سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گزارش : گزینه مخفی بارسلونا برای پروژه اسپای بارسا

کد خبر : 94016  |  زمان ارسال : شنبه 30 شهریور 1398
اساسا برنامه بارسلونا در شیوه تامین مالی پروژه تغییر کرده است

اختصاصی بارسا نیوز - چند هفته قبل استادیوم یوهان کرایف افتتاح شد و جوردی مایکس معاون رئیس پروژه اسپای بارسا توضیح داد که افتتاح این استادیوم اولین قدم در پروژه بزرگ بارتومئو به نام اسپای بارسا است .

 

این پروژه اما آهسته پیش میرود . اسپای بارسا به تدریج پیشرفت میکند و حالا طبق گفته ال کونفیدنسیال باشگاه قبلا تصمیمی برای تغییرات در نحوه بودجه پروژه اتخاذ کرده است .

 

ایده فعلی با ایده اولیه فرق میکند . وقتی بارسلونا پروژه اسپای بارسا را اعلام کرد هزینه آن 600 میلیون یورو بود و محل پرداخت 3 گانه 200 میلیون یورویی . یعنی چه ؟ به این معنا که بارسلونا 200 میلیون یورو از این هزینه بزرگ را وام بانکی بگیرد , 200 میلیون یورو از محل فروش نام نیوکمپ و 200 میلیون دیگر از محل فضاهای تجاری جدید کسب شود .

 

 دانلود ویدیو 

 

تغییرات در هزینه

باشگاه برای پیدا کردن اسپانسر جهت نام نیوکمپ به سختی زیادی افتاد و از سوی دیگر هزینه کل پروژه از 600 میلیون به 680 میلیون یورو افزایش یافته است که طبق گفته بارتومئو , بارسلونا مجبور شد بدنبال گزینه های جدیدی باشد . بهترین پیشنهاد توسط بانگ آمریکایی گلدمن ساکس ارائه شده است و آنها حاضر هستند کل پروژه را تامین مالی کنند .

 

حالا بارسلونا تمرکز خود را روی پیشنهاد این بانک قرار داده است و به طور جدی به آن فکر میکند . تجزیه و تحلیل ها نشان میدهد که در این صورت تغییر نام نیوکمپ میتواند برای بارسلونا تا 700 میلیون یورو درآمد داشته باشد که خیلی نسبت به تصور اولیه باشگاه بیشتر است . این یعنی بانک آمریکایی هزینه تمام پروژه را میپردازد .

 

بیشتر بخوانید : اسپای بارسا شامل یک برنامه حافظت از پرندگان است

 

در عوض این بانک از بارسلونا میخواهد در 25 سال آینده بخشی از سود نیوکمپ را دریافت کند . هنوز جزئیاتی در این رابطه در دست نیست با این حال این سود شامل قراردادهای تلویزیونی و فروش کالا و لوازم ( پیراهن ) نخواهد شد . همچنین لازم به ذکر است که این بانک برای تامین مالی استادیوم جدید رم نیز همکاری کرده و احتمالا به اینتر و میلان نیز کمک میکند .

 

نیوکمپ جدید

 

این پول به عنوان بدهی حساب نمیشود

در گزارش ال کونفیدنسیال آمده است که مبلغ وام 700 میلیون یورویی بانک آمریکایی به عنوان بدهی معمولی حساب نمیشود . این مساله برای باشگاه اهمیت زیادی دارد زیرا اگر درصد بدهی 2.8 برابر سود عملیاتی شود هیئت مدیره باید آن را رد کند .

 

در گزارش دیگری که روز پنجشنبه توسط رادیو کاتالونیا منتشر شد باشگاه میخواهد در نوامبر جلسه فوق العاده برگزار کند تا درباره برنامه تامین مالی صحبت شود .

 

پروژه اسپای بارسا در حال شکل گیری است و تصمیم در مورد بودجه آن به عهده شرکای باشگاه خواهد بود که باید گزینه جایگزین را که توسط باشگاه ارائه میشود تایید کنند .

 

نیوکمپ جدید

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.