پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مشکل روحی و تاکتیکی؛ ریشه یابی معضل کوتینیو

کد خبر : 87023  |  زمان ارسال : دوشنبه 8 بهمن 1397
فیلیپه کوتینیو از نظر ذهنی بهم ریخته است

اختصاصی بارسانیوزفیلیپه کوتینیو پس از جنجال پر سر و صدای رسانه ای در راه انتقال به بارسلونا باتوجه به ممانعت لیورپول در قبال فروش، درنهایت به عنوان گران ترین خرید تاریخ باشگاه بارسلونا راهی نیوکمپ شد که این طبیعتا انتظارات را از این ستاره برزیلی برای تبدیل شدن به ستاره جدید و جایگزین نیمار بالا رفت اما او هم اکنون سایه مثلث مسی، سوارز ودمبله را بالای سر خود می بیند.

 

اسپورت پس از اعلام اقدام والورده برای ترتیب دادن شستی با کوتینیو در هفته گذشته، به بررسی معضل این ستاره برزیلی پرداخت که دو موضوع به عنوان پررنگ ترین مشکل کوتینیو نام برده شده است: مشکل روحی روانی و مشکل تاکتیکی.

 

مشکل تاکتیکی

 

کوتینیو پس از پیوستن به بارسلونا در ژانویه سال 2018 6 ماه به صورت همزمان در کنار اینیستا بازی کرد که با وجود اینیستا بازی در 3 پست را تجربه نمود. کوتینیو در 16 بازی حضور در ترکیب ابتدایی نیم فصل دوم در فصل 2017/18، در 5 بازی به عنوان ونیگر راست، 6 بازی به عنوان هافبک چپ و 5 دیدار به عنوان وینگر چپ بازی کرد که در مهم ترین بازی ها همچون اتلتیکو مادرید، رئال مادرید و فینال جام حذفی در پست وینگر راست که کمترین علاقه به بازی در ان را دارد حضور یافت.

 

اما با آغاز فصل جاری او به عنوان جانشین اینیستا در پست هافبک بازیساز چپ کار خودش را آغاز کرد و مقابل وایادولید، هوئسکا، لگانس و آیندهوون هافبک چپ بود تا اینکه پس از شکست 2-1 مقابل لگانس که کوتینیو نیاز تیم را براورده نکرد، والورده تصمیم گرفت تا با کنار زدن کوتینیو از آرتور در پست هافبک چپ استفاده کند و از آن به بعد هرگز هافبک چپ نبوده است.

 

کوتینیو در 9 بازی بعدی لالیگا که در آن ها در ترکیب ابتدایی حضور داشته، همواره در پست وینگر چپ حضور داشته همچنین در 5 بازی اخیر لیگ قهرمانان و دیدار مقابل لوانته که این پست را پس از درخشش دمبله نیز از دست داد.

 

نگرانی هیات مدیره و فشار هزینه خرید

 

در باشگاه بارسلونا درخصوص تصمیم والورده در قبال کوتینیو نگرانی وجود دارد چون فیلیپه با هزینه بالایی جذب شده است. ارنستو والورده تاکنون نتوانسته راهکار تزریق انگیزه به کوتینیو را برای سازگاری با پست وینگر چپ پیدا کند جایی که بیشترین شانش را برای بازی کردن خواهد داشت.

 

تجربه مشابه گواردیولا یا کلوپ

 

هم اکنون والورده در تلاش است تا در گفت و گو با کوتینیو به راه حل برسد همانطور که گواردیولا نیز در تجربه ای مشابه راهکار نحوه استفاده از دی بروین و سیلوا را با نزدیک کردنشان به میانه زمین پیدا کرد و کلوپ نیز توانسته بود از کوتنیو به خوبی پشت مانه، صلاح و فیرمینو بازی بگیرد.

 

مشکل روحی

 

قطعا مشکل پست بازی برای کوتینیو باعث سرخوردگی کوتینیو شده است که با تاثیرگذاری روی روحیه اش، روی بازی او تاثیر گذاشته است که از تک به تک هایی که مقابل ژیرونا در دو مورد از دست داد مشخص بود.

 

مسی و سوارز به خوبی از شرایط روحی کوتینیو باخبر هستند و در بازی سعی دارند تا با او کارهای ترکیبی داشته باشند اما کوتینیو جسارت لازم را نشان نمی دهد که شاید سایه دمبله را بالای سر خود حس می کند و این فشار زیادی را رویش به وجود آورده است.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.