پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ناگلزمن:آغاز تاریخ سازی از ۳۲ سالگی؟؟؟(بخش دوم)

زمان ارسال : یکشنبه 1 اردیبهشت 1398
به عنوان یک بازیکن جوان، ناگلزمن برای تیم مونیخ 1860 و آگزبورگ بازی کرده است. هرچند که دوران بازی او، خیلی سریع پس از مصدومیت زانو، به یک جهنم تبدیل شد. به همین راحتی، تمام آرزوهای ناگلزمن به پایان رسید. کار او در تیم زیر 19 سال به پایان رسید. مصدومیت اما برای او یک خوش‌اقبالی برای آغاز راه تازه‌ای بود. او به مسیر آکادمی فوتبال کشیده شد. چهار ترم در دانشگاه درس خواندن تا بتواند تجارت بخواند و سپس به خواندن علوم ورزشی (Sport Science) روی آورد و همین کافی بود تا او دوباره به فوتبال آلمان و جهان بازگردد. این‌بار به عنوان یک سرمربی جوان؛ داستان ناگلزمن ظرفیت‌های نهفته در دوران جدید فوتبال برای سرمربیان را نشان می‌دهد. برای بسیاری، مسیر بازی او علی‌رغم تراژدی، یک مسیر روشن است. مسیری که فوتبال در آن شاگردان جوانش را امتحان می‌کند و آن‌ها را در مسیرهای درست قرار می‌دهد. آن روزها که مربیان بزرگ باید بازیکنان بزرگی می‌بوده‌اند، تمام شد. پس از دورانی که بسیاری از اسطوره‌های بزرگ دنیای فوتبال در سرمربی‌گری افتضاح بوده‌اند، نشان داد که دوره این نوع تفکر به پایان رسیده است. تفکر فوتبالی ناگلزمن از توماس توخل وام گرفته شده است. کسی که دوران فوق‌العاده‌ای را در آگزبورگ داشت. توخل با نیت خیرخواهانه، او را در مسیر سرمربی‌گری قرار می‌دهد و مانند داستان جادویی صعود هوفنهایم به بوندس لیگا، ناگلزمن هم به سختی کار خود را آغاز کرد. او در آکادمی مشغول به کار شد، سپس دستیار سرمربی شد و در تمام این مدت، مشغول آموختن بود. او فوتبال اسپانیایی با محوریت بارسلونا را می‌ستود و آن‌ها یکی از الگوهای ناگلزمن بودند.

یولیان ناگلزمن - توماس توخل

در حال حاضر این جوان آلمانی، پله‌های پیشرفت را به سرعت و به شکل محیرالعقولی طی می‌کند. در ژانویه 2013، هوفنهایم در قعر جدول بوندس‌لیگا قرار گرفته بود. درست مثل زندگی، فوتبال هم در شرایط سخت، یک داستان منحصر به فرد به وجود آورد که چالش‌هایی را ایجاد کرد. در آن زمان ناگلزمن 25 ساله دستیار فرانک کرامر بود، کسی که به صورت موقت جای سرمربی اخراج شده، مارکوس بابل را گرفته بود. اما پیروزی برابر دورتموند یورگن کلوپ، آن‌ها را تا حدی از مهلکه نجات داد. هوفنهایم جان دوباره‌ای گرفت. سرمربی‌گری هم هنر است، هم قاطعیت و برای موفقیت، باید هر دو را داشت. هم باید بازی را تحلیل کرد، هم باید در برابر ایده‌های جدید، با روی باز برخورد کرد. در عین‌حال باید به اندازه کافی برای ریسک کردن شجاع باشید. جوانی ناگلزمن به خودی خود کافی بود تا او بسیاری از این خصایص را داشته باشد. هرچند که در سن او، داشتن قاطعیت بسیار سخت است، اما او خود را مجبور کرد تا به اندازه‌ای که بتواند تیم را هدایت کند، قاطعیت به خرج بدهد. در یک مصاحبه در سال 2013، ناگلزمن به دوران انتقال خود از یک بازیکن به یک سرمربی اشاره کرد: «سرمربی‌گری از بازی کردن لذت‌بخش‌تر است. به عنوان یک بازیکن، شما فقط باید به تمرینات بروید و برای بهتر شدن تلاش کنید، اما به عنوان یک سرمربی یا تمرین دهنده، شما به این‌که برای بهتر شدن تیم چه کار می‌توانید انجام دهید فکر می‌کنید. شما این کار را در زمین و تمرینات انجام می‌دهید و بعد متوجه می‌شوید رویکردتان درست بوده است یا غلط.»

در حالی که فوتبال پیشرفت می‌کند. باشگاه‌هایی مثل هوفنهایم الگوهای اقتصادی را در باشگاه خود اجرا می‌کنند. به این معنی که صعود پله‌ای اعضا در باشگاه رسمیت می‌یابد. چه در جمع بازیکنان و چه در سایر بخش‌های باشگاه. در مورد بخش سرمربی‌گری نیز، ارتقا سطح و مسائل مالی، باعث می‌شود که افراد سمت‌های بالاتر بگیرند و هرچه به اهداف باشگاه نزدیک‌تر باشند، ارزش بیش‌تری به آن‌ها داده می‌شود تا این‌که سرمربی‌ باشگاه شوند. ناگلزمن در فوریه 2016 به عنوان سرمربی هوفنهایم انتخاب شد. پس از آن‌که سرمربی هلندی این تیم، هوب استیونز به علت مسائل مربوط به بیماری‌اش از سمت خود استعفا کرد. پس از آن، مدیر اجرایی باشگاه، الکساندر روزن در مورد انتخاب سرمربی بعدی، گفت: «این یک گام شجاعانه است، اما ما در یولیان ناگلزمن توانایی هدایت تیم را می‌بینیم و می‌خواهیم به او فرصت دهیم.» هیات مدیره هوفنهایم با انتخاب یولیان ناگلزمن یک ریسک به شدت بزرگ را قبول کرد، اما حالا در گذر زمان، به خوبی مشخص است که ریسک آن‌ها جواب داده است.

فاکتور کلیدی در فلسفه موفق ناگلزمن، توانایی استفاده از جوانان است. او می‌فهمد که چگونه باید از بازیکنان جوان در سطوح بالا استفاده کرد و چگونه باید بازیکنان باتجربه را در کنار آن‌ها بازی داد. او از بازیکنان باتجربه تیم به خوبی برای هدایت جوانان بهره می‌گیرد و همین موضوع باعث می‌شود تیم از نظر فیزیکی و روانی به سطح بالا و خوبی برسد. در توضیح سرمربی‌گری جوانان و بازیکنان تیم اصلی، ناگلزمن بر روی اهمیت بالا رفتن سطح سواد بازیکنان تاکید می‌کند. این موضوع به او کمک می‌کند که برنامه‌هایش را پیاده‌سازی کند و بازیکنان هم می‌فهمند او چه می‌گوید. او در وصف این موضوع، می‌گوید: «شما باید به حل کردن تفاوت‌ها در برنامه‌های مختلف در فوتبال در برابر تیم‌های گوناگون فکر کنید. بخش دیگری که جذاب است، این است که شما 22 یا 23 بازیک ندر اختیار دارید که همه متفاوت هستند، هر کدام منحصر به فرد هستند و به عنوان یک سرمربی، باید تلاش کنید تا همه آن‌ها را در یک مسیر قرار دهید و به همین علت است که من این کار را دوست دارم.»
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.