سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مقایسه عملکرد دو نابغه آرژانتینی در تیم ملی

زمان ارسال : دوشنبه 20 خرداد 1398
هر دوی این اسطوره بت های فوتبالی بنده هستند یکی بت فوتبالی دوران کودکی و دیگری بت فوتبالی دوران جوانی که بنده رو در وهله اول عاشق خودشون و متعاقبا عاشق فوتبال کردند.
علاوه بر مسی، ژاوی، اینیستا، رونالدینیو و پپ باعث شدند که بنده عاشق بارسا بشم در حالی که قبلا رئالی بودم و نگرش و طرز تفکرم به فوتبال عوض بشه.
لقب لشکر یک نفره در کل تاریخ فوتبال، فقط و فقط برازنده دو نفر هستش مسی و مارادونا. ولی بدون هیچ تعصبی عرض میکنم که مسی فراتر از همه بازیکنان تاریخ فوتبال هستش حتی مارادونا.
مسی در آرژانتینی بازی میکنه که همتیمی هاش متاسفانه اون سطح واقعی خودشون رو در تیم ملی ارائه نمیدن و همیشه سربزنگاه و بازی های مهم بدترین عملکرد خودشون رو ارائه دادند. از طرف دیگه فوتبال روز دنیا فقط حمله کردن نیست و تیمی موفقه که توازن و تعادل نسبی در همه پست هاش داشته باشه. مخصوصا در فوتبال روز دنیا پست هافبک و فول بک ها کلیدی ترین پست های فوتبالی هستن.
خوان پابلو مندس، ستون نویس روزنامه اوله حرف قشنگی زده که چکیده ای از حرفاش رو خدمتتون تقدیم میکنم.
"مسی تنها ستاره واقعی آرژانتین است. دیبالا بازیکن فوق العاده ای برای یوونتوس است، آگوئرو بازیکن فوق العاده ای برای سیتی است، ایکاردی بازیکن فوق العاده ای برای اینترمیلان است؛ اما در تیم ملی آرژانتین، هیچ یک از آنها در سطحی که در باشگاه های شان بازی می کنند، نیستند. فقط مسی است که همان کیفیت را به تیم ملی آرژانتین می آورد و تنها ستاره ماست و تنها بازیکنی که نمی شود هیچ انتقادی به او کرد.
البته مسئله دیبالا کمی تاکتیکی هم هست. خود او گفته که دوست دارد در همان پستی بازی کند که مسی بازی می کند. در واقع فضای حرکتی او همان جایی است که مسی می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. اما اگر شما جای خورخه سامپائولی باشید، ترجیح می دهید از کدامیک استفاده کنید؛ مسی یا دیبالا. فکر می کنم جواب واضح است.

مارادونا هم در جام جهانی 1986 به تنهایی آرژانتین را قهرمان جهان نکرد. مارادونا در آن جام تنها نبود. درست است که مارادونا بهترین و مهمترین بازیکن ما بود؛ اما آرژانتین در آن رقابت ها بازیکنان خیلی خوبی داشت. خورخه بوروچاگا، لوئیس براون، خورخه والدانو، همگی بازیکنان خیلی خوبی بودند. در فینال جام که آرژانتین 3-2 آلمان را برد، مارادونا گلزنی نکرد. این بازیکنان بودند که گل زدند و آرژانتین را قهرمان کردند. مارادونا به تنهایی آرژانتین را قهرمان نکرد و مسی هم نمی تواند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.