پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت : اولین الکلاسیکو تاریخ در سال 1902

کد خبر : 87302  |  زمان ارسال : شنبه 3 آبان 1399
حالا که در آستانه بزرگترین رقابت در فوتبال جهان هستیم بد نیست نگاهی به گذشته ها کنیم - زمانی که دو تیم بارسلونا و رئال مادرید برای اولین بار در تاریخ به مصاف هم رفتند .

اختصاصی بارسا نیوز - 13 مه سال 1902 یعنی 117 سال قبل . در این روز بود که 2.5 سال پس از تاسیس بارسلونا دو تیم برای اولین بار با هم دیدار کردند .

 

این بازی در نیمه نهایی Copa Coronación به مناسبت جشن شانزده سالگی تاجگذاری آلفونسوی سیزدهم اسپانیا ( پادشاه آن زمان اسپانیا ) برگزار شد و اولین مسابقه فوتبالی بود که تیم های ( مناطق ) مختلف اسپانیا در آن بازی میکردند . اما بله این بازی به عنوان اولین الکلاسیکوی تاریخ نیز بشمار میرود . اما برای هواداران بارسلونا بازی برابر بیلبائو مهمتر بود زیرا در آن زمان اتلتیک بیلبائو بهترین تیم اسپانیا از نگاه مطبوعات محسوب میشد و خوان گمپر و همکارانش برای پیروزی در الکلاسیکو جهت رسیدن به فینال مصمم بودند .

 

بارسلونا پیش از این بازی تجربه حضور در 2 فینال در رقابت Copa Macaya را داشت و انتظار میرفت که تیم تازه تاسیس رئال مادرید شانس کمتری برای شکست بارسلونا داشته باشد زیرا بارسلونا بازیکنان خارجی زیادی داشت اما رئال در آن زمان تنها یک بازیکن خارجی داشت .

 

توییت : بارسلونا در سال 1899 تاسیس شد . رئال مادرید در سال 1902 تاسیس شد !

 

با این حال بارسلونا با توجه به مشکلات سفر نمیتوانست با قدرت کامل به مصاف رئال برود و مجبور بود از تعدادی بازیکن جوان بی تجربه در ترکیب اصلی استفاده کند .

 


شرایط خطرناک

محل برگزاری این مسابقه در La Castellana بود که یکی از بزرگترین خیابان های شهر مادرید محسوب میشود و سانتیاگو برنابئو امروز در این نقطه ساخته شده است . به هیچ وجه شرایط عالی نبود . یک زمین اسب سواری برای بازی انتخاب شد که واقعا مسخره بود و مدفوع اسب زیادی وجود داشت و بسیار خطرناک بود زیرا احتمال ابتلا به بیماری کزاز وجود داشت .

 

بازی ساعت 11 آغاز شد و مادرید با لباس تمام سفید خود به میدان آمد . بازیکنان بارسلونا نیز لباس راه راه قرمز و آبی سنتی خود با شرت سفید را پوشیده بودند .

 

وقتی بازی شروع شد تصور بازیکنان بارسلونا تغییر کرد زیرا رئال مادرید خیلی بهتر از انتظارات بازی میکرد . این بازی خوب مادرید تحت تاثیر تنها بازیکن خارجی این تیم یعنی آرتور جانسون انگلیسی بود که بعدا اولین مربی باشگاه رئال شد . او همچنین اولین گل تاریخ الکلاسیکوها را به ثمر رساند .

 


جنجال از ابتدای بازی

از همان ابتدا نشانه هایی از رقابت بین این دو تیم وجود داشت . با وجود شرایط سخت در نهایت نتیجه خوبی بدست آمد . اودو اشتینبرگ ( بازیکن خارجی بارسلونا ) 2 گل زد . گل سوم نیز توسط هنری موریس از روی نقطه پنالتی زده شد .

 

بارسلونا به فینال رسید و در انتظار بازی با بهترین تیم کشور بود . باشگاه اتلتیک بیلبائو از منطقه باسک در فینال بارسلونا را شکست داد . اما حداقل بارسلونا برنده اولین الکلاسیکو شد !

 

منبع : سایت رسمی بارسلونا

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.