پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

رونالد کومان: هسته اصلی ترکیب بارسلونا پیر است؛ نگاه باشگاه اول باید به لاماسیا باشد بعد بازار نقل و انتقالات

زمان ارسال : سه شنبه 2 بهمن 1397
اسطوره بارسلونا می‌گوید نگاه باشگاه اول از همه باید به آکادمی باشد و بعد به بازیکنان خارجی.
رونالد کومان، اسطوره بارسلونا و سرمربی فعلی تیم ملی هلند به اظهارنظر درباره آینده آبی اناری‌ها پرداخت.
کومان که حالا 55 ساله است و خیلی خوب توانسته لاله‌ها را به بالاترین سطح فوتبال ملی دنیا برگرداند و حتی برای قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا و احتمالا یورو تلاش خواهد کرد، یکی از اسطوره‌های به شدت محبوب بارسلونا است. او که نقش یک مدافع میانی گلزن را در بارسا ایفا می‌کرد، گل اولین قهرمانی اروپای آبی اناری‌ها را در ومبلی مقابل سمپدوریا به ثمر رساند تا برای همیشه در یادها بماند.
به گزارش موندو دپورتیوو، کومان در مصاحبه با شبکه سوم کاتالونیا درباره بارسلونای فعلی و لاماسیا گفت:
من همیشه از بازی دادن به بازیکنان آکادمی استقبال می‌کنم چون آنها فلسفه بازی بارسلونا را درک می‌کنند. اما گاهی ممکن است در یک پست به خصوص بازیکنی بااستعداد لازم را در آکادمی نداشته باشید و آنگاه باید نگاهتان به بازیکنان خارجی باشد. من از سطح فعلی لاماسیا خبری ندارم ولی شما همیشه باید اول به آکادمی نگاه کنید و بعد به بازار نقل و انتقالات. ما هلندی‌ها از بازی دادن به جوانان و ریسک کردن ابا و هراسی نداریم. به این قضیه عادت کرده‌ایم. شخصا اگر دو بازیکن هم سطح داشته باشم که یکی 31 ساله است و دیگری 22 ساله، به بازیکن جوانتر بازی می‌دهم چون آینده از آن او است. اگر بازیکنان آکادمی کیفیت لازم را دارند، باید به آنها فرصت بدهید.
در والنسیا نتوانستم ترکیب تیم را نوسازی کنم. کار سخت بود چون باشگاه مدیرورزشی‌های زیادی را برکنار کرد. ولی گاهی تغییر لازم است. همان اتفاق می‌تواند برای بارسلونا هم رخ بدهد. در ترکیب فعلی، مسی، سوارز، بوسکتس و پیکه همگی بالای 30 سال هستند. هسته تیم پیر شده و اگرچه هنوز همه آنها چند سال از فوتبالشان باقی مانده اما بعد از آن چه؟ باید ترکیب را نوسازی کرده و عوض کنید چون این‌ها پست‌های کلیدی تیم هستند. هسته تیم هستند. بارسا برای آینده دروازه‌بان خواهد داشت ولی مدافع میانی، هافبک تدافعی، مهاجم نوک و مسی را ندارد. پس موفق باشید!
بهترین فوتبال تاریخ بارسا با گواردیولا انجام شد ولی یکی از دلایلش این بود که او بهترین ابزار ممکن را با هم در اختیار داشت. بازیکنانی نظیر اینیستا، ژاوی، مسی، بوسکتس، پیکه، پویول و ... همگی در بهترین فرم دوران فوتبالشان بودند. شخصا به تماشای بازی آن تیم می‌نشستم تا لذت ببرم. البته این حرف به معنای انتقاد از کار بقیه مربیان بارسا نیست ولی در دوره پپ همه بازیکنان کلیدی به هم رسیدند.
دی یونگ و ده لیخت؟ هر دو خاص هستند. بازیکن کوچک‌تر، ده لیخت است که 19 سال دارد و در پست مهمی چون دفاع وسط بازی می‌کند. او کاپیتان آژاکس است و از مدرسه فوتبال همین باشگاه آمده و این مثل این است که بگوییم او از لاماسیا آمده چون فلسفه دو باشگاه یکی است. بنابراین چنین بازیکنی کیفیت تکنیکی و تاکتیکی بالایی دارد. او تا دو سال دیگر به بهترین دفاع وسط دنیا تبدیل می‌شود. دی یونگ 21 ساله است و می‌تواند در همه پست‌های خط هافبک 3 نفره بازی کند. او هنوز می‌تواند و باید در خیلی چیزها مثل تاثیرگذاری در فاز هجومی، دادن پاس آخر، پاس گل و شوتزنی پیشرفت کند اما می‌داند در چه لحظه‌ای باید فشار وارد کرد و اگرچه گاهی این طور به نظر می‌رسد که او زیادی پیشروی می‌کند و دریبل می‌زند ولی فرنکی این کار را برای ایجاد برتری در تیمش انجام می‌دهد. او بسیار باهوش است و سریع فکر می‌کند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.