پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یادداشت : آیا بارسلونا عصر مسی را از دست داد ؟

کد خبر : 89595  |  زمان ارسال : چهارشنبه 25 اردیبهشت 1398
لطفا متن را کامل بخوانید
نویسنده : جرارد متئو از سایت کوله مانیا
آیا بارسلونا عصر مسی را از دست داد ؟

بارسلونا یکی از بدترین لحظات را سپری میکند . برای طرفداران شکست مقابل لیورپول دلسردکننده بود و آنها بدنبال مقصر هستند و در این رابطه سوال میپرسند . هواداران ناراحت هستند زیرا یکی دیگر از سال های باشگاه با مسی بدون چمپیونزلیگ سپری میشود . اما این احساسات چقدر با واقعیت همخوانی دارد . بیایید ببینیم آیا باشگاه موفق شده از دوران حضور مسی که بهترین بازیکن تاریخ است استفاده کند یا برعکس !

 

برای تجزیه تحلیل از کوبالا آغاز میکنیم . تا قبل از حضور مسی در بارسلونا لاسلو کوبالا بهترین بازیکن تاریخ باشگاه محسوب میشد . این بازیکن در سال 1950 به بارسلونا پیوست و سال 1961 خداحافظی کرد . او در 27 تورنومنت پیراهن بارسلونا را پوشید و قهرمان 12 جام از جمله چهار لالیگا و 5 کوپا دل ری شد . این یعنی او با بارسلونا در 44.44 درصد از رقابت ها موفق بوده است . بارسلونا اولین باشگاهی بود که با دوست کوبالا یعنی دی استفانو قرارداد بست . آیا میتوانیم بگوییم که بارسلونا دوران کوبالا را از دست داد ؟

 

بیایید بحث را با دی استفانو در مادرید ادامه دهیم . او 11 فصل در رئال مادرید بود ( از فصل 1953 تا 1964 ) و از 34 تورنمونت موفق به قهرمانی در 17 تا شد . یعنی 50 درصد موفقیت . 8 لیگ , 5 لیگ قهرمانان ) . با این حال او خودش اعلام کرد که کوپا دل ری بزرگترین ناکامی او بوده است . آیا مادرید هم دوران دی استفانو را از دست داد ؟

 

بیایید با پله در سانتوس  ادامه دهیم . او 17 فصل در این تیم بازی کرد و در 37 تورنومنت شرکت داشت و قهرمان 21 جام شد . یعنی موفقیت 56.7 درصدی . بازهم سوال مشابه که آیا سانتوس دوران پله را از دست داد ؟

 

پس از پله به کرایف میپردازیم . او دو بار در آژاکس بازی کرد . یک بار از 1964 تا 1973 و دیگری از 1981 تا 1983 . تیم آژاکس در این دوران موفق به قهرمانی در 19 جام از 32 تورنومنت شد که شامل 3 جام اروپا , 8 لیگ و 5 جام حذفی بود . میزان موفقیت کرایوف 59.3 درصد است . کرایف از سال 1973 تا 1978 نیز در بارسلونا بود . در طی 5 فصل حضور در نیوکمپ او تنها 2 جام در 11 تورنومنت کسب کرد که میزان موفقیت او 18.18 درصد بود . بله قطعا بارسلونا دوران یکی از بهترین بازیکنان تاریخ را از دست داد .

 

به ایتالیا میرویم و به طور خاص باشگاه یوونتوس که یکی از بزرگترین فوتبالیست های تاریخ در آنجا بازی میکرد . بله زیدان . در 5 فصل حضور زیدان در یوونتوس این بازیکن در 20 تورنومنت تنها 7 جام کسب کرد که شامل 1 لیگ قهرمانان و 2 لیگ میشد . این یعنی موفقیت زیدان در یووه تنها 35 درصد بوده است . آیا یوونتوس دوران زیدان را از دست داد ؟

 

دوباره به رئال مادرید میرویم . رئالی که به آن با داشتن فیگو , زیدان , رونالدو و بکهام لقب کهکشانی داده بودند . بین فصل 2000 تا 2006 آنها تنها از 22 تورنومنت قهرمان 7 جام شدند ( 1 لیگ قهرمانان و 2 لالیگا ) که این یعنی موفقیت 31.8 درصدی و نیازی به پرسیدن سوال مهم نیست .

 

حالا به تجزیه و تحلیل رئال مادرید در دوران کریستیانو رونالدو میپردازیم . رونالدو در فصل 2009/10 به رئال رفت و 9 سال در آنجا بود . او با گل های خود به کسب عناوین قهرمانی کمک کرد اما آنها از 36 تورمنت ممکن تنها 16 جام کسب کردند . با این حال آنها 4 لیگ قهرمانان گرفتند . آیا استفاده نکردند ؟

 

و اکنون به مسی میرسیم . اولین دوره لئو در بارسلونا به فصل 2003/04 بازمیگیردد که فصل سرنوشت ساز است . از آن زمان تیم وارد عصر طلایی خود شده است . بارسلونا طی این مدت شانس قهرمانی در 65 تورنومنت را داشت تیم قهرمان 34 جام شد که درصد موفقیت 52.3 درصد است .این شامل 4 لیگ قهرمانان , 7 کوپا دل ری و 10 لالیگا میشود . 2 سگانه نیز کسب شد که باورنکردنی بود و هیچ تیمی موفق به تکرار آن نشده است . اگر بارسلونا قهرمان کوپا دل ری شود درصد موفقیت لئو به 53 خواهد رسید . اگر مسی در فینال مقابل والنسیا در جام حذفی شکست بخورد نیز درصد موفقیت او 51.5 خواهد شد . البته فعلا زیرا بارسلونا از مسی برای کسب همه عناوین قهرمانی تا پایان دورانش استفاده میکند . اگر موفقیت بارسلونا با مسی از فصل 2005/06 را محاسبه کنیم , بارسلونا با مسی برنده 55 درصد از عناوین ممکن شده است . اگر اینکار را از فصل 2008/9 انجام دهیم این درصد موفقیت در کسب عناوین به 61.7 درصد افزایش می یابد .

 

خولیو ایگلسیاس قبلا در یکی از ترانه هایش گفت " در نهایت , کارها باقی می مانند و مردم میروند " . آیا بارسلونا دوران مسی را از دست داد ؟ من میگویم نه

 

 


کامنت های بی ربط با موضوع حذف میشوند

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.