برایم در تیم اصلی آسان تر شود. روز بسیار ویژه ای برایم بودو رویایی بود که همیشه منتظرش بودم و احساسم هنوز هم پابرجاست.

 

بارسلونا 7-1 لورکوزن (یک هشتم 7 مارس 2012)

 

چه شب باورنکردنی ای بود. من مطمئن نیستم که بتوانم گل هایم را رتبه بندی کنم و واقعا اعتقادی ندارم که این گلم بهتر از آن یکی گلم باشد. من تنها بابت به ثمر رساندن 5 گل و از همه مهمتر بردن بازی خوشحال بودم. در آن لحظات نمی دانستم که اولین بازیکنی هستم که موفق به ثمر رساندن 5 گل در یک بازی لیگ قهرمانان شده ام. صادقانه می گویم که من این 5 گل را زمانی ترجیح می دادم که می بردیم. فوتبال یک بازی تیمی است و بدون تیم من نمی توانم کاری کنم.

 

نیجریه 0-1 آرژانتین (23 آگوست 2008 فینال المپیک)

 

من دوستی فوق العاده ای با آگوئرو از مدت ها قبل دارم. ما وقتی که جوان بودیم اکثر اوقات را در کنار هم سپری می کردیم به ویژه وقتی در تیم ملی حضور داشتیم با هم فیفا بازی می کردیم. سفر به بیجینگ یکی از زیباترین خاطرات من است.

المپیک بسیار بااهمیت است نه تنها بابت کسب مدال بلکه بابت تجربه بودن در یک رویداد جهانی و بودن در دهکده المپیک در کنار سایر ورزشکاران

 

باورنکردنی بود، یک تورنومنت عالی برایمان بود و نیمه نهایی را 3-0 از برزیل بردیم، تیم بزرگی که فوق العاده بازی می کرد. ما همچنین بر هلند و نیجریه غلبه کردیم که هر دو دیدارهای دشواری بودند و باید برای قهرمانی در بهترین فرم خودمان قرار می گرفتیم. ما نسبت به کسب مدال طلا اعتماد به نفس داشتیم. با نگاه به تیمی که داشتیم و همچنین اتحاد بازیکنان از همان ابتدای تورنومنت به قهرمانی در پکن فکر می کردیم.

 

بارسلونا 5-1 سویا (22 نوامبر 2014)

 

احساس لقب گرفتن به عنوان بهترین گلزن تاریخ لالیگا شگفت انگیز است آن هم در لیگی با بسیاری از بازیکنان بزرگ تاریخ فوتبال و بازیکنانی که به افتحارات زیادی دست یافته اند و این عنوان برایم فوق العاده است.

من برای این گل هیچ برنامه ریزی خاصی نکرده بودم و هرگز درخصوص اتفاقات پس از گلم فکر نمی کنم. بهتر است که شادی پس از گل طبیعی و در لحظه باشد مثل بازی در لحظه درون زمین

 

بارسلونا 3-0 بایرن مونیخ ( 6 می 2015 نیمه نهایی)

 

همین طور که به بواتنگ نزدیک می شدم تمام فکرم روی پشت سر گذاشتنش بود تا به دروازه نزدیک شوم و هیچ فرقی با سایر زمان ها نمی کرد و من حریف دیگری را در مقابل خودم داشتم.

 

من واقعا بابت گلزنی در چنین بازی مهمی خوشحال بودم که باعث شد تا به فینال لیگ قهرمانان برسیم. این موضوع زمانی اهمیت پیدا کردم که کامنت ها و ویدیوهای بازی را خواندم و دیدم. ما مربی فوق العاده ای چون انریکه داشتیمو او به ما جهت پیروزی در آن دیدار دشوار کمک کرد. ما واقعا در بهترین سطح خودمان قرار داشتیم

 

بارسلونا 2-0 آلباسته (1 می 2005)

اولین گلم در بارسلونا و من هنوز در مراحل لذت بردن از بازی هایم در نیوکمپ بودم چون می توانستم در تیم اصلی در کنار بازیکنان بزرگ بازی کنم و واقعا به گل زدن فکر نمی کردم اما می دانستم که فرصتش را خواهم داشت. همه چیز خیلی سریع اتفاق افتاد. رونالدینیو توپ را از روی مدافعان برای من فرستاد و من نیز آن را از روی دستان دروازبان به گل تبدیل کردم. واقعا لحظه خوبی بود به خصوص لحظه جشن گرفتن گلم با سایر بازیکنان

 

بارسلونا 3-3 رئال مادرید (10 مارس 2007)

 

زدن 3 گل به رئال مادرید احساس زیبایی است، دیداری که همه در دنیا تماشایش می کنند و این اولین هت تریک من بود. هت تریک شگفت انگیز است اما بابت به ثمر رسیدن در الکلاسیکو خاص تر بود.

 

بارسلونا 5-2 ختافه (8 آوریل 2007 نیمه نهایی کوپا دل ری)

 

وقتی به زمین می روم نمی دانم که چه اتفاقاتی خواهد افتاد چون در فوتبال همه چیز به صورت طبیعی رخ می دهد. روی آن گل توپ را از میانه زمین گرفتم و مسافت زیادی را بین مدافعان عبور کردم و در ابتدا فکر نمی کردم که آن توپ گل شود. من فقط می خواستم به فضاهای باز مقابلم به حرکتم ادامه دهم و واقعا فکر نمی کردم بتوانم گل بزنم تا زمانی که واقعا توپ گل شد.

 

من هرگز روی گل هایم از نظر زیبایی ارزش گذاری نمی کنم اما از نظر اهمیت چرا، اما ان گل خوبی به مانند بسیاری دیگر از گل هایم بود.

 

آرژانتین 6-0 صربستان و مونته نگرو (6 ژوئن 2006)

 

اگرچه که اولین تجربه جام جهانی من بود اما من در بازی های دوستانه ملی حضور داشته بودم پس برایم مشکل نبود. من مضطرب نبودم اما هیجان داشتم. روز زیبایی بود. این برد در دومین بازی آرژانتین در جام جهانی حاصل شد و من مقابل ساحل عاج در اولین بازی روی نیمکت بودم ولی در مقابل صربستان 15 دقیقه پایانی بازی کردم و گل ششم تیمم را به ثمر رساندم.

 

بارسلونا 3-1 یوونتوس (6 ژوئن 2015 فینال لیگ قهرمانان)

 

بالا بردن جام لیگ قهرمانان احساسی شگفت انگیز است، لحظه قهرمانی همیشه لذت بخش است. در ان لحظه بزرگی کاری را که انجام داده اید را درک نمی کنید و در برلین اهمیتش را نمی دانستیم. کار دشواری بود چون در برابر بهترین تیم ها پیروز شده بودیم.

 

لیگ قهرمانان رقابتی دشوار است. ممکن است که کل تورنومنت را خوب بوده باشید اما در بازی بد کار کنید و حذف شوید.

 

رئال مادرید 2-6 بارسلونا ( 2 می 2009)

 

شادی پس از گل پنجم بود و دومین گلم. شب ویژه ای در برنابئو بود و من در موقعیت جدید به عنوان 9 کاذب بازی می کردم و برنامه گواردیولا بود تا بتوانیم بهتر بازی کنیم.

 

قبل از بازی در موردش صحبت کرده بودیم و به همین خاطر از موثر واقع شدنش خوشحال بودیم. اینگونه بازی های بزرگ می تواند هر نتیجه ای در آن رخ دهد و من در بازی هایی بودم که 4 گل از رئال خورده ایم و در دیداری نیز 6 گل زدیم. در آن بازی کل تیم عملکرد فوق العاده ای داشت. مطمئن نیستم که بهترین بازی بوده باشد اما مطمئنا دیداری است که همگی به یاد خواهیم داشت.

 

بارسلونا 2-0 منچستر یونایتد (27 می 2009 فینال لیگ قهرمانان)

 

تصور کردن گل زدنم با سر در کنار فردیناند سخت بود اما کسی مراقبم نبود و توپ دقیقا روی سرم افتاد. در لحظاتی که توپ در حین ارسال توسط ژاوی روی هوا بود من گل را تصور می کردم و از خداوند سپاسگزارم. از هر نظر گل مهمی بود. این یکی از گل های مورد علاقه من است.

پس از نبودن در فینال 2006 به دلیل مصدومیت این فینال برایم خاص بود. این برد فصل خوبمان را کامل کرد.

 

رئال مادرید 2-3 بارسلونا ( 23 آوریل 2017)

 

شبی عالی بود، شبی که همه چیز سر جای درستش بود و شبی که هرچیزی را که می خواستم به دست آوردم. من دو گل مهم در برنابئو به ثمر رساندم و دومین گل در ثانیه های پایانی بازی بود که گل 500 من نیز بود.

 

من نمی توانستم در آن لحظه چیز بیشتری بخواهم. اگر آن گل را نمی زدم باید با قهرمانی لالیگا خداحافظی می کردیم و این گل به ما امید داد و سزاوار این برد بودیمو لحظاتی عاطفی و احساسی را برایمان رقم زد.

وقتی که جوردی آلبا را دیدم می دانستم که طبق تمرینات باید در کجا برای زدن ضربه باشم. ما از نحوه بازی یکدیگر به خوبی شناخت داریم و اولین بارمان نبود.

 

هرگاه که جوردی به یک سوم زمین حریف نفوذ می کند من به دنبال پاس او در نزدیکی لبه محوطه جریمه می روم و دقیقا تمرینات ما جواب داد. نظر انریکه پس از بازی برایم جالب بود که به من گفت بهترین بازیکن تاریخ هستم. باید بگویم که ورود انریکه باعث شد تا همه ما دوباره انگیزه رقابت را به دست آوریم. ما به صورت تیمی کمی افت کرده بودیم اما ورود او باعث شد تا بلافاصله به بهترین حالت خودمان بازگردیم. او همه چیز برای تبدیل شدن به تیمی بزرگ به ما داد. 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.