سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بالاگ: لالیگا لیگ مسی است؛ توصیه مارادونا به مسی موثر بوده است !

کد خبر : 76710  |  زمان ارسال : دوشنبه 14 اسفند 1396
کارشناس اسکای

اختصاصی بارسانیوزگیلم بالاگ کارشناس اسکای اسپورتس در آنالیز هفتگی خود به بررسی بازی بارسلونا و اتلتیکو مادرید پرداخت.

 

در دیداری که مسی تنها گلزن بازی در به ثمر رساندن گل 600 دوران حرفه ای خود بود گیلم بالاگ درخصوص جادوی مسی گفت:

خب اولین نکته درخصوص بازی اخر هفته مسی بود، لالیگا هنوز لیگ مسی است. او گل 300 دوران حرفه ای خود را در رده بزرگسال به ثمر رساند و از مرز هزار گل از زمان شروع فوتبالش گذشته و هیچکس نمی داند کل گل های زندگی اش چه تعداد است و می دانم که خیلی ها به دنبال پیدا کردنش هستند اما از زمانی که حرفه ای شده 600 گل زده و 13 فصل است که در این سطح حضور دارد.

 

این مدت روند فوق العاده اش تنها در مورد گلزنی نبوده بلکه پاس گل نیز می دهد و یکشنبه روز مدیریت او در میانه زمین بود و همچنین در کار بدون توپ نیز به سختی تلاش کرد و 6 ریکاوری توپ داشت. فصل منتهی به جام جهانی است پس باید هرچه سریعتر تکلیف لیگ را مشخص کنند تا بتوانند هرچه زودتر روی چیزهای دیگر تمرکز کنند.

 

البته جای تعجب دارد که چرا بارسلونا تنها 4 بار در 13 فصل اخیر قهرمان لیگ قهرمانان شده اما به نظر من در ذهن کسی هیچ شکی درخصوص این وجود ندارد که او نه تنها بهترین بازیکن نسل خود است بلکه بهترین بازیکن تاریخ هم هست و به شکستن رکوردها ادامه می دهد.

 

این سومین گل متوالی او از روی ضربات آزاد بود و طبق گفته دوستم آقای چیپ حتی رونالد کومان، رونالدینیو، کارلوس، دودا، ریوالدو و کریستیانو رونالدو موفق به انجام این کار نشده اند درحالی که همه آن ها ایستگاهی زنان فوق العاده ای هستند. درصد گل شدن ضربات آزاد برای بهترین ضربه زنندگان 7 درصد است و این امار سه گل پیاپی او را فوق العاده تر جلوه می دهد.

 

چند نکته درخصوص توانایی او برای زدن ضربات وجود دارد چون وقتی به بارسلونا رسید و زمانی که در تیم دوم بود به ضربات ازاد رونالدینیو و دکو نگاه می کرد و تمرینات را با پای پرهنه یا بدون کفش انجام می داد چون احساس می کرد می تواند بهتر توپ را لمس کند.

 

اما دیگو مارادونا در سال 2009 توصیه ای به مسی داشت و وقتی که من در نوشتن کتاب مسی با فرناندو سیگنورینی مربی بدنساز وقت آرژانتین صحبت کردم او خاطره ای از مسی و مارادونا به من گفت. مارادونا در رختکن به مسی گفت که "کجا می روی؟ صبر کن تا چیزی به تو بگویم. لازم نیست تا موقع زدن ضربه خیلی زود پایت را از توپ جدا کنی چون توپ در این صورت نمی داند که تو از او چه می خواهی و باید با توپ صحبت کنی و نباید بدون فکر کردن به توپ ضربه بزنی چون با فکر کردن جواب بهتری می گیری" و فکر می کنم این توصیه اش موثر بوده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.