پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز و بررسی عملکرد آماری راکیتیچ در مقایسه با مودریچ

کد خبر : 82236  |  زمان ارسال : چهارشنبه 24 مرداد 1397
راکیتیچ زیر نظر والورده تدافعی تر شده است

اختصاصی بارسانیوزایوان راکیتیچ هافبک کروات بارسلونا که در فصل گذشته مهره ای کلیدی در برنامه ارنستو والورده در سیستم 2-4-4 محسوب می شد در کنار لوکا مودریچ دو هافبگ بزرگ حال حاضر فوتبال اروپا هستند که در کنار یکدیگر کرواسی را به فینال جام جهانی رساندند.

 

فاز تدافعی

 

ایوان راکیتیچ در فاز تدافعی موفق تر از لوکا مودریچ در فصل 2017/18 بوده به صورتی که ایوان با حدود هزار دقیقه بازی بیشتر میانگین 1.5 تکل در هر بازی و 1.3 توپ ربایی و کمتر از 1 خطا در هر بازی داشته است.

 

 

ایوان در دفع خطر از دروازه نیز با میانگین 0.4 موفق تر از مودریچ بوده و کمتر از او نیز دریبل دریافت کرده است و در بلوکه کردن شوت حریفان برابر بوده اند و اختلاف در حد صدم است.

 

فاز تهاجمی

 

در فاز تهاجمی اوضاع به نفع لوکا باتوجه به خواسته سرمربیان دو تیم بوده به صورتی که لوکا تنها یک پاس گل بیشتر از راکیتیچ داشته اما به صورت میانگین 1.3 شوت در هر بازی روانه دروازه حریفان کرده که این نرخ برای ایوان 0.8 است.

 

 

از نظر پاس کلیدی نیز لوکا با 1.5 پاس دو برابر ایوان موفق تر بوده و دو برابر نیز دریبل موفق داشته است اما از نظر از دست دادن توپ و کنترل بد ایوان بهتر از لوکا با نرخ 0.7 و 0.9 در هر بازی عمل کرده است.

 

پاس

 

ایوان با میانگین 71.3 پاس در هر بازی بسیار بیشتر از لوکا در هر بازی پاس می دهد که خصوصیت سبک مالکانه و صبورانه بارسلونا را می رساند که با دقت 90.3 درصدی همراه بوده است.

 

 

ایوان همچنین با نفوذ به کناره های میانگین 0.4 سانتر در هر بازی را نیز داشته است و کمتر از لوکا از پاس های بلند استفاده کرده است.

 

در نرخ پاس رو به بازیکن خوبی برای گلزنی در بین خطوط دفاعی حریف، مودریچ با 0.3 و راکیتیچ با 0.2 در هر بازی نرخ یکسانی را داشته اند.

 

مقایسه ایوان با ایوان

 

اما برای درک تاثیر واسته سرمربی از بازیکن، عملکرد ایوان در دو فصل لالیگا 2014/15 ، لالیگا 2017/18 را با جام جهانی 2018 مقایسه کرده ایم.

 

 

این مقایسه نشان می دهد که راکیتیچ زیرنظر والورده تدافعی تر است چون میانگین 1.3 توپ ربایی در هر بازی برایش ثبت شده درحالی که این آمار در فصل 2014/15 برابر با 0.9 در هر بازی بود و حتی خطاهای ایوان نیز برای مسدود کردن حریف با 0.9 در هر بازی بیشتر شده است. ایوان هم اکنون با دخالت بیشتر برای خنثی کردن بازی حریف 0.5 بیشتر دریبل خورده است و با 0.2 بلوکه کردن شوت حریفان از این نظر نیز رشد کرده است.

 

افت در فاز تهاجمی

 

ایوان به میزان رشد در فاز تدافعی زیرنظر والورده به همان نسبت در فاز تهاجمی در فصل گذشته افت کرد چون از تعداد گل هایش 4 گل در لالیگا کاسته شد و همچنین 2 پاس گل کمتر داد و میانگین شوت او نیز 0.3 کاهش یافت در حالی که در تیم ملی کرواسی در جام جهلانی میانگین 2.1 شوت در هر بازی داشت.

 

 

ایوان در فصل گذشته از نظر پاس کلیدی نیز افت داشته چون ماهیت بارسلونا روی اصل رساندن توپ به مسی به عنوان 9 کاذب استوار بوده و این نرخ برای ایوان 0.8 در فصل گذشته بود درحالی که در فصل 2014/15 برابر با 1.1 و در جام جهانی برابر 1.4 در هر بازی بوده است.

 

از نظر دریبل نیز ایوان در جام جهانی نرخ 1.7 دریبل در هر بازی را داشته درحالی که این نرخ در فصل گذشته برایش 0.7 بوده است. ایوان از نظر از دست دادن توپ و لمس بد در بارسلونا بهتر از تیم ملی بوده است.

 

پاس

 

 

ایوان در رویکرد بازی مستقیم انریکه به صورت میانگین 54 پاس در هر بازی در فصل 2014/15 داشت که در فصل گذشته میانگین 71.3 پاس برایش ثبت شد که در فصل 2014/15 تقریبا 1 سانتر در هر بازی انجام می داد که این نرخ در فصل گذشته 0.4 بوده است. ایوان در فصل گذشته پاس های بلند بیشتری نیز داده است.

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.