پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نیوکمپ 61 ساله شد (+ تاریخچه ساخت)

کد خبر : 83497  |  زمان ارسال : دوشنبه 2 مهر 1397
روز تولد استادیوم نیوکمپ

اختصاصی بارسانیوز – حساب رسمی توئیتری باشگاه بارسلونا امروز با انتشار پستی به تولد استادیوم نیوکمپ اشاره داشت.

 

در این دهه باشگاه پس از پشت سر گذاشتن دوران سخت پس از جنگ، به لطف تعهد هوادارانی که تا کنون نسبت به پیراهن و لوگوی جذاب و محبوب خود متعهد مانده اند، سیر سریع پیشرفت خود را طی کرد به صورتی که در طول دهه ششم از قرن 20 میلادی، تعداد اعضای باشگاه رشد قابل توجهی پیدا کرد و از 26300 نفر به 52791 نفر رسید و این رشد 100 درصدی قاعدتا دلایلی داشته است که در ادامه بررسی خواهد شد.

 

ورود لادیسلاو کوبالا نقشی کلیدی در موفقیت های بارسلونا داشت تا جایی که با بازی های تاثیرگذار و فوق العاده خود به بتی برای هواداران آبی اناری تبدیل شد تا یاد و نامش در تاریخچه پر زرق و برق باشگاه بارسلونا ماندگار گردد. پیروزی های پیاپی بارسلونا در کنار افسانه ای شدن و نقش کلیدی کوبالا در تیم، هواداران را بیش از پیش برای دیدن بازی های بارسلونا به ورزشگاه کشاند تا جایی که باشگاه بارسلونا به صورت فزاینده ای در کاتالونیا در حال به دست آوردن نقش برجسته و مهمی بود.

 

در دهه ششم قرن 20، باشگاه با رشد اقتصادی مواجه گشت یعنی همزمان با روند رشد اقتصادی اسپانیا از سال 1951 که این فرآیند منجر به افزایش حقوق پرداختی به بازیکنان و وضعیت درآمدی مردم شد که به همین دلیل با بهبود پیدا کردن وضع اقتصادی، هزینه عضویت در باشگاه برای مردم محدودیت بسیار بسیار کمتری را برای دیدن بازی ها ایجاد کرد تا رشد 100 درصدی چشمگیر تعداد اعضای آبی اناری تحقق یابد.

 

 

با رشد تعداد هواداران باشگاه که روزی با چندین نفر در ابتدای شکل گیری باشگاه صرفا با توجه به تعداد بازیکنان تیم آغاز شده بود، باشگاه نیاز به داشتن استادیومی بزرگتر را احساس کرد به این صورت که از شعار انتخاباتی ریاست باشگاه بارسلونا در سال 1953 آغاز شد به صورتی که فرانسسک میرو-سانس نامزد کسب عنوان ریاست باشگاه با شعار زیر زمینه ساز ساخت و ساز استادیوم نیوکمپی گشت که تا به امروز پاربرجا باقی مانده و هم اکنون نیز باشگاه به دنبال روند اجرایی پروژه افزایش ظرفیت آن می باشد.

"ما نیازمندیم و قصد داریم و باید یک زمین جدید داشته باشیم."

 

افتتاح نیوکمپ

 

ساخت و ساز نیوکمپ از سال 1954 آغاز شد و در طی سه سال کار، ساخت آن به پایان رسید. این استادیوم در دوران ریاست فرانسس میرو-سانس ساخته شد که از سال 1953 تا سال 1961 ریاست باشگاه بارسلونا را برعهده داشت. در روز افتتاح این استادیوم در تاریخ 24 سپتامبر 1957 یعنی در روز لامرس که روز جشن مذهبی بارسلونا بود، مراسم های مختلفی نظیر مسابقه فوتبال بین بارسلونا و منتخبی از بازیکنان ورشوی لهستان برگزار شد که بارسلونا اولین پیروزی خود را در همین دیدار با نتیجه 4-2 جشن گرفت که مارتینز گل اول آن بازی را به ثمر رسانده بود.

 

روز افتتاحیه نیوکمپ

 

ظرفیت اولیه استادیوم نیوکمپ 93053 نفر بود که برای باشگاه 288.088.143 پزوتا هزینه دربرداشت. نیوکمپ هم اکنون نیز استادیوم خانگی بارسلونا می باشد که با ظرفیت 98.772 نفر بزرگ ترین ظرفیت استادیوم های موجود در اروپا را دارد که همین ظرفیت کنونی نیز در حال افزایش یافتن است.

 

فرانسسک میرو-سانس ریاست باشگاه بارسلونا

 

او بین سال های 1953 تا 1961 به عنوان یکی از موفقیت ترین رئیس های باشگاه بارسلونا فعالیت کرد و با 311 رای به عنوان رئیس باشگاه منصوب شد. در طول دوران ریاست او بارسلونا موفق به فتح اولین عنوان اروپایی خود شد که دو قهرمانی Fairs Cups در کنار جام های داخلی جزو افتخارات دوران ریاست او می باشد که شامل دو قهرمانی لیگ و جام حذفی اسپانیا است.

 

 

بزرگ ترین فعالیت دوران ریاست او، ساخت و ساز 3 ساله استادیوم نیوکمپ بود که کماکان نیز زمین باشگاه فوتبال بارسلونا می باشد. او در سال 1958 نیز به عنوان اولین رئیس باشگاه بارسلونا لقب گرفت که مجددا به عنوان ریاست باشگاه منصوب شد اما در نهایت به دلیل به وجود آمدن برخی اختلافات که ناشی از تصمیمات او بود، او در سال 1961 یعنی پیش از اتمام دوره پنج ساله دوم خود استعفا داد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.