پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت ارسالی : این عادلانه نیست !

کد خبر : 83005  |  زمان ارسال : پنجشنبه 15 شهریور 1397
توجه : مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبان بارسا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست .بینندگان بارسا نیوز می توانند با ارسال یادداشت خود، مطلب ذیل را تایید یا نقد کنند .

یادداشت ارسالی از طاها جلالی - این عادلانه نیست بازیکنی که کفش طلا اروپا را گرفته و تیمش را صاحب سه جام کرده و هر روز داره کل دنیا را انگشت به دهان میکند در بین سه نفر جایی نداشته باشد و قافله را به صلاحی ببازد که هیچ مقام و هیچ جامی کسب نکرد. یا به مودریچی که به باور خیلی ها تاثیرگذاریش در مادرید کم تر از کروس و کاسمیرو است , چه برسه به اینکه بهترین بازیکن جهان لقب گیرد. اگر برای گرفتن جام او را نامزد کرده اند خوب واران هم که افتخارش بیشتر بود. اگر برای تاثیرگذاریش نامزد شده، خب او در سی ال پارسال در هیچ مسابقه ای بهترین بازیکن زمین نشد و آمار گل و پاس گلش هم قابل توجه نبود. آیا وی درخشان تر از بزرگانی مثل زاوی و اینیستا است که برگ زرینی از تاریخ فوتبال را به نام خود ثبت کردند اما در جوایز فردی اصلا به شایستگی آن دو توجهی نشد. رونالدو هم که یک جام برد در سه بازی آخر و تعیین کننده سی ال کار خاصی انجام نداد و این بنزما و بیل بودند که جور او را کشیدند. اگر عادلانه بود باید امباپه و گریزمان و مسی نامزد دِ بست میشدند .

 

اگر صحبت از بهترین باشد مسی باید در بهترین ها باشد چون او در بین بهترین های تاریخ بر سکوی نخست تکیه زده است. آخرین نفری که بر این واقعیت صحه گذاشت رونالدینیو بود که چند روز قبل گفت باید شماره 10 که زمانی بر تن خودش بود به افتخار بزرگترین بازیکن تاریخ فوتبال بایگانی شود . مسی پارسال بهترین گلزن اروپا بود. بهترین پاسور اروپا بود. 46 بازی است که در لیگ نباخته است . پارسال فقط یک شب در ترکیب بارسا نبود و بارسا رکورد نباختنش را از دست داد ( اشاره به بازی لوانته ) . مسی در تمام بیش از 50 بازی فصل قبل فقط یک شب بد در المپیکو رم داشت که این شب بد را صلاح هم در فینال داشت . رونالدو هم در سه بازی آخر سی ال سه شب بسیار بد داشت . بخاطر همین است که میگویم این ناعادلانه است که برای بهترین شدن تنها به صعود تیمتان به فینال سی ال نگاه بیندازند . ناعادلانست اما این ناعدالتی یوفا دلیل دارد.

 

مسی پارسال 54 گل زد . بیش از هر بازیکن دیگری . 20 توپ به تیرک دروازه کوبید . بیش از هر بازیکن دیگری . 6 تا ضربه آزاد گل کرد و رکورد کارلوس و رونالدینیو در یک فصل را شکست . در لالیگا بهترین پاسور شد . در لالیگا بهترین موقعیت ساز شد . بهترین دریبل زن شد . با تیم مادرید 17 امتیاز اختلاف برای اولین بار در تاریخ با کمک مسی اتفاق افتاد .

 

در عصری که اکثر فوتبال دوستان به جز عده ای از هواداران مادرید، مسی را بهترین بازیکن همه ادوار جهان می دانند این بازیکن در بین سه نامزد نهایی نیست . خنده دار نیست؟ دلیل آن چیست ؟  بر خلاف هواداران عادی فوتبال؛ اهل فن علم و عمل ورزش دلیلش را خوب میدانند .
 

در واقع یوفا با اهمیت دادن بی رویه اش به چمپیونزلیگ قصد دارد لیگ های داخلی کشورها را که بسیار سخت تر هستند و برای قهرمانی در لیگ هایی مثل لیگ جزیره و لالیگا پدر هر تیمی درمیاد بی ارزش جلوه بدهد و بازار پولسازه اسپانسرها و هواداران و رسانه ها را در اختیار خودش قرار دهد و به سمت یوفا سوقشان دهد. یوفا فقط به دنبال درآمدزایی بیشتر است . حتی با نبودن گریزمان و امباپه قهرمان های جام جهانی در لیست سه تای دبست فیفا نشان داد که میخواهد درآمدزایی سی ال را زیاد کند که در جیب خوش میرود نه جام جهانی که در جیب رگزار کننده جام جهانی ریخته میشود. از 2022 جام باشگاه های جهان طوری برگزار میشه که گردش مالی آن بیشتر از جام جهانی و حتی سی ال باشه. تمام توجه فیفا و یوفا برای درآمدزایی بیشتر است. افزایش تیم های جام جهانی از 32 به 48 هم دقیقا برای دستیابی به این مهم است نه افزایش شور و هیجان در سرتاسر جهان اینا همه شعار روسای یوفا و فیفاست در واقعیت آن ها فقط به پول فکر میکنند .

 

یوفا با همکاری فیفا در حال حاضر تورنمنت سی ال را مهم ترین تورنمنت به حساب میاورند تا اسپانسرها را از لیگ های بزرگ بیرون بکشد و سی ال را برای آن ها به یک ماشین پولساز تبدیل کند. فیفا قهرمانی در سی ال را با دو جام دیگر نیز پیوند داده تا به این صورت بر اهمیت سی ال برای باشگاه ها بیفزاید.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.