پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ماجرای عجیب گواردیولا و تیته در مورد آرتور

زمان ارسال : دوشنبه 12 آذر 1397
ر دسامبر 2017 و پیش از برگزاری دربی شهر منچستر، تیته، سرمربی تیم ملی برزیل به انگلیس رفت تا صحبت مختصری با پپ گواردیولا، سرمربی منچسترسیتی پیش از عزیمت به اولدترافورد داشته باشد. طبعا تیته مشتاق بود دیدگاه پپ نسبت به عملکرد گابریل ژسوس و فرناندینیو را بداند. ژسوس اخیرا در کنار آگوئرو در خط حمله‌ای دو نفره به میدان رفته بود، کاری که خود تیته هم چند باری در برزیل انجامش داد. فرناندینیو هم نقش یک سوییپر را پشت سر یحیی توره ایفا می‌کرد. چانه‌ها که گرم شد، موضوعات دیگری هم به میان آمد.

پپ در میان صحبت‌ها از تیته درباره فرد که آن زمان از گزینه‌های منچسترسیتی بود، سوال کرد اما احتمالا از پاسخی که شنید، غافلگیر شد. تیته به همتای کاتالونیایی‌اش گفت فرد بازیکنی در کلاس جهانی است اما اگر بخواهد بین او و ستاره خط میانی گرمیو، آرتور ملو یکی را انتخاب کند، دومی را انتخاب می‌کند. مدتی بعد از این گفتگو، از علاقه سیتی نسبت به فرد کاسته شد و هافبک باکلاس شاختار دونتسک با 52 میلیون پوند، راهی دیگر تیم شهر منچستر شد. همزمان آرتور در همان ایام، با 27.4 میلیون پوند به بارسلونا پیوست.

ذر زمان ثابت کرد تیته پیشگویی بسیار خوبی کرده بود. آرتور شروع فوق العاده‌ای در بارسا داشته است. او اگرچه در لاماسیا نبوده اما جوری بازی می‌کند انگار بیش از یک دهه در آکادمی بارسلونا بوده است. نمایش‌های فراتر از انتظار او باعث شده تا با ژاوی مقایسه شود. شخص ژاوی و به دنبالش، لیونل مسی از آرتور ملو به عنوان یک خرید معرکه یاد کردند. فرد از آن سو در دست و پا کردن جایگاهی در ترکیب منچستریونایتد به مشکل برخورد کرده و تا اینجای فصل تنها 7 بازی انجام داده است.

اصلا اتفاقی نیست که پس از جام جهانی، فرد از لیست تیته خط خورده و در عوض آرتور در مسیر پیشرفت قرار گرفته است. وقتی برزیل در دیداری دوستانه مقابل کامرون قرار گرفت، فرد هم در سکوها نظاره‌گر بازی بود. آرتور که در ماه سپتامبر اولین بازی‌اش را برای تیم ملی برزیل انجام داده بود، یک بار دیگر در ترکیب سلسائو قرار گرفت و حالا خط میانی برزیل را در کنار کاسمیرو و فیلیپه کوتینیو در کنترل داشت.

توساتو، یکی از مهاجمان تیم ملی برزیل در جام جهانی 1970 که حالا ستون نویس روزنامه سائوپائولو است، درباره آرتور می‌گوید:

او قرار است سبک بازی تیم ملی را عوض کند.

این تعریف یکی از بزرگ‌ترین تمجیدهایی است که یک فوتبالیست برزیلی می‌تواند در کشورش دریافت کند. اما به جز توساتو، کادر فنی تیم ملی برزیل هم تحت تاثیر بازی ملو قرار گرفته‌اند. سیلوینیو، دستیار تیته و دفاع چپ سابق آرسنال، منچسترسیتی و بارسلونا می‌گوید:

ید، ذکاوت، ظرافت. اخیرا در وصف او گفته شد آرتور آنقدر با توپ به ظرافت کار می‌کند که می‌تواند با کت و شلوار مجلسی هم در زمین حاضر شود. اما به جای کت و شلوار، او در پیراهن زرد کشورش و آبی و اناری بارسا بیشتر از هر لباس دیگری خوشحال است. لباس‌هایی که تازه شروع به پوشیدنش کرده و به نظر می‌رسد تا سال‌ها بر تن خواهد کرد.
همه ما عاشق بازی آرتور شده‌ایم.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.