پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

افت تيم هاي بزرگ باشگاهي در اروپا؛ اتفاقي خوب براي منتقدان يا دلسردي عاشقان فوتبال؟

زمان ارسال : چهارشنبه 18 مهر 1397
مسال در ليگ هاي معتبر اروپايي، تيم هايي بزرگي همچون منچستريونايتد، رئال مادريد، بارسلونا و بايرن مونيخ دچار افتي عجيب شده اند.
به گزارش سرويس ورزشي آريا، ژوزه مورينيو، سرمربي پرتغالي منچستريونايتد اين فصل در ليگ برتر به نتايج چندان دست نيافته و مورد انتقادات شديدي قرار گرفته است اما زلاتان ابراهيموويچ، شاگرد سابق مورينيو در اينتر و منچستريونايتد که هم اکنون در لس آنجلس گلکسي توپ مي زند، به حمايت از او پرداخت. ابراهيموويچ در مصاحبه با ميرر در خصوص شرايط مورينيو گفت: مورينيو خاص است. اول از همه به خاطر اين که او يک برنده است. مورينيو ذهنيتي دارد که باعث مي شود او هرکاري را که براي کسب نتيجه لازم است، انجام دهد. او فوتبال را به خوبي مي شناسد و از رقابت ها کاملا آگاه است. وقتي او به اينتر آمد، تمام بازيکنان 200 درصد توان خود را به کار مي گرفتند. مورينيو اعتماد به نفسي مشابه به من دارد و اين موضوع او را نزد من خاص مي کند. مردم فکر مي کنند که اين اعتماد به نفس مورينيو يک نوع غرور است اما اين طور نيست.
وي در ادامه حمايت از مورينيو گفت: فکر مي کنم که مورينيو فرد مناسبي براي هدايت منچستريونايتد است و او توانايي هاي لازم براي قهرماني را دارد. اما براي موفقيت، بازيکنان يک تيم نيز بايد به اندازه مربي آن تيم خوب باشند. اگر تيم خوب نباشد، مربي نمي تواند معجزه کند. با اين حال، منچستريونايتد هنوز هم تيمي پررقابت و مدعي است. مورينيو سومين سال حضورش در منچستريونايتد را سپري مي کند و بازيکنان بيشتر و بيشتر به آن چه که مربي از آن ها در زمين مي خواهد عادت مي کنند، بنابر اين من فکر مي کنم که مورينيو مي تواند فاتح جامي شود.
شياطين سرخ اما تنها تيم بزرگ اروپايي نيستند که اين فصل با شرايطي نابسامان روبرو شده‌اند. بايرن مونيخ به رهبري نيکو کوواچ فصل را با پيروزي پرگل در سوپرجام و 4 پيروزي پياپي ساده در ليگ شروع کرد اما به يکباره شرايط براي باواريايي‌ها به هم ريخت. شايد بدترين نمايش بايرن مونيخ در فصل جاري، بازي با مونشن گلادباخ بود که به يک شکست خانگي سنگين ختم شد. به گزارش بيلد، در اواخر بازي با گلادباخ، نيکلاس زوله به سمت دروازه حريف حرکت کرده تا در گلزني کمک کند. کواچ به او گفته به خط دفاعي برگردد. زوله در اين مورد با کيميش صحبت کرده و به خط حمله تيم رفته است. کواچ هم در کنار زمين از اين حرکت زوله تعجب کرده است. بايرن حالا 4 بازي (از جمله 3 بازي خانگي) را بدون پيروزي را پشت سر گذاشته است. سنگين‌ترين شکست 4 سال اخير بايرن در آلمان، اولين 2 باخت متوالي اين تيم از مي 2015 بود و تيم را در رده ششم و در فاصله 4 امتيازي دورتموند صدرنشين قرار دارد.
در اسپانيا هم اوضاع براي تيم هاي بزرگ روبه راه نيست. رئال مادريد زين الدين زيدان براي چهار شکست نياز به 58 بازي داشت اما يولن لوپتگي در 11 بازي چنين رکوردي را به ثبت رساند. رئال مادريد از 11 بازي رسمي خود چهار ديدار را با شکست پشت سر گذاشته است. اين براي تيمي که در پنج فصل اخير 13 جام را فتح کرده است آمار غير قابل قبولي محسوب مي‌شود. مادريد زين الدين زيدان در سه فصل اخير يعني 18-2017 ، 17-2016 ، 16-2015 به 5 برابر بازي بيشتر نياز داشت تا رکورد ضعيف مادريد يولن لوپتگي را به ثبت برساند. سفيدپوشان با هدايت سرمربي فرانسوي در 58 بازي 4 شکست را تجربه کردند. از طرفي رافائل بنيتس هرگز به رکورد لوپتگي (4 شکست) نرسيد. در 25 بازي که هدايت مادريد را برعهده داشت تيمش سه بار شکست خورد. او به خاطر کسب نتايج ضعيف و رابطه بدش با اغلب بازيکنان برکنار شد. رئال مادريد به عنوان مدافع عنوان قهرماني اروپا 95 دقيقه در خانه آلاوس موفق به گل زدن نشد تا روي يک کرنر و ضربه سر مانو گارسيا شبي فاجعه‌بار برايش رقم بخورد وقتي قبل از جام جهاني خولن لوپتگي به عنوان جانشين زين‌الدين زيدان برگزيده شد اين انتخابي منطقي به نظر مي‌رسيد. تيم ملي اسپانيا تحت رهبري لوپتگي فوتبالي بسيار جذاب و هجومي بازي مي‌کرد و عالي نتيجه مي‌گرفت. در ضمن لوپتگي در تيم ملي با بسياري از بازيکنان رئال مادريد هم کار کرده بود و با آن‌ها آشنايي کافي داشت. ابتداي دوران لوپتگي در برنابئو هم نشان از دوراني موفقيت‌آميز برايشان داشت. رئال 3 بازي اول ليگ را با زدن 10 گل برد و کريم بنزما و گرت بيل نشان دادند قادرند جاي خالي کريستيانو رونالدو را پر کنند اما درست مثل بايرن، شرايط براي رئال هم به يکباره به هم ريخت. رئالي‌ها حالا 4 بازي بدون گل زده را پشت سر گذاشته‌اند.
بارسلونا البته به اندازه رقيب سنتي‌اش افت نکرده و شاگردان ارنستو والورده حداقل در تمام اين 4 بازي گل زده‌اند. اما اين طولاني‌ترين روند بدون پيروزي آن‌ها در ليگ از فصل 2016-2015 است. در حال حاضر بين تيم اول تا ششم اين جدول تنها 2 امتياز فاصله است، در حالي که سال پيش بارسا در همين مقطع از فصل 4 امتياز بيشتر از تيم دوم و 8 امتياز بيشتر از تيم ششم داشت. سويا از 4 بازي اولش در ليگ 4 امتياز گرفت اما حالا صدرنشين لاليگا و تنها تيمي است که بيش از 50 درصد بازي‌هايش را برده است. داراي آمار بيش از 50 تيمي که از 4بازي اولش در ليگ تنها 4 امتياز گرفته بود.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.