پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز ؛ مسی بهترین بازیکن فصل لالیگا (5 نفر اول)

کد خبر : 76965  |  زمان ارسال : دوشنبه 21 اسفند 1396
آنالیز بالاگ در اسکای

اختصاصی بارسانیوز – با نزدیک شدن به بازی های پایانی فصل گمانه زنی ها درخصوص بهترین بازیکن یا بازیکنان فصل آغاز می شود که گیلم بالاگ به آنالیز و بررسی عملکرد لیونل مسی پرداخت.

 

گیلم بالاگ در آنالیز خود نوشت:

 

در زمانی از سال قرار داریم که بحث ها درخصوص اینکه چه کسی بهترین بازیکن فصل بوده آغاز می شود اما در لالیگا هیچ بحثی درخصوص بهترین بودن مسی وجود ندارد بازیکنی که یک سر و گردن بالاتر از سایرین قرار دارد.

 

ممکن است که مسی شنبه مقابل مالاگا به دلیل به دنیا آمدن سومین فرزند خود بازی نکرده باشد اما چهارشنبه مقابل چلسی قرار خواهد گرفت.

 

 

در اسکای اسپورتس رتبه بندی لالیگا صورت می گیرد که بیش از 30 فاکتور در نحوه قضاوت عملکرد بازیکنان درنظر گرفته می شود و ترکیب نمرات مسی تقریبا دو بیرابر هر بازیکن دیری در لالیگا است که این فوق العاده است به ویژه وقتی که سایر بازیکنان بزرگ لالیگا در رتبه های بعدی چقدر به هم نزدیک هستند.

 

فراموش نکنیم که مسی با 30 سال سن به مدت 13 فصل است که در بالاترین سطح بازی می کند و هیچ نشانی از افت ندارد.

 

مسی در این فصل بهترین گلزن لالیگا بوده است و نه تنها بهترین گلزن است بلکه بیشترین پاس گل را نیز داده است و با ترکیب این دو فاکتور می توان گفت که مسی در نیمی از گل های بارسلونا سهیم بوده است یعنی دقیقه 36 گل از 72 گل بارسلونا در فصل جاری لالیگا

 

 

مسی با مجموع 36 گل و پاس گل در لالیگا در صدر 5 لیگ بزرگ اروپایی قرار دارد و هیچ بازیکن بالای 20 گل بجز مسی هم در گل و هم در پاس گل دو رقمی نشده است.

 

بدون شک تفکرات والورده در استفاده از او به عنوان یک بازیکن طراح پشت لوئیس سوارز تاثیرگذار بوده است که به او اجازه می دهد تا در کانون حملات بارسلونا قرار بگیرد. با این حال پشت سر مسی 4 هافبک قرار دارد که بوسکتس، اینیستا، راکیتیچ و پائولینیو هستند که مسی با اینیستا و راکیتیچ در کنار خود بهتر بازی می کند ولی هرکس که در اطراف مسی حضور دارد در جست و جوی اوست و بیشتر از همیشه تمرکز تیم روی مسی قرار دارد.

 

 

هیچ بازیکنی در 5 لیگ بزرگ اروپایی در فصل جاری بیشتر از مسی در دریبلینگ موفق نبوده یا بیشتر از او از روی ضربه آزاد گل نزده است و همچنین در صدر خلق کردن موقعیت قرار دارد.

 

با این حال تکیه بر روی یک بازیکن می تواند پیامدهای خطرناکی برای بارسلونا در لیگ قهرمانان داشته باشد چون تکیه تیم روی یک مرد بزرگ که تمام بار تهاجمی را به یدک می کشد ثمربخش نیست. البته که لوئیس سوارز نیز خوب گل زذه اما حدود یک چهارم از گل هایش توسط مسی به ثمر رسیده است.

 

 

به هر حال با تکیه بر چنین رهبری که مقابل اتلتیکو گل 600 دوران حرفه ای خود را به ثمر رساند والورده می تواند روی استدلال خود دفاع کند و در واقع وقتی مسی را در تیم خود دارید می توانید از قدرت دیگری استفاده کنید؟

 

اما دومین بازیکن برتر لالیگا پس از مسی کیست؟

 

از نظر من راکیتیچ است. او هافبکی کامل است که برای بارسلونا بسیار مهم و کلیدی می باشد که در کنار بوسکتس به تیم تعادل داده و همچنین همکاری خوبی با مسی دارد.

 

 

پس از او تراشتگن قرار می گیرد دروازبان فوق العاده ای که به سبک بازی بارسلونا نیز هماهنگ است.

 

خوزخ خیمنز در اتلتیکو مادرید نیز خوب کار کرده است و یکی از بهترین مدافعان جهان استو با قدرت بازی خوانی به ندرت اشتباه می کند و حتی بهتر از دیگو گودین است.

 

و سرانجام گوئدس حضور دارد که هر وقت در بهترین فرم خود بوده یکی از بهترین ها بوده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.