پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش: ۱۰ سوال بزرگ راجع به بارسلونا در فصل 2019/20

کد خبر : 91249  |  زمان ارسال : دوشنبه 24 تیر 1398
ترکیب‌ تیم، ورودی‌‌ها، خروجی‌‌ها، نیمار و مهاجم ذخیره

اختصاصی بارسانیوز - طبق گزارش مارکا، بارسلونا در حال نزدیک‌شدن به سومین فصل خود در دوران ارنستو والورده است و همچنان علامت‌سوال‌های بسیاری درباره وضعیت تیم در این فصل وجود دارد که احتمالا در هفته‌های پیش رو پاسخ داده خواهد شد.

 

با توجه به باخت تلخ مقابل لیورپول در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپای سال گذشته، مهم‌ترین انتظار هواداران از بارسا فتح این جام پس از 5 سال خواهد بود. همچنین علیرغم ورود فرنکی دی‌یانگ و آنتوان گریزمان، هنوز مشکلاتی وجود دارد که ارنستو والورده و جوزپ ماریا بارتومئو باید هر چه زودتر برای رفع آن‌ها اقدام کنند.

 

۱- سمت راست دفاع

نلسون سمدو تقاضای خروج خود را به مدیران باشگاه ارائه کرده‌است، اما بارسا نمی‌خواهد به سادگی مجوز خروج او را صادر کند. اتلتیکومادرید یکی از تیم‌های علاقه‌مند به مدافع پرتغالی بود اما با توجه به خرید آنتوان گریزمان از طریق بند فسخ، نلسون نتوانست وارد این معامله شود. والورده به سمدو علاقه دارد اما در فصل گذشته بازی چرخشی بین او و سرجی روبرتو را ترجیح داده و همچنان انتخاب شماره یک خود را برای پست دفاع راست را مشخص نکرده است.

 

۲- سمت چپ دفاع

از زمان خروج لوکاس دینیه بارسا مدافع چپ قابل اطمینانی را برای نیمکت جوردی آلبا در اختیار نداشته است و خوان میراندا نیز نتوانسته رضایت ارنستو والورده را جلب کند. در حال حاضر بلوگرانا دو گزینه با هزینه‌های متفاوت برای پر کردن این خلأ در اختیار دارد؛ خرید رایگان فیلیپه لوئیس و یا جونیور فیرپو که تا 50 میلیون یورو هزینه به همراه خواهد داشت.

 

 

۳- مدافعین میانی

جیسون موریو و توماس فرمائلن هر دو باشگاه را ترک کرده‌اند و خبری از ورود ماتیاس دلیخت نیز نبوده است. بنابراین جایگاه ساموئل اومتیتی حفظ شده و جرارد پیکه به همراه کلمنت لنگلت در ترکیب اصلی قرار خواهد گرفت. همچنین انتظار می‌رود ژان کلایر تودیبو به صورت چرخشی و در فرصت‌های مناسب به میدان برود.

 

۴- احتمال تغییر سیستم

حدود 16 سال از ورود 3-3-4 به نیوکمپ توسط فرانک رایکارد می‌گذرد؛ سیستمی که همواره مورد استفاده سرمربیان بلوگرانا به خصوص پپ گواردیولا بوده اما مورد علاقه والورده نیست. سرمربی بارسا از زمان حضور در این تیم معمولا از سیستم 2-4-4 بهره برده است که فشار بسیاری به وینگرها وارد می‌کند. مسی، سوارز و گریزمان چگونه استفاده خواهند شد؟ آیا برای حمایت از بوسکتس چهار هافبک در ترکیب قرار میگیرد؟ طبیعی‌ترین حالت استفاده از سیستم 3-3-4 و تطبیق آن با شخصیت بازیکنان محسوب می‌شود، که وابستگی بسیاری به شرایط عثمان دمبله دارد.

 

۵- رقابت بازیکنان جوان و باتجربه

بسیاری از بازیکنان تیم از جمله پیکه، آلبا، بوسکتس، راکیتیچ، مسی و سوارز از مرز 30 سال عبور کرده‌اند اما همچنان به صورت تضمین‌شده در ترکیب اصلی تیم حضور دارند و باید دید والورده چگونه بین استفاده از بازیکنان جوان و بالای 30 سال تعادل برقرار خواهد کرد. او نمی‌خواهم موجب خستگی باتجربه‌های تیم شود و نقش بسیاری مهم‌تری برای آرتور و دی‌یانگ در نظر خواهد گرفت.

 

۶- کدام بازیکن در پست هافبک مرکزی فیکس خواهد بود؟

پنج بازیکن نمی‌توانند در سه پست به میدان بروند، و این مشکل سرمربی بلوگرانا برای انتخاب گزینه‌های خط هافبک خود خواهد بود. در صورتی که مطابق انتظارات از ترکیب 3-3-4 استفاده شود، تنها سه جایگاه برای حضور بازیکنان خط میانی در ترکیب وجود دارد و در کنار بوسکتس، راکیتیچ و ویدال باتجربه، آرتور ملو اعتماد به نفس بالایی در اولین فصل حضور خود در نیوکمپ نشان داده است. از طرفی فرنکی دی‌یانگ با توجه به عملکرد درخشان به همراه تیم آژاکس در فصل گذشته، می‌تواند به سرعت شرایط خود را با تیم تطبیق دهد و هواداران به هیچ وجه با حضور او روی نیمکت کنار نخواهند آمد.

 

۷- بازگرداندن نیمار یا خرید یک مهاجم جدید ؟

فرآیند بازگشت ستاره برزیلی به نیوکمپ بسیار پیچیده خواهد بود و احتمال وقوع آن چندان هم زیاد نیست. بارتومئو نمی‌تواند بدون ورود بازیکنان به معامله مبلغ لازم برای خرید نیمار را تأمین کند و حتی در صورت جلب رضایت پی‌اس‌جی، باید برخی بازیکنان خود را برای انتقال از لالیگا به لوشامپیونه قانع کند. همچنین در صورتی که مهاجم 27 ساله به بارسا بازنگردد، احتمال خرید یک مهاجم مرکزی بسیار بالا خواهد بود.

 

۸ - خروجی‌ها

سیلسن، موریو، فرمائلن و کوین پرینس بواتنگ همگی باشگاه را ترک کرده‌ و خروج قرضی آندره گومز و پاکو آلکاسر نیز دائمی شده است. البته این به معنی پایان کار نیست و کاتالان‌ها همچنان خروجی‌های بسیاری را در پیش خواهند داشت. رافینیا و مالکوم برای فروش هستند، کوتینیو وضعیت نامشخصی دارد، و کسی اطلاع ندارد که دمبله همچنان «غیر قابل انتقال» است یا خیر.

 

۹ - موقعیت والورده

بخش اعظمی از هواداران بارسلونا با ادامه کار ارنستو والورده روی نیمکت این تیم موافق نبودند چرا که پایان فصل 2018/19 برای آن‌ها نا امید کننده بود. حذف از لیگ قهرمانان در دو سال پیاپی باعث شده علیرغم تصمیم بارتومئو مبنی بر عدم اخراج والورده، فشار های بسیاری روی او اعمال شود. در حال حاضر موفقیت‌های والورده در لالیگا موجب بقای او شده است و در صورت کسب نتایج ضعیف در هفته‌های ابتدایی، فضای تیم می‌تواند متشنج شود.

 

۱۰ - بارتومئو و سیاست‌هایش

بارتومئو با توجه به خراب‌کاری ساندرو راسل و عملکرد درخشان خوان لاپورتا، برای ماندگار شدن در تاریخ باشگاه کار سختی پیش روی خود می‌بیند. هیچگاه رئیس بارسا از قدرتی همانند قدرت فعلی بارتومئو برخوردار نبوده است و جوزپ در حال حاضر در تمامی امور باشگاه تصمیم گیرنده است. دو سال از دوران ریاست بارتومئو باقی مانده است و او امیدوار است که قبل از اخراج برنده چمپیونزلیگ شود. فشار های زیادی روی رئیس بلوگرانا به خاطر عدم اخراج والورده بوده و وضعیت او وابستگی بسیاری به عملکرد این سرمربی دارد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.