پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

معرفی کسانی که شاید تاریخ به انها ظلم کرد(2-اسکولز:کسی که از ژاوی وزیدان هم بهتر بود)

زمان ارسال : یکشنبه 16 دی 1397
پل اسکولز (به انگلیسی: Paul Scholes) (‎/ˈpɔːl ˈskoʊlz/‎); بازیکن فوتبال بازنشسته انگلیسی است که در تمام عمر فوتبالی‌اش در تیم منچستر یونایتد بازی کرد. پست تخصصی او هافبک وسط بود. وی در روز ۳۱ مه ۲۰۱۱ خداحافظی‌اش از دنیای فوتبال را اعلام کرد. اما او در روز ۶ ژانویه ۲۰۱۲ با بازی مقابل منچستر سیتی به میادین فوتبال بازگشت و در بازگشت خود شماره ۲۲ همان شماره‌ای که در ابتدا با آن برای شیاطین سرخ بازی می‌کرد را بر تن کرد. او پس از گذشت یک هفته از بازگشتش در بازی با بلکبرن گل اول منچستر را به ثمر رساند.

اسکولز بعد از این که توسط یکی از استعدادیاب‌های منچستر یونایتد در مدرسه‌اش دیده شد، در سن ۱۴ سالگی اولین تمرینش را در منچستر یونایتد انجام داد. اولین بازی رسمی اسکولز در فصل ۹۵-۱۹۹۴ انجام شد. او در آن فصل ۱۷ بازی در لیگ انجام داد. او بیش از ۶۰۰ بازی برای شیاطین سرخ انجام داد.

اسکولز از سال ۱۹۹۷ تا سال ۲۰۰۴ برای تیم ملی بازی کرد. از مهم‌ترین رقابت‌هایی که اسکولز دز آن‌ها حضور داشته می‌توان به جام جهانی ۱۹۹۸، جام جهانی ۲۰۰۲ و همچنین یورو ۲۰۰۰ و یورو ۲۰۰۴ اشاره کرد.

او در مهٔ ۲۰۱۳ برای دومین و آخرین بار از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

نظر بزرگان درباره پل اسکولز:

مسی:
“در لاماسیا اسم او خیلی ذکر می شد، او یک معلم است.”

رونالدینیو:
“من می خواهم که مانند اسکولز پاس بدهم، چه کسی به او یاد داده که چنین پاس بدهد؟

پله:
“اگر اسکولز در کنار من بازی میکرد، من گلهای به مراتب بیشتری به ثمر می رساندم.”

فیگو:
“من همیشه از دیدن اسکولز (مثل زمان دیدن آدمهای مشهور) هیجان زده می شم، چرا که معمولا هیچ وقت نمی توان او را دید، در زمین بازی که نمی توانید او را گیر بیندازید، بعد بازی هم یکهو محو می شود.”

ادگار داویدز:
“همۀ ما (هافبکها) تمام تلاشمان این است که بتوانیم به خوبی اسکولز بشویم. همه می توانند از او درس بیاموزند.”

مارچلو لیپی:
“پل اسکولز یکی از اولین انتخابهای من برای گرد هم آوردن یک تیم عالی خواهد بود – همین حرف نشان می دهد که من همیشه چقدر او را عالی ارزیابی کرده ام. او یکی از اولین بازیکنانی بوده که من اگر شانسش را داشتم، خریداری می کردم.”

تیری هانری:
“من درک نمی کنم که چرا اسکولز تا به حال جایزه بهترین بازیکن سال را نبرده است. او باید این جایزه را سالها قبل کسب می کرد. شاید به این دلیل است که او مانند بقیه ستاره ها خیلی به دنبال زرق و برق و خودنمایی نیست.”

پاتریک ویرا:
“بازکنی که در لیگ برتر من بیش از همه قبول دارم؟ خیلی ساده ست – اسکولز”

زین الدین زیدان
“سختترین حریف من؟ اسکولز از تیم منچستر. او یک هافبک کامل است.”
“اسکولز بدون شک بهترین هافبک زمان خودش است.”

گواردیولا:
“او بهترین هافبک زمان خودش است. خیلی دوست داشتم با او همبازی باشم.”

روی کین:
“لعنتی! نه به دنبال شهرت است نه خودنمایی. یک بازیکن نابغه و فوق العاده که هرگز ارزشهای والای انسانی را فراموش نمی کند.” سرالکس فرگوسن:”پل یکی از بهترین مغزهای متفکر تاریخ منچستریونایتد است.”

سوکراتس:
“اسکولز به اندازه‌ای خوب است که می‌تواند برای تیم ملی برزیل بازی کند. دیدن فوتبال او با مو و پیراهن قرمز لذتبخش است.”

کریستیانو رونالدو:
“وقتی با هم تمرین می‌کردیم، عادت داشتم، کارهای فریبنده زیادی انجام دهم که بقیه بازیکنان توانایی انجام آن را نداشتند. وقتی توانایی خودم را به اسکولز نشان دادم و داشتم تمرین را ترک می‌کردم، صدایم زد و توپ را زیر پای خود گذاشت و به درختی که ۵۰ متر با ما فاصله داشت، اشاره کرد و گفت : اکنون توپ را به درخت می‌زنم. او شوت زد و توپ به درخت خورد. سپس از من خواست تا این کار را انجام دهم. ۱۰ بار این کار را انجام دادم اما نتوانستم توپ را به درخت بزنم. او لبخندی زد و زمین را ترک کرد.”
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.