پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بارسا دوستدار صلح / استقبال 24هزارنفری از کاروان بارسلونادر فلسطین

کد خبر : 7749  |  زمان ارسال : دوشنبه 14 مرداد 1392
بارسلونا شهرت زیادی در فلسطین دارد. خوشحالیم که می توانیم سمبل های فوتبالی مان را در زمین چمن ببینیم. البته این سفر می تواند تاثیراتی فراتر از این داشته باشد

استقبال 24هزارنفری از کاروان بارسلونادر فلسطین

کاروان بارسلونا روز شنبه وارد فلسطین شدو حدود 24 هزار هوادار در ورزشگاه دورا برای دیدار با اسطوره های فوتبالی شان به ورزشگاه آمده بودند تا ستاره های بارسلونا را روی زمین چمن ورزشگاهشان ببینند.

پرچم های فلسطین، کاتالونیا و بارسلونا در دستان هواداران مشتاق فلسطینی دیده می شد و حدود 30 کودک خوش شانس از نزدیک و در زمین چمن با این ستاره ها دیدار کردند و برخی از آنها هم شوت هایی را به سمت دروازه بارسلونا روانه نمودند.

این جلسه تمرینی از تور «صلح» بارسلونا درمنطقه خاورمیانه برگزار شد.مسی و اینیستا بیش از سایر ستاره های بارسا مورد لطف هواداران فلسطینی قرار گرفتند و بازیکنان با امضای پیراهن ها و گرفتن عکس های یادگاری جو صمیمانه ای را در ورزشگاه ایجاد کردند.

محمد مسری، یکی از طرفداران پروپاقرص بارسلونا در فلسطین دراین باره گفت:« من بارسلونا را دوست دارم. احساس خوشبختی می کنم. هیچ وقت فکرش را هم نمی کردم که بارسلونا به اینجا بیاید. من واقعا طرفدار اینیستا و مسی هستم و این برای من مثل یک رویاست.»

عمر زیاد، پسر بچه 12 ساله ای که لبخند از لبانس محو نمی شد دائما فریاد می زد:« مسی دوستت داریم.»و او و نیمار را دو آرتیست بزرگ می داند.

درجریان این جلسه تمرینی نیروهای امنیتی فراوانی در ورزشگاه حضور داشتند که البته آنها هم با ستاره های بارسا عکس هایی را به یادگار می گرفتند. در ورزشگاه هیچ خبری از جنگ و بحران هایی که این روزها فلسطینی ها را سخت درگیر خود کرده نبود و همه چیز در کمال شادی و آرامش پیش می رفت. البته برخی از هواداران حاضر در ورزشگاه با در دست داشتن پلاکاردهایی خواهان آزادی فلسطینی هایی که در بند نیروهای اسرائیل گرفتار شده اند، بودند. یک پلاکارد دیگر هم که به شدت جلب توجه می کرد حاوی این مضمون بود:« ورزش تحت تحریم.»

عمر احمد یکی از ساکنان این منطقه در فلسطین در صحبت هایی گفت:« بارسلونا شهرت زیادی در فلسطین دارد. خوشحالیم که می توانیم سمبل های فوتبالی مان را در زمین چمن ببینیم. البته این سفر می تواند تاثیراتی فراتر از این داشته باشد.بعید است که این سفر بتواند به برقراری صلح درمنطقه کمک کند.چون سیاست مداران و رهبران سیاسی مدتهاست برای صلح تلاش می کنند وتابه اینجا تلاششان بی فایده بوده ولی این تور می تواند باعث جلب توجه جهانیان شود و من براین باورم که می توان به صلح رسید. ما از تلاشهای بارسلونا دراین مسیر تشکر می کنیم و این گام مثبتی است.»

البته نکته جنجال آفرین اینجاست که کاروان بارسلونا بعد از فلسطین روانه اسرائیل خواهد شد و به شهر اورشلیم که جزو بخش اشغال شده خاک فلسطین توسط اسرائیل است سفر خواهد کرد. احمد دراین باره ادامه داد:« نباید بارسایی ها را مقصر دانست و باید از آنها به خاطر تلاششان برای حل بحران منطقه تشکر کرد.»

برای ارسال دیدگاه لازم است ابتدا وارد شوید.ورودثبت نام
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.