پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

طرفدار چه تیمی بشویم؟

زمان ارسال : جمعه 20 اسفند 1395
اگر کودکی در آسیا، آفریقا، اروپا یا هر قاره دیگر و کهکشانی که ممکن است حیات روی آن در جریان باشد تا یکی دو شب پیش مُردد بود که طرفدار چه تیمی در دنیا بشود به احتمال زیاد حالا تصمیمش را گرفته است؛ بارسلونا!

در مورد معجزه نیوکمپ چه چیزی مانده است که نخوانده باشید. اگر این مسابقه را در یک فیلم سینمایی دیده بودیم اسمش را می گذاشتیم؛ علمی – تخیلی! یعنی ساخته ذهن خیال پرداز است نه واقعیت. درست مثل فیلم هایی که تا آخرین دقیقه قهرمان کتک می خورد اما یک دفعه انگار به غرورش برخورده باشد از جایش بلند می شود و همه را می زند و فیلم در میان سوت و کف تماشاگران تمام می شود.

این مسابقه فراتر از فوتبال بود. مثل یک کتاب افسانه ای. پر از اسطوره هایی که برای شکست نخوردن آفریده شده اند. کاری که لوئیس انریکه و شاگردانش انجام دادند حتی ممکن است قهرمان این فصل لیگ قهرمانان را تحت تاثیر قرار دهد. اینکه این بازی از فینال هم مهمتر باشد و در ذهن ها بماند. چند نفر از ما دقیقا در خاطرش مانده که شش سال پیش کدام تیم قهرمان شد یا دو فینالیست ١٢ سال پیش کدام تیم ها بودند؟


پیروزی ٦-١ کاتالان ها در فضاهای مجازی دنیا به وسیله ای برای شوخی، هیجان و تحسین تبدیل شده است. عموم مردم از آن لذت می برند و فوتبال را ستایش می کنند اما در بعضی فضاها در ایران به وسیله ای برای بداخلاقی تبدیل شده است. در اینکه داور بازی نمره عالی نمی گیرد، تردیدی نیست. سوت های قاطعانه ای نزد و شاید اگر فکر می کرد بارسلونا با آن پنالتی روی سوارس به بازی برمی گردد آن را اعلام نمی کرد اما آیا آبى و انارى ها فقط با لطف داور برنده بازی شد؟

در حالیکه مهمترین روزنامه فرانسه تیتر «بدون شرح» را برای شکست پاری‌سن ژرمن انتخاب کرد و بازیکنان این تیم شکست را پذیرفتند در ایران دعوا میان هواداران و مخالفان بارسلونا بالا گرفته است. یعنی کسانی هستند که از فرانسوی ها هم بیشتر ناراحت شده اند و این را نه یک پیروزی در زمین ورزشی که نتیجه زد و بند و تبانی می دانند! این افراد همان ها هستند که هرگز از فوتبال لذت نمی برند. هرگز نمی دانند که هیجان یک مسابقه ورزشی چقدر می تواند حال آدم را خوب کند. بخشی از موفقیت بارسلونا نتیجه بازی محافظه کارانه و عقب نشینی بی اندازه پاریسی ها بود. آنها خودشان این ضعف را پذیرفته اند اما مخالفان بارسلونا در ایران نمی پذیرند. داستان جالبی است. اما در واقعیت خللی وارد نمی کند. بارسلونا تیم اول این روزهای نسلی است که می خواهند هواداری را تجربه کنند.

مهدی توتونچی
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.