پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

دکو: زمان ما فتح یک جام حذفی هم برای هواداران غنیمت بود ! ؛ افت رئال بدون رونالدو طبیعی است

کد خبر : 84784  |  زمان ارسال : دوشنبه 14 آبان 1397
برای بارسلونا از خیلی پیشنهادها گذشتم

اختصاصی بارسانیوز دکو بازیکن سابق باشگاه بارسلونا در مصاحبه ای با روزنامه اسپورت از بالا رفتن سطح انتظارات هواداران سخن گفت به صورتی که 15 سال قبل مردم برای فتح یک جام حذفی نیز سر و دت می شکاندند اما امروز فتح کردن لالیگا و جام حذفی هنر بزرگی نیست.

 

دکو درخصوص دوران حود در بارسلونا گفت:

من از نسلی هستم که بازی های روماریو را می دیدم و بارسلونا برایم همانند یک رویا بود. 6 سال در پورتو بودم و همه پیشنهادها را رد کردم تا پیشنهاد بارسلونا به دستم برسد. من خروجم از پورتو را چندین بار بابت رسیدن پیشنهاد از سوی بارسلونا به تاخیر انداختم.

 

سطح انتظارات با نسل بعدی شما رشد پیدا کرد؟

به یاد دارم زمانی را که وقتی به بارسلونا رسیدم، مردم با فتح یک کوپا دل ری نیز دیوانه می شدند که ما توانستیم این را وارونه کنیم و در ادامه نیز باشگاه توانست به فتح غنایم ادامه دهد. اگر اینگونه نبود ما هنوز هم داشتیم در مورد قهرمانی پاریس صحبت می کردیم همانطور که ان زمان در مورد ومبلی 1992 صحبت می شد. پس از ما، بارسلونا با مربی جوان و ایده های جدید و داشتن بهترین نسل فوتبال اسپانیا بهترین بخش تاریخ باشگاه را ساخت. حتی وقتی که مردم به پایان یافتن دوره گواردیولا فکر می کردند، انریکه آمد و لیگ قهرمانان را فتح کرد.

 

یعنی دوره شما این دگرگونی را ایجاد کرد؟

بله، بارسلونای امروز از 15 سال قبل متفاوت است. امروز بارسلونا عادت کرده که قهرمان شود و فتح لالیگا دیگر حس و حال قدیم را ندارد. الان اگر دوگانه لالیگا و کوپا دل ری را کسب کنید کار خوبی انجام داده اید اما عالی نست. این روند را ما آغاز کردیم اما نسل بعدی خیلی ارتقائش داد.

 

با حس بدی بارسلونا را ترک کردی؟

وقتی که برای تیم مهم هستید، اهمیت دارید. رونالدینیو، اتوئو و من بازیکنان مهمی بودیم و درنهایت زمان ترک فرا رسید.

 

 

گواردیولا به تو چه گفت؟

هیچ چیز. من هرگز با او دیدار نداشتم چون پرونده ام قبل از او بسته شده بود. وقت جدایی فرارسیده بود و پیشنهادات نیز به دست ما رسید و به توافق رسیدیم.

 

لیگ قهرمانان اولویت این فصل تیم است؟

تیم شرایط خوبی دارد و اگر در بهتری سطح بازی کنند چرا که نه؟. انچه که فصل قبل در رم رخ داد خارج از چارچوب بود. هیچ کس انتظارش را نداشت. فکر می کنم بارسلونا می توانست به فینال برسد و شانس بیشتری نیز برای فتحش داشتند.

 

رئال در این فصل؟

درخصوص خوب یا بد بازی کردنشان بحث نمیکنم اما آیا واقعا هواداران انتظار دارند که تیم بدون رونالدو همان تیم قبلی باشد؟ او بهترین بازیکن تاریخ رئال بوده و طبیعی است که تیم از نبودش رنج ببرد

 

 

همین اتفاق برای بارسلونا بدون مسی رخ خواهد داد؟

نمی دانم، تفاوت هایی هست. خروج رونالدو خیلی ناگهانی بود و به مرور زمان رخ نداد و باشگاه اماده اش نبود

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.