پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ماهی سرنوشت‌ساز برای کوتینیو در نوکمپ

زمان ارسال : چهارشنبه 29 اسفند 1397
سفر به بتس، به توجه به مصدومیت اوزمان دمبله در جریان پیروزی برابر لیون، فرصتی مناسب برای فیلیپه کوتینیو به نظر می‌رسید تا در ترکیب اصلی بارسلونا قرار بگیرد و ارزش خودش را به ارنستو والورده ثابت کند. اما این اتفاق رخ نداد و کوتینیویِ 146 میلیون پوندی بازی را از روی نیمکت شروع کرد و به تماشای هنرنمایی لیونل مسی و هت‌تریکش نشست و فقط در دقیقه 89 بود که به جای لوئیس سوارز به زمین رفت.

کوتینیو که ژانویه 2018 آنفیلد را به مقصد نوکمپ ترک کرد، شروع خوبی در بارسلونا داشت، اما فرم او به مرور افت کرد. کوتینیو از ماه اکتبر به این سو پایش به گلزنی در لا لیگا باز نشده و در 16 بازی اخیرش در لیگ فقط یک پاس گل برای تیمش فراهم کرده. نمایش او مقابل لیون در چمپیونز لیگ و گلی که زد امیدوارکننده بود، اما حقیقت اینجاست که این هافبک برزیلی نقشی کلیدی برای تیم والورده ندارد. او جایی در ترکیب بارسا در دو ال کلاسیکوی اخیر نداشت و حتی توسط هواداران خودشان در جریان بازی مقابل رایو وایکانو هو شد.

خود کوتینیو از شرایطش در کاتالونیا باخبر است. او هفته پیش گفت: «در چند بازی اخیر، چند هفته اخیر، یا شاید چند ماه اخیر خیلی خوب بازی نکردم. ولی من هیچوقت دست از تلاش برای یاد گرفتن و بهتر شدن بر نمی‌دارم. این راهی است که همیشه ادامه‌اش می‌دهم». اما آیا صرف تلاش کردن برای کوتینیو کافی خواهد بود؟
مسئله اصلی اعتماد به نفس است. کوتینیو در لیورپول بارها عامل تعیین‌کننده تیمش بود، اما بار انتظارات سنگین‌تر در بارسلونا این جایگاه را در تیم جدیدش برایش پدید نیاورده. این موضوع از چشم والورده هم پنهان نمانده و چندین بار در مصاحبه‌های مطبوعاتی از آن حرف زده. حتی مسی در بازی کوپا دل ری مقابل سویا برای بالا بردن اعتماد به نفس هم‌بازی 26 ساله‌اش مسئولیت زدن ضربه پنالتی را به او واگذار کرد. با وجود اینکه این پنالتی گل شد، اما تاثیر چندان در عملکرد کلی کوتینیو در ادامه فصل نداشت.

کوتینیو فوتبالیستی است که در بهترین فرمش روی غریزه و تصمیمات لحظه‌‌ای می‌درخشد. برای چنین بازیکنانی اعتماد به نفس عاملی بسیار حیاتی است. اگر آمار کوتینیو در این فصل را با فصل‌های گذشته مقایسه بکنید کاملا به پایین آمدن اعتماد به نفسش می‌رسید. آمار اقدام به دریبل و شوت به دروازه و خلق موقعیت او به صورت میانگین در هر 90 دقیقه پایین‌تر از آمارش در پنج فصل اخیر بوده. کوتینیو فصل پیش در بازی‌ها لیگ و چمپیونز لیگ 20 گل زد و 13 گل ساخت. این فصل این اعداد اما به شش و پنج سقوط کرده‌اند.

مشکل دیگر برای کوتینیو در بارسلونا تغییر پست او بوده. او قرار بود جانشینی ایدئال برای آندرس اینیستا باشد، باوری که مدیر وزشی باشگاه، روبرتو فرناندز، هم داشت. کوتینیو به شکلی نمادین تک گل آخرین بازی اینیستا با پیراهن بارسا را زد. اما مشخصا از نظر والورده او دیگر جایی در خط میانی تیمش ندارد. سرخیو بوسکتس، ایوان راکیتیچ، آرتور و آرتورو ویدال گزینه‌هایی هستند که همیشه جلوتر از کوتینیو در مرکز زمین بهشان بازی می‌رسد. بنابراین او باید برای قرار گرفتن کنار مسی و سوارز در خط حمله تلاش کند، جایگاهی که معمولا در اختیار دمبله قرار گرفته. البته پدیده سابق دورتموند که با مبلغی گزاف در تابستان 2017 راهی نوکمپ شد هم مشکلات خودش در بارسا را داشته، اما در نهایت والورده سرعت و نوع بازی مستقیم او را به کوتینیو ترجیح می‌دهد.



پس بدین ترتیب چه آینده‌ای در انتظار کوتینیو خواهد بود؟ قرار نگرفتن در ترکیب اصلی بارسا در بازی مقابل بتیس نشانه خوبی نبود، اما تیم والورده بعد از پایان بازی‌های ملی این هفته، با برنامه سنگینی روبرو خواهد بود. بارسا باید با اسپانیول، ویارئال و اتلتیکو مادرید بازی کند، پیش از اینکه در یک چهارم نهایی چمپیونز لیگ برابر منچستر یونایتد به زمین برود. با توجه به مصدومیت دمبله، این بهترین و شاید آخرین فرصت برای کوتینیو باشد تا خودش را به عنوان مهره‌ای تاثیرگذار و کلیدی به والورده ثابت کند. پیوستن فرنکی دیانگ از آژاکس به بارسلونا برای فصل آینده، رقابت در خط میانی این تیم را حتی بیشتر هم خواهد کرد. بنابراین زمان زیادی برای کوتینیو باقی نمانده.

اگر کوتینیو از این فرصت بهره لازم را نبرد به احتمال خیلی زیاد در تابستان فروخته می‌شود. با اینکه لیورپول شاید دیگر علاقه‌ای به بازگرداندن ستاره سابق برزیلی‌اش نداشته باشد، اما مشتری برای کوتینیو کم نخواهد بود. همین حالا حرف از منچستر یونایتد و پاریس سن ژرمن به گوش می‌رسد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.