سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

یست قلبی فوتبال مالکانه رتبه بارسلونا بدون مسی: هفتم! ...

زمان ارسال : پنجشنبه 19 مهر 1397
ایست قلبی فوتبال مالکانه

در سال‌های اخیر هر بار بارسلونا در مقطعی خوب نتیجه نگرفته، برخی کارشناسان از مرگ تیکی‌تاکا دم‌زده و دوران فوتبال مالکانه را تمام‌شده تلقی کرده‌اند؛ اما هر بار پیشگویی آنها اشتباه از کار در آمده‌است. حالا بازهم صحبت از پایان تیکی‌تاکا و این واقعیت است که تعداد پاس و درصد مالکیت، تضمینی برای موفقیت تیم‌ها نیست. در جام‌جهانی دیدیم که اسپانیا با بهره‌بردن از تاکتیک‌های لوپتگی، حتی در غیاب او هم همه بازی‌ها را در چنگ خود داشت اما از گل‌زدن و حتی موقعیت ساختن عاجز ماند. لوپتگی همان سبک را با خودش به رئال آورده و نتیجه این بوده که رئال به رکورد 409دقیقه بدون گل رسیده است.

بدترین رکورد رئال 496دقیقه بدون گل در فصل 85-84 بوده که رئال اگر تا دقیقه 87بازی با لوانته گل نزند آن رکورد را می‌شکند. بارسلونا هم اوضاع جالبی ندارد. مسی بعد از ناکامی در 3بازی پیاپی گفت که تیمش بدشانس است که موقعیت‌ها را گل نمی‌کند و به‌خاطر مالکیت توپ مستحق برد است.

حالا آمار نشان می‌دهد حداقل تیم‌های اسپانیایی راه مقابله با تیک‌تاکا را به‌خوبی آموخته‌اند. از 2 دربی مادرید در این فصل مشخص است که چگونه می‌توان رئال را با یک بازی بسته و خشن متوقف کرد. در این هفته بیلبائو با 69درصد، رئال با 70 درصد و بارسا با 76درصد تملک توپ، در بازی‌های خود نتوانسته‌اند پیروز شوند. در این هفته لالیگا از میان تیم‌هایی که تملک توپ بیشتری داشتند هفت‌تای آنها را بردند و دو‌تا باختند.

سرخیو ولنتین از رادیو اسپانیا فاش کرده که لوپتگی به‌خاطر فشار هواداران و رئیس باشگاه بعد از آنالیز چند بازی گذشته تلاش دارد سبک بازی تیم را تغییر دهد؛ حتی گفته می‌شود او قصد دارد از سیستم سه‌دفاعه مربیان مدرن ایتالیایی استفاده کند. مارکا گزارش داده که از ٧٩بازی لالیگایی که در این فصل انجام شده فقط در ٢۴بازی تیمی که مالکیت دستش بوده، پیروز شده است؛ یعنی فقط 30درصد. آ اس ‌رم در سری ‌آ با بیش از 55درصد مالکیت توپ در هر بازی، فصل خوبی را سپری نکرده است. منچسترسیتی با گواردیولا- متخصص تیکی‌تاکا- فصل را نسبت به گذشته متزلزل آغاز کرده و حتی در اروپا هم یک باخت و یک برد زوری به‌دست آورده است.

وضعیت بایرن‌مونیخ در بوندس‌لیگا هم به‌گونه‌ای است که هواداران خواهان اخراج کوواچ شده‌اند. انتقادی که در جام‌جهانی از تیم ملی آلمان شد هم مربوط به تغییر سبک فوتبال آلمانی و تقلید یواخیم لو از سبک فوتبال اسپانیا بود. بین تیم‌هایی که علاقه شدیدی به مالکیت توپ دارند، آرسنال توانسته بعد از 2شکست ابتدای فصل مقابل قهرمان فصل قبل و قهرمان 2فصل قبل لیگ برتر، خودش را احیا کند و در جدول بالا بکشد. چلسی البته با تغییر سبک دفاع اتوبوسی کونته به فوتبال جذاب و مالکانه مائوریتسیو ساری، اوضاع نسبتا خوبی دارد و می‌تواند نمونه‌ای برای رد فرضیه مرگ تیکی‌تاکا باشد. چلسی ساری در بازی با نیوکاسل با 838پاس سالم، 81.1درصد زمان بازی، توپ را در اختیار داشت. چلسی با ارسال متوسط 669پاس در هر بازی، از این حیث تیم اول لیگ برتر انگلیس و بالاتر از منچسترسیتی است. زمان کونته، متوسط پاس در چلسی 472بود. در مالکیت نیز چلسی با 71درصد، تیم اول است. زمان کونته این درصد مالکیت به 55 می‌رسید. در یک‌سوم زمین حریف نیز چلسی با ارسال 238پاس، رتبه اول را در اختیار دارد. در دوران کونته، متوسط 173پاس در یک‌سوم زمین حریفان ثبت می‌شد.
رتبه بارسلونا بدون مسی: هفتم!
رئال مادرید بدون رونالدو عملا از هم پاشیده است. رئال مادرید از 11 بازی اولش چهار تا را باخته و دو تا را مساوی کرده است. همین ماجرا باعث شده تا خیلی‌ها از خود بپرسند که آیا بارسلونا در روزی که مسی از این تیم برود هم دچار چنین بحرانی خواهد شد؟

آمار نشان می‌دهد که بارسلونا بدون مسی به مشکل خواهد خورد. در حقیقت لئو در 11 بازی رسمی فصل بارسلونا 11 گل زده و پنج پاس گل داده است. اگر گل‌ها و پاس گل‌های مسی را حذف کنیم، بارسا در حال حاضر در لالیگا هفتم می شد و در لیگ قهرمانان نیز در رده دوم قرار می‌گرفت و مثل حالا صدرنشین نبود. در حال حاضر کاتالان‌‎ها پایین‌تر از سویا در رده دوم لالیگا جای گرفته‎‎اند. مسی بی‌تردید یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان بارسلوناست. بدون گل‎ها و پاس گل‌های او، تیمش نمی‌توانست مقابل ژیرونا، بیلبائو و والنسیا پیروز شود. لئو در لیگ قهرمانان پنج گل زده است که مقابل آیندهوون هت‌تریک کرد و مقابل تاتنهام دو گل زد.
با تشکر فراوان از رضا کاتالان
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.