پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ژاوی : گواردیولا بهترین مربی جهان است . سبک مربیگری من مشابه بارسلوناست

کد خبر : 89761  |  زمان ارسال : سه شنبه 31 اردیبهشت 1398
ژاوی میگوید سبک مربیگری او مشخص است : تسلط بر زمین و توپ !

اختصاصی بارسا نیوز - ژاوی هرناندز کاپیتان سابق بارسلونا پس از بازی با پرسپولیس در تهران از دنیای فوتبال خداحافظی کرد . او گفت از حالا هدف او مربیگری و در نهایت بازگشت به بارسلونا است .

 

ژاوی در مورد بهترین مربیانی که با آنها کار کرده است صحبت کرد . او میگوید ارجاعات زیادی دارد زیرا مربیان زیاد خوبی داشته است . از لوئیس آراگونس تا پپ گواردیولا , از لوئیس انریکه تا لوئیس فن خال و دیگران .

 

ژاوی در این رابطه گفت :

2 نفر بیشتر روی فوتبال من تاثیر گذاشتند یکی لوئیس آراگونس در تیم ملی و دیگری گواردیولا در بارسلونا . پپ گواردیولا در حال حاضر بهترین مربی جهان است .

 

طبق گفته ژاوی " تیم ها میتوانند با هزار روش فوتبال بازی کنند " اما او معتقد است که سبک بارسلونا را همیشه بیشتر دوست دارد زیرا " فوتبال جذاب , تسلط بر بازی و تلسط بر توپ " از ویژگی های آن است .

 

او افزود :

این چیزی است که من میخواهم انتقال دهم  ( یعنی سبک مربیگری من مبتنی بر فوتبال جذاب , تسلط بر بازی و توپ است ) . من به این نتیجه رسیده ام . من واقعا از این سبک لذت میبرم . ما با این سبک در بارسلونا و تیم ملی به پیروزی های زیادی رسیدیم و من فکر میکنم این بهترین سبک برای بازی فوتبال است .

 

ژاوی همچنین گفت که میخواهد از صفر آغاز کند :

من اکنون میخواهم از ابتدا شروع کنم . نمیتوانم با فراری ( یک خودرو ) یا کشتی اقیانوس پیما آغاز کنم . باید کارم را با یک قایق کوچک یا یک ماشین کوچک آغاز کنم و سعی کنم تجربه بدست بیاورم . اما بله هدف من بازگشت به بارسلونا است اما آرام آرام .

 

ژاوی ضمن اینکه گفت فوتبال ایران بسیار مهیج است و مردمان فوتبال دوستی دارد گفت :

انتظار نداشتم که به طور مشخص در ایران باشم . اگر چند سال پیش به من میگفتید فکرش را هم نمیکردم .

 

ژاوی همچنین گفت که از طرف مردم ایران عشق زیادی دریافت کرده و طرفداران زیادی نیز برای استقبال از او در فرودگاه منتظر بودند که از نظرش این واقعا شگفت انگیز بود . با این حال او گفت :

اولین بار که به ایران آمدم انتظار ( چنین استقبالی را ) نداشتم . فکر میکردم ( ایران ) ناامن است و در فرودگاه هرج و مرج بود و من مجبور شدم با خودروی پلیس جا به جا شوم .

 

ژاوی همچنین ابراز امیدواری کرد که روزی زنان ایران نیز بتوانند وارد ورزشگاه شوند :

این باید تغییر کند . در مورد زنان در این منطقه ( خاورمیانه ) تابوهای زیادی وجود دارد و اینکه بین مردان و زنان تفاوت قائل میشوند درحالی که نباید اینطور باشد .

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.