پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

4 دلیل برای ماندن والورده , 3 دلیل برای رفتن والورده !

کد خبر : 89429  |  زمان ارسال : پنجشنبه 19 اردیبهشت 1398
لطفا مطلب را کامل بخوانید و سپس نظر دهیدگزارشی از Daniil Tykheev

اختصاصی بارسا نیوز - بعید است بخش زیادی از طرفداران بارسلونا والورده را ببخشند . اما در چنین شرایطی هیئت مدیره باید چه تصمیمی بگیرد ؟

 

دلایلی برای ماندن والورده :

1 - تسلط بر جام های داخلی

لیگ قهرمانان پازل حل نشده والورده است اما این مربی در لالیگا واقعا موفق است . جایی که او در 2 فصل تنها 4 شکست را تجربه کرده است و نمره قبولی میگیرد . لیگ 2018 و 2019 نیز به گونه ای بود که خسته کننده شد زیرا بارسلونا از چند هفته قبل قهرمانی اش را قطعی کرد و این درحالیست که رئال مادرید نیز اصلا در نیم فصل دوم توان رقابت نداشت .

 

2 - انعطاف پذیری تاکتیکی

بسیاری اکنون مربی را لعنت میکنند اما حقیقت این است که دفاع بارسلونا برای سال ها یک نقطه ضعف بود اما بارسلونا نه تنها حالا میداند چگونه حمله کند بلکه میداند چگونه دفاع کند .

 

به غیر از بازی فاجعه مقابل لیورپول باید پذیرفت که والورده تیم های رئال مادرید , اتلتیکومادرید , منچستریونایتد و تیم های بسیار دیگری را به خوبی آنالیز کرده بود و پیروزی های چشمگیری کسب کرد .

 

3 - دوره موقت

اکنون کاندیدای عالی برای مربیگری برای بارسلونا وجود ندارد . بدیهی است که ژاوی هنوز تجربه ای کسب نکرده , گواردیولا قصد ترک منچسترسیتی را ندارد و آژاکس هم اجازه خروج تن هاگ را نمیدهد . کیکه ستین و فن برونکهورست شاید در لیست قرار بگیرند اما گزینه های بسیار ریسکی هستند .

 

شاید والورده 1 سال دیگر بماند تا زمینه برای بازسازی آینده فراهم شود . واضح است که بارسلونا نیاز به اصلاحات جدی دارد . بارسلونا یکی از پیرترین ترکیب های اصلی را در میان تیم های اسپانیا و لیگ قهرمانان دارد . مسی , پیکه , سوارز , بوسکتس , راکیتیچ , آلبا , ویدال همگی بالای 30 سال سن دارند .

 

مربی جدید باید کار زیادی انجام دهد اما شاید بارسلونا هنوز آماده نیست . هسته اصلی تیم یک فصل دیگر نیز احتمالا در دسترس خواهند بود تا فرنکی دی یانگ , آرتور ملو , ماتیاس دلیخت ( امیدواریم ) , ریکی پویچ و دیگران در ترکیب جای بازیکنان سن بالا را بگیرند . بنابراین میتوان حدس زد که احتمالا ترکیب بارسلونا در فصل 2020/21 شاهد تغییرات بسیاری خواهد بود .

 

4 - بازیکنان جوان

برخلاف نظر هواداران , والورده در معرفی جوانان به تیم اول خوب کار کرده است . کارلس آلنا , ریکی پویچ , موسی واگی , خوان میراندا و تعدادی دیگر جوانانی بودند که زیر نظر والورده فرصت بازی بدست آوردند و موفق شدند هواداران را تحت تاثیر قرار دهند . بازیکنان تیم بارسا B در فصل گذشته 547 دقیقه برای تیم اصلی بازی کردند اما در این فصل آنها 1215 دقیقه بازی کردند .

 

همچنین جذب ستاره های بیشتری در آینده جزو همان دوره موقت است که بحث کردیم . والورده مربی نسلی است که باید تغییر کنند و استعداد های جوان جای بازیکنان مسن را بگیرند .

 

دلایلی برای خروج والورده :

1 - دو کامبک

بارسلونا در طول 2 سال گذشته به شکل مشابهی از لیگ قهرمانان حذف شد . بنابراین اگر بگوییم حذف از رم تصادفی بوده در مورد حذف مقابل لیورپول نمیتوان اینطور گفت .

 

نمیتوان سرمربی را به طور کامل زیر سوال بُرد زیرا او برنده چند الکلاسیکو , کوپا دل ری و بازی ها لیگ قهرمانان و بازی های بزرگ دیگری در طول فصل بوده است . با این حال چیزی که والورده در آن مشکل دارد و باعث 2 شکست مقابل رم و لیورپول شد این است که او نمیتواند طرز فکر درست را به بازیکنانش منتقل کند .

 

2 - غرور

باشگاه نمیتواند به سادگی اجازه دهد مربی که رقم زننده 2 شب تلخ در اروپا بوده به کار خود ادامه دهد . والورده شاید یک مربی خوب و مناسب باشد اما غرور باشگاه نباید نادیده گرفته شود .

 

هیچکدام از طرفداران و بازیکنان نمیتوانند 2 فصل گذشته در لیگ قهرمانان را فراموش کنند و حتی ممکن است فصل آینده تحقیر دیگری اتفاق بیوفتد .

 

3 - از دست دادن سبک

بسیاری از هواداران معتقدند که بهتر است مثل گواردیولا شکست بخوریم تا اینکه مثل والورده بدون سبک در لالیگا و کوپا قهرمان شویم . این مساله درمورد ارزش هاست .

 

درست است که والورده انعطاف پذیری تاکتیکی به بارسلونا داده است که بارسلونا قبلا نداشت . با این حال او از مسیر گواردیولا , کرایف و دیگران که برای بارسلونا ساختند فاصله گرفته است . سبک بازی او جذاب نیست و همین باعث شده که موفقیت های او کم ارزش شوند .

 

به نظر میرسد که هواداران بارسلونا دوباره میخواهند عاشق تیم خود باشند حتی اگر جام های کمتری کسب شود .

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.