پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

پپ سگورا: راکیتیچ قصد رفتن نداشت؛ برای والورده پلن B نداریم

کد خبر : 83975  |  زمان ارسال : پنجشنبه 19 مهر 1397
گفت و گو با روزنامه اسپورت

اختصاصی بارسانیوز پپ سگورا مدیر کل باشگاه بارسلونا در مصاحبه مفصلی با روزنامه اسپورت نیز حاضر شد و به سوالات متعددی پاسخ داد.

 

پپ سگورا که با عدم تمدید با رابرت فرناندز و انتصاب اریک آبیدال بزرگ ترین نقش خود در باشگاه ر ایفا کرده اعتقاد دارد که تیم فعلاز فصل قبل بهتر است.

 

درآمد کم سابقه از فروش بازیکنان داشته اید. آیا بارسلونا فروختن را یاد گرفته است؟

تنها باید برای انجام یک کار خوب برنامه داشت. ما ارزش بازیکنان خود را می دانستیم و براساس آن اقدام کردیم. بازار به ما اجازه فروش می دهد تا بازیکنانی را که نیاز نیستند بفروشیم. این نتیجه کار و تلاش ما است و ما از این بابت راضی و خوشحال هستیم.

 

شما هم قبول دارید که تیم فعلی بهتر است؟

من هم همین طور فکر می کنم

 

تعهدی برای تکرار این روند درآمد حاصل از فروش وجود دارد یا صرفا یک مورد خاص بوده است؟

در هر پنجره شرایطی وجود دارد. به صورت کلی کسب و کار فوتبالبر اساس خرید و فروش است و وابسته به مدیریتی که صورت می گیرد. ما موفقیت های ورزشی و اقتصادی بیشتری خواهیم داشت. به عنوان مثال داریم به آکادمی و جوانانی می نگریم که ما را به این امر وا می دارید که برایشان برنامه ریزی کوتاه، میان و بلند مدت ارائه دهیم.

 

والورده اجازه خروج راکیتیچ را نداد؟

ما به خروج او فکر نمی کردیم. می دانستیم که پیشنهادی خارج از اسپانیا دارد. علاقه مند به جدایی او نبودیم. فوتبال اسپانیا یک مشکل بزرگ با بند آزادسازی دارد. تنها لیگ دارای بند هستیم و به همین علت خطر خروج بازیکنان نیز وجود دارد اما نه باشگاه و نه راکیتیچ قصد قطع همکاری نداشتند.

 

یری مینا با هزینه کم آمد، کم بازی کرد و با قیمت بالایی فروخته شد؟

او در زمستان از سبک متفاوتی از فوتبال وارد باشگاه شد. او جوان بود و می دانستیم که ممکن است در وفق یافتن دچار مشکل شود و درنهایت فرصت برای سازگاری با سبک ما را به دست نیاورد و وقتی که از خودمان پرسیدیم که باید در موردش چکار کنیم پیشنهاد جالبی به دستمان رسید.

 

خریدهایتان موفقیت آمیز بوده است؟

از نظر اقتصادی بله اما از نظر ورزشی باید صبر کنیم و ببینیم که وفق خواهند یافت یا که نه.

 

 

خرید راهی برای کسب درآمد است؟

ما در این مسیر نیستیم اما این دیگر بخشی از فوتبال امروز است. ما به این شیوه خرید نمی کنیم. ما به نیاز خودمان و بازیکنان مورد نیاز می نگریم که گاهی اوقات موفقیت آمیز نمی شود و اگر شانس فروش باشد خب خواهیم فروخت.

 

تابستانی با خروج فرناندز و انتصاب آبیدال و پلانس؟

باشگاه تصمیم به تمدید با رابرت فرناندز نگرفت و به دنبال تیمی با مشخصات خاص عملکردی بود و ما با چشم اندازی که از این دو داشتیم راضی بودیم.

 

چه چیزی تغییر کرده؟ آیا به دنبال سبک متفاوتی از بازیکن خواهند بود؟

نه، بارسلونا به دنبال بازیکنانی با خصوصیات بازی مشابه با سبک بازی خود است. بازیکنان خیلی خوب زادی هستند که نمی توانند در سبک بارسلونا قرار بگیرند. فلسفه ما تغییری نکرده. هم رابرت و هم آبیدال روی کیفیت مشخصی از بازیکنان کار می کنند.

 

آیا شما بازیکنان فیزیک را بیشتر می پسندید؟

نه، درست نیست. من حتی دیدم که این موضوع را در روزنامه خودتان نوشته اید. من مشخصات و سبک بازی بارسلونا را دوست دارم که بازیکنانی با کیفیت فنی عالی را دارد.

 

بقای سبک و فلسفه بارسلونا را تضمین می کنید؟

همه کسانی که در بارسلونا کار می کنند ایده حفظ مدل و بهبود این سبک را دارند چون برای سال ها است که دارد صورت میگیرد. باشگاه داری سبک مشخصی است و برای من باعث افتخار است که همین مسیر را ادامه دهیم و باید آن را حفظ کنیم.

 

مربی فصل آینده؟

والورده دارای قراردادی 2 ساله با بند افزایش یکساله است و زمانش فرا برسد باشگاه و مربی نشستی برای تصمیم گیری خواهند داشت.

 

با والورده صحبت کرده اید؟

نه، باید صحبت کنیم.

 

بارتومئو گفت که مهلت تمدید تا بهار است؟

حدس می زنم. اگر رئیس این را گفته پس صحبت خواهد کرد.

 

آیا شما از هم اکنون به دنبال جانشین والورده هستید؟

نه

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.