پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

وسوسه جدی برای بازگشت به 2-4-4 ؟

کد خبر : 83692  |  زمان ارسال : دوشنبه 9 مهر 1397
انتقاد بوسکتس و مسی از وضعیت دفاعی

اختصاصی بارسانیوز – شکنندگی خط دفاعی بارسلونا با دریافت 8 گل در 7 بازی لالیگا نه تنها داد هواداران بلکه داد ستاره های بارسلونا را نیز درآورده به صورتی که پس از بوسکتس، لیونل مسی نیز رسما از تعداد گل های زیادی که تیم دریافت می کند انتقاد کرد که بارزترین نتیجه بازی با سیستم 3-3-4 است.

 

با ردیافت 5 گل توسط بارسلونا در 3 بازی اخیر با بازشدن خط دفاع، ایده بازگشت به سیستم تدافعی تر 2-4-4 در فصل گذشته توسط ارنستو والورده قوت گرفته که اسپورت در گزارشی به سود و زیان این سیستم برای بازیکنان پرداخت.

 

طبق گزارش اسپورت، بازگشت به سیستم 2-4-4 عثمان دمبله را بزرگ ترین قربانی خواهد کرد در شرایطی که برای نلسون سمدو و آرتورو ویدال مناسب خواهد شد.

 

بارسلونا رد فصل قبل تا پایان هفته هفتم هر 21 امتیاز ممکن را تنها با دریافت 2 گل کسب کرده بود و در سوی مقابل 23 گل به ثمر رساند درحالی که در فصل جاری 8 گل دریافت کرده و 18 گل به ثمر رسانده است یعنی 5 گل زده کمتر و 6 گل دریافتی بیشتر از فصل قبل که اوضاع را نگران کننده کرده است.

 

والورده که در فصل گذشته با خروج نیمار و مصدومیت دمبله رو به استفاده از سیستم 2-4-4 آورد در این سیستم در نتیجه گیری علی رغم ارائه نکردن بازی چشم نواز موفق بود و حالا نیز هواداران بارسلونا با توجه به شرایط تیم به همان نتیجه گیری راضی هستند.

 

به عنوان مثال یوونتوس که به بارسلونای انریکه 3 گل زده بود در فصل گذشته موفق به باز کردن دروازه بارسلونا در دو بازی رفت و برگشت مرحله گروهی نشد که بخش بزرگی از آن را مدیون پائولینیو بود که حالا ویدال با خصوصیات بازی مشابه در دسترس است.

 

در حالی که مسی با 3-3-4 و مثلث تهاجمی راحت تر است اما هافبک ها در انجام وظیفه دفاعی در رنج به سر می برند که بوسکتس مجبور به کاور فضای بیشتری از زمین است و راکیتیچ نیز به همین دلیل بیشتر به انجام وظایف دفاعی می پردازد و فقدان اینیستا نیز در این شرایط کاملا مشهود به نظر می رسد.

 

والورده مقابل سوسیه داد در آنوئتا در اوایل نیمه دوم به سیستم 2-4-4 سوئیچ یافت اما والورده در بازی های بعد روی سیستم 3-3-4 اصرار ورزید.

 

با این حال برای بازی با 2-4-4 ویدال برخلاف پائولینیو عملکرد و تایر فوری نداشته و از سوی دیگر بازی کردن روبرتو در این پست می تواند به سود سمدو شود.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.