پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آلنا: چیزی جز بازی در بارسلونا نمی خواهم؛ وجود بازیکنی چون مسی غیر ممکن است

کد خبر : 85140  |  زمان ارسال : جمعه 25 آبان 1397
مسیر ژاوی، اینیستا و مسی را دنبال می کنم

اختصاصی بارسانیوز – کارلس آلنا که اولین فصل خود به عنوان بازیکن تیم اصلی را به صورت بازی همزمان در تیم دوم تجربه می کند در مصاحبه ای مفصل با روزنامه اسپورت در اولین روز تعطیلی تمرین تیم اصلی در سومین دور از بازی های ملی، توجه هواداران را به خود جلب کرد.

 

کارلس آلنا درخصوص احساس خود از اولین فصل حضور در تیم اصلی باتوجه به بازی برای تیم دوم گفت:

خب بله ، علی رغم بازی در تیم دوم این احساس را دارم که اولین فصل حضورم در تیم اصلی است.

 

دشواری کار؟

واقعیت این ات که می توانیم لیستی ناتمام از بازیکنانی را تهیه کنیم که در تیم اصلی استارت زده اند اما بعدا بنابر دلایلی اینجا را ترک کرده اند. ماندن به مدت یک دهه در اینجا کار بسیار دشواری است که بازیکنانی چون اینیستا، ژاوی، مسی و پیکه و سایرین انجامش داده اند. کاری بسیار دشوار است اما در اینجا به دنبال پیروی از الگوهایمان هستیم.

 

درخصوص بازیکنانی که توانستند باقی بمانند فکر می کنی؟

بله، واضح است. علاوه بر این بازیکنانی که تجربه اش را داشته اند را می شناسم. در بهترین باشگاه جهان حضور داریم که فشار زیادی وجود دارد و به همین دلیل حفظ فرم خیلی دشوار است. این پیچیده ترین چیز است و چرایی دوام نیاوردن خیلی از بازیکنان برای سال ها حضور در بارسلونا است.

 

چرا؟

چون باید همه چیز چون صبر، قرار داشتن در بهترین فرم و غیره را با هم داشته باشید. بازیکن حرفه ای بودن در بارسلونا یکی از دشوارترین کارهاست که البته در موردش می اندیشم و در عین حال برایش می جنگم

 

این فقط به شما بستگی دارد؟

خب نه، این به مسایل بیرونی نیز بستگی دارد اما روشن است که بیشتر از همه به خودتان بستگی دارد و مشخصا اعتماد سرمربی چون اینگونه چیزها به شما به عنوان بازیکن بستگی ندارد. با این حال اعتقاد دارم که باید بهترین خودتان را ارائه کنید.

 

آسیب دیدگی سختی که داشتی؟

ضربه سنگینی بود. به یاد دارم که به من گفته بودند از فصل آینده بازیکن تیم اصلی خواهم بود  که در آخرین بازی فصل ان مصدومیت پیش آمد. برای چیزی رقابت نمی کردیم اما آن اتفاق افتاد.

 

ترسیده بودی؟

نه چون نگرش باشگاه تغییری نکرده بود و من همچنان اعتماد باشگاه را دریافت می کردم چون ایده آن ها تغییر نکرده بود و این انگیزه ای برایم جهت بهبود یافتنم شد تا در اسرع وقت بازگردم.

 

فوتبال همین است دیگر

بله پس همیشه بایداز نظر روانی آماده باشید. می دانستم که حق تسلیم شدن ندارم.

 

ولی بعدش دوباره تو را به تیم دوم بازگرداندند

بله، در ابتدا تصور می کنید که این یک گام رو به عقب باشد چون قبلا در همان مرحله بوده ام اما به شخصه کاملا آن را پذیرفتم چون فکر کردم و به این نتیجه رسیدم که برای بازی در تیم اصلی باید آمادگی خود را با انجام بازی حفظ کنم و اعتقاد دارم تصمیم خوبی بوده است.

 

تفاوت تمرین عادی با حساب شدن به عنوان بازیکن تیم اصلی؟

بله تفاوت دارد. من تقریبا به مدت دو سال در تمرینات تیم اصلی حاضر بوده ام ولی حالا به عنوان بازیکن تیم اصلی اعتماد به نفس بیشتری دارم. آن ها همیشه با من رفتار خوبی داشته اند به ویژه بازیکنان رشد یافته در لاماسیا. من در کنار یک رختکن حرفه ای و نابغه با بازیکنان برتر جهان تمرین می کنم و از فروتنی آن ها شگفت زده هستم.

 

میل به بردن؟

بله، همین میل به بردن در بازیکنان بزرگ و رقابت آن ها است که پیروزی را به ارمغان می آورد. با اینکه همه عناوین را فتح کرده اند بازهم حداکثر توان خود را در تمرین می گذارند و این قابل تحسین است. همین باعث می شود که به پیروی کردن از ان ها فکر کنید چون با بیش از 1 دهه فتح عناوین الگوهای خوبی برای دنبال کردن هستند.

 

الگویت چه کسی است؟

واقعیت این است که من به همه آن ها توجه دارم. فصل گذشته خیلی در کنار آندرس بودم چون هم پست من است و به من کمک زیادی در شیوه بازی کرد.

 

و مسی؟

ناراحت کننده است که مردم نمی توانند خود واقعی اش را تصور کنند. من چیزی شبیه به او را تابحال ندیده ام. از نظر من غیرممکن است که بازیکنی چون او وجود داشته باشد چون خیلی خاص کار می کند. نه فقط در بازی ها بلکه در تمرینات نیز دهانتان را باز نگه می دارد و با خود می گویید که "او چه کار کرد؟". هر روز وضع همین است. در مقابل او بهتر است که تسلیم شوید و لذت ببرید.

 

سطح بازی تو در بارسلونا رشد پیدا کرده؟

بله، وقتی 10 سال به روشی مشخص بازی می کنید سطح شما خیلی افزایش می یابد. در اینجا قبل از اینکه توپ را بگیریم باید از موقعیت سایر بازیکنان آگاهی داشته باشیم که بازی تیم را سریع تر می کند و باید برای دادن پاس آمادگی داشته باشیم. داریم در مورد بهترین تیم جهان حرف می زنیم و کار به هیچ وجه آسان نیست.

 

جام حذفی نقطه عطف فصل تو تا به اینجا بوده؟

نمی دانم، شاید. پس از آن بازی بود که بر سر زبان ها افتادم. آن روز توانستم بازی کنم اما بازی با لئونسا تمام شده و باید برای فراخوانی بعدی اماده باشم.

 

چه انتظاری از این فصل داری؟

نمی دانم، حقیقتا برنامه ریزی برای اهداف بلند مدت را دوست ندارم چون شرایط فوتبال در یک لحظه تغییر می کند. هر روز با حداکثر توان تمرین می کنم تا وقتی که فرصت بازی رسید آماده باشم و بدون استرس بازی کنم. اعتماد سرمربی را دارم و دوست ندارم برای چیزی برنامه ریزی کنم. اجازه دهید فصل بگذرد و ببینیم چه خواهد شد.

 

حس بازی در نیوکمپ قابل تصور است؟

بدتر از تصور است. خیلی تحت تاثیر قرار می گیرید. دو سال قبل توسط انریکه بازی کردم  وهمین طور فصل قبل اما بازهم خیلی تحت تاثیر قرار می گیرم. بازی در نیوکمپ رویای شما برای سال هاست و وقتی واردش می شوید شگفت انگیز می شود. اینبار از داخل تشویق هواداران را می بینید و فشار را حس می کنید به ویژه بازی با بتیس که فشار هواداران باورنکردنی بود. نمی خواستم بازی تمام شود و به همین دلیل همه برای سال های رویای بازی در نیوکمپ را داشتم.

 

موفقیت در بارسا یا تیمی دیگر؟

مشخص است و همیشه گفته ام که می خواهم در اینجا موفق شوم اما می دانم که کار دشواری است. در سرم فقط به موفقیت در بارسلونا فکر می کنم و در حال حاضر نمی توانم زندگی خارج از بارسلونا را تصور کنم، اصلا نمی خواهم تصور کنم چون بارسلونا زندگی من است و به همین دلیل برایش با حداکثر توانم می جنگم. نمی خواهم بروم تا روزی که مجبور باشم. اصلا نمی خواهم در مورد بازی کردن در جایی جز بارسلونا چیزی بدانم.

 

گفتی دوست نداری برنامه دراز مدت داشته باشی، یعنی 10 سال آینده را تصور نمی کنی؟

چرا، البته، می خواهم بازیکنی چون ژاوی باشم مثل آندرس. البته که تصور می کنم، هیچ تصوری بهتر از این نیست که در باشگاهی که در آن بزرگ شده اید بمانید.

 

از رده سنی بنجامین کاپیتان بوده ای تا حالا؛ کاپیتانی در تیم اصلی؟

بله رویای من است. بزرگ ترین رویایی که یک کودک می تواند داشته باشد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.