پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ارتش دوم بلوگرانا - قسمت دوم : ریکی پویچ

کد خبر : 92833  |  زمان ارسال : سه شنبه 29 مرداد 1398
مسیر زندگی ریکارد پویچ از تولد تا ستاره شدن

 

به قلم سید محمد حسین هاشمی
ارتش دوم بلوگرانا - قسمت دوم : ریکی پویچ

 

بارسلونا ؛ نامی که ظلم‌های فراوانی که در طول تاریخ از گوشه و کنار جهان متحمل شده است را، همچنان بر دوش خود حمل می‌کند. نامی که افتخارات فراوانی که در طول تاریخ به هر نحوی کسب کرده است را، بر دوش خود حمل می‌کند. نامی که بزرگ است و بزرگی آن، سایه‌ی بلند بالایی بر سر فوتبال جهان نهاده‌است. نامی که همراه با غرور است، غروری که صدای بلند ظلم جهان را سرکوب می‌کند. چیزی که مانند روشنی روز بر ما عیان است، اهمیت زیاد جاودانگی این نام است، و منشاء این جاودانگی فقط یک چیز است؛ لاماسیا. از گواردیولا و ژاوی و پویول گرفته تا مسی و اینیستا و بوسکتس، همه تربیت‌شده‌ی همین لاماسیا هستند. همگی به خوبی تربیت شده‌اند تا بتوانند برای بارسلونا خدمت کنند، برای این نام. اصلا بیایید بگوییم که بارسلونا فقط یک نام نیست...

 

******

 مسیری درست و هموار 

 از کودکی تا اکنون 

 

ریکی پویچ 13 آگوست 1999، یک فرزند پسر، شادی‌آور یک خانواده‌‌ی طبقه‌ی متوسط در شهرستان ماتادپرای ایالت کاتالونیا شد. پسری که توسط پدر و مادرش ریکارد نامیده شد؛ ریکارد پویچ مارتی. ریکارد به واسطه پدرش، خیلی زود با فوتبال انس گرفت، اما باتوجه به اینکه شهرستان ماتادپرا هیچ باشگاه فوتبالی نداشت که ریکی بتواند در آن رشد کند، خانواده‌ی او امید زیادی به پیشرفت او در زمینه‌ی فوتبال نداشتند و تنها ایمانی که به استعداد ریکی داشتند موجب شد که همراه با او در این مسیر قدم بگذارند.

 

در سال 2008 او در تست آکادمی باشگاه ترسا، که در شهری با همین نام در نزدیکی شهر ماتادپرا و در ایالت کاتالونیا قرار داشت شرکت کرد و پذیرفته شد. در سال 2010 باشگاه ترسا از لحاظ مالی و نیرو غنی شد و تیم‌های پایه‌ی این باشگاه از جمله تیم نوجوانان، به سطح نسبتا بالایی رسیدند و کم کم در رقابت‌های سطح بالاتری نسبت به مسابقات محلاتی و ایالتی شرکت کردند. همین مسئله سبب شد که در سال 2013 ریکی پویچ مورد توجه لاماسیا قرار بگیرد و به این آکادمی بپیوندد.

 

او چهار فصل و نیم در تیم نوجوانان بارسلونا بازی کرد و در اواخر فصل 18/2017 به بارسلونای بی منتقل شد و مجموعا 35 بازی در طول تقریبا یک فصل برای بارسلونای بی انجام داد که همین یک فصل برای اثبات توانایی و استعداد او کافی بود و درخشش او در طول فصل گذشته، وی را به مروارید بی‌بدیل لاماسیا تبدیل کرد.

 

پیش از آغاز فصل جاری (19/2018)، ریکی به همراه 8 بازیکن دیگر از لاماسیا به اردوی پیش فصل دعوت شد و همانطور که پیشبینی می‌شد، عملکرد نسبتا خوبی داشت؛ اما با این حال فصل جاری را نیز در بارسلونای بی خواهد گذراند. از یک ماه پیش گفته می‌شد که بارسلونا قصد دارد پویچ را به صورت قرضی به باشگاهی دیگر منتقل کند، در حالی‌که هر تیمی نمی‌تواند برای پیشرفت او مناسب باشد و این انتقال را می‌توان یک ریسک بزرگ برای بارسا دانست. حتی عملکرد قابل‌قبول پویچ در رقابت‌های پیش فصل، آنچنان موجب تغییر عقیده‌ی باشگاه نشده و همچنان صحبت انتقال قرضی پویچ، با جدیت کمتری نسبت به قبل پابرجاست.‌

 

 مهارت‌های ریکی پویچ 

  این شما و این اینیستای نسل جدید 

 

ریکی پویچ را به راحتی می‌توان یک هافبک کامل دانست. او تنها 20 سال دارد و کم تجربه است، اما اگر او را نشناسیم، از دلبری او در میانه‌ی زمین آنقدری به وجد می‌آییم که سن کم او برایمان باورپذیر نباشد. به نوعی، می‌توان پارامتر‌های اولیه‌ی یک هافبک خوب را به راحتی در بازی ریکارد پویچ لمس کرد ؛

 

 

دریبل: ریکی پویچ هرچند که بازیکن با اخلاقی‌ست، اما در برابر بازیکنانی که قصد متوقف کردنش را دارند، دیوانه‌وار، تحقیرکننده و بی‌رحم است. به جرئت می‌توان گفت که هیچ نوع دریبلی نمانده که از او ندیده باشیم؛ از دریبل سر پا گرفته تا دریبل زیدانی. اگر نگاهی به بازی‌های پویچ برای بارسلونا بیندازیم، به وضوح متوجه مهارت بسیار او در این امر خواهیم شد.  

 

پاس‌کاری: یکی دیگر از بارزترین و قابل‌لمس ترین توانایی‌های ریکارد پویچ در کنار دریبلینگ، پاس‌کاری‌های ممتد و دقیق اوست. با وجود اینکه ریکی یک دریبل‌زن قهار است، اما غالباً مواقعی دریبل زدن او را می‌بینیم که او برای حفظ مالکیت، مجبور به این کار باشد و در واقع کمتر شاهد تک‌روی این بازیکن در طول بازی هستیم. همین مسئله سبب می‌شود که او از همان لحظه‌ای که صاحب توپ ‌شود، دنبال یک یار خودی برای پاس‌کاری بگردد و با این کارش جریان بازی را سریع‌تر و مؤثرتر ‌کند.

 

بازیسازی: پویچ علاوه بر پاس‌های کوتاه، در پاس‌های بلند نیز متخصص است. یکی از مواردی که به وفور در بازی پویچ قابل مشاهده است، بازیسازی او برای مهاجمان تیم از طریق پاس‌های چیپ از پشت محوطه‌ی جریمه است. علاوه بر این، او کاملا در بازی‌سازی با پاس‌های تو عمق زمینی ساعی است.

 

سرعت نسبتا بالا: جثه‌ی کوچک ریکی پویچ، او را به یک بازیکن نسبتا سریع و صد البته کارآمد در ضدحملات تبدیل کرده است.

 

آرام، حواس‌جمع و باهوش: به طور کل تمام ویژگی‌های مثبت پویچ را، می‌توان نشئت گرفته از این سه عبارت دانست. پویچ با آرامشی بسیار دنبال یار خودی ‌می‌گردد و بدون ترس دریبل ‌می‌زند. او در کنار استعداد ذاتی خود، از هوش بالایش نیز بیشترین بهره را در طول بازی می‌برد؛ سریع و درست تصمیم می‌گیرد و گاهاً با زیرکی هرچه تمام تر بازیکن رو‌به‌رویش را فریب می‌دهد.

 

******

... اصلا بیایید بگوییم که بارسلونا فقط یک نام نیست، تنها یک تیم فوتبال نیست. بارسلونا یک مکتب به شمار می‌آید، یک مظهر به شمار می‌آید؛ مکتب مقاومت و اتحاد، مظهر جاودانگی و استعداد. اما این که بارسلونا در حقیقت چیست اهمیتی ندارد. تنها این مهم است که بارسلونا برای من و شما یک رویاست، یک دنیاست ...

 

 
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.