پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نگاهی تحلیلی و آماری به سیتی و دروازه‌بان شیلیایی

زمان ارسال : سه شنبه 28 دی 1395
وقتی یکشنبه عصر اسکوربورد ورزشگاه نتیجه 4 بر صفر سیتی و اورتون را نشان می‌داد پپ گواردیولا روی نیمکت خود به شکلی هراسان و درمانده نشسته بود.

همان مربی که عنوان «بهترین مربی تاریخ» از کارشناسان و هواداران گرفته بود اکنون در بد دردسری افتاده است.

مصاحبه او پس از پیروزی مقابل برنلی، نشانه‌ای از این واماندگی بود. زمانی که در مصاحبه خود با گزنده‌ترین جملات سوال خبرنگار را پاسخ داد. وی اظهار داشت: شما انگلیسی‌ها خاص‌ هستید و من مجبورم این را بپذیرم!

این مربی پس از باخت 4 بر صفر مقابل آبی‌های مرسی‌ساید دوباره واکنش نشان داد. وقتی خبرنگار از جواب ندادن تاکتیک «فوتبال مبتنی بر مالکیت» سخن می‌گفت وسط حرفش آمد و پشت سرهم می‌گفت: نه ، نه، نه، این تاکتیک ابدا غلط نیست.

هر چقدر خالق تیکی‌تاکا از تاکتیک خود دفاع کند اما کارشناسان و هواداران قبول نخواهند کرد. زیرا که اوضاع سیتی اصلا بر وفق مراد نیست و شانس قهرمانی حتی به گفته گواردیولا نیز از دست رفته است. باید دید آیا تیم ثروتمند منچستر به جمع 4 تیم راه پیدا می‌کند؟

مشکل منچسترسیتی کجاست؟

جیمی کرگر، ستاره سابق لیورپول و کارشناس کنونی اسکای اسپورت مهمترین ضعف ستیزن‌ها را دروازه‌بان تیم دانست.

وی اظهار داشت: پپ مرتبا اظهار داشته که ما موقعیت‌های زیادی ایجاد می‌کنیم اما به گل تبدیل نمی‌شود. اما تیم رقیب از یک یا دو فرصت خود نهایت استفاده را می‌کند. دروازه بان ابدا خوب نکرده و آمار بسیار ضعیفی به جا گذاشته است.

کلودیو براوو که تابستان امسال بارسلونا را با قیمت 17 میلیون پوند به مقصد منچستر ترک کرد، بسیار ضعیف کار کرده و در 8 بازی گذشته 14 گل دریافت کرده است.

از اول دسامبر، کلودیو براوو بدترین دروازه بان جزیره بوده است

وی در کل 18 بازی خود تنها 4 بار دروازه را بسته نگاه داشته است.

دروازه‌بان شیلیایی با 36 درصد توپگیری، بدترین عملکرد حتی ضعیف‌تر از «فابیانسکی»، دروازه‌بان سوانسی قعرنشین که بیشترین گل را دریافت کرده را در لیگ انگلیس داشته است.

کرگر گفت: گواردیولا در اول فصل بسیار بی‌رحمانه با «جو هارت» برخورد کرد و من به خاطر دلایلی تحسینش می‌کنم. من آن را تصمیم درستی نمی‌دانم ولی تحسینش می‌کنم زیرا کار بزرگی انجام داد. سوالم این است که آیا اکنون نیز با براوو بی‌رحمانه برخورد می‌کند؟

کارشناس مشهور اسکای تصریح کرد: سیتی باید به دنبال دروازه‌بان دیگر بگردد یا هارت را بازگرداند زیرا با براوو هیچ جامی بدست نمی‌آورد.

تیری آنری نیز که میهمان برنامه تحلیلی دوشنبه شب اسکای بود گفت: اینکه سیتی اکنون دروازه‌بان خوبی دارد در کتابهاست. زمان آن رسیده که گواردیولا به هارت فرصتی دوباره بدهد.

وی ادامه داد: پپ باید بی‌رحمانه برخورد کند. او با زلاتان، اتوئو و جو هارت همین کار را کرد. من می‌دانم که او اگر تفکری داشته باشد بسیار سخت است که آن را بشود تغییر داد. وقتی یک دروازه‌بان قرضی به تیم دیگری فرستادی وقتش رسیده که با ریسکی دیگر آن را برگردانی تا از بحران و مشکلات بزرگ بیرون آیی.

منچسترسیتی اکنون با 42 امتیاز در رتبه پنجم قرار گرفته و 10 امتیاز با چلسی صدرنشین فاصله دارد.

باخت سنگین مقابل اورتون بدون تردید ضربه مهلکی به آنها بود. پپ و شاگردانش هفته آینده باید به مصاف تاتنهامی رفته که دور رفت نوار پیروزی‌هایشان همین تیم پاره کرد. همان تیمی که چلسی قدرتمند را شکست داد و اکنون در رتبه دوم قرار دارد.

پیروزی مقابل تاتنهام بسیار سخت خواهد بود و اگر با باخت رو‌به‌رو شود اوضاع بسیار بدی برای مربی اسپانیایی اتفاق خواهد افتاد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.