پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بارسا، بدون تغییر؛ این نگران کننده نیست؟!

زمان ارسال : جمعه 23 آذر 1397
در پایان فصل قبل و پس از نمایش ناامید کننده تیم در لیگ قهرمانان، باشگاه صراحتا اعلام کرد که تنها هدف موجود در فصل آینده، قهرمانی در لیگ قهرمانان خواهد بود. اما پس از گذشت چهار ماه، آمار و ارقام از عدم تغییر در معیارها و نگرش والورده خبر می‌دهند که همین موضوع باعث نگرانی هواداران بارسا از تکرار سناریوی فصل قبل شده است.


پیام باشگاه بارسلونا در پایان فصل قبل این بود: «ما باید قهرمانی در لیگ قهرمانان را در اولویت خود قرار دهیم و فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم». همین امر مسی را نیز به واکنش وادار کرد و این بازیکن در مراسم معارفه خود به عنوان کاپیتان بارسا، بر اهمیت این موضوع تاکید کرد: «فصل آینده هر کاری از دستمان برمی آید برای آوردن این جام به نیوکمپ انجام خواهیم داد».

اما پس از گذشت چهار ماه، آمار و ارقام از عدم تغییر در معیارها و نگرش والورده خبر می‌دهند که همین موضوع باعث نگرانی هواداران بارسا از تکرار سناریوی فصل قبل شده است. سرخیو بوسکتس و ایوان راکیتیچ، نمونه‌های بسیار خوبی در این زمینه می‌باشند.

این دو نفر که جزو ارکان موفقیت بارسا محسوب می‌شوند، این فصل تقریبا در تمام دقایق برای بارسا به میدان رفته‌اند. در حقیقت، راکیتیچ هر دو بازی رفت و برگشت سوپرکاپ اسپانیا سال 2017 را هم بازی کرده است.



مرد کروات تا به این جای فصل، 1745 دقیقه برای بارسا بازی کرده که 23 دقیقه کمتر از مشابه آن در فصل گذشته می‌باشد. هافبک سابق سویا، در رقابت‌های لیگ تنها برابر خیرونا و در لیگ قهرمانان، تنها 50 دقیقه روی نیمکت نشسته است (پنج دقیقه برابر PSV و 45 دقیقه مقابل تاتنهام) که این نشان از حضور بی‌وقفه او در ترکیب والورده دارد. در کوپا دل ری اما راکیتیچ تنها نیمه اول بازی لئونزا را در ترکیب حاضر بود.

بوسکتس هم آماری مشابه راکیتیچ دارد. او در این فصل 1829 دقیقه بازی را به نام خود ثبت کرده که 167 دقیقه کمتر از مشابه فصل قبل آن در نیمه ماه دسامبر می‌باشد. بوسکتس، در لالیگا تنها بازی مقابل دو تیم سوسیداد و بیلبائو را از روی نیمکت آغاز کرده است؛ گرچه در این دو بازی هم در نیمه دوم به دلیل عقب افتادن تیم، وارد زمین شد. در لیگ قهرمانان، او تنها نیمه اول برابر تاتنهام را از نیمکت تماشا کرده و درست مانند راکیتیچ، با تصمیم عجیب والورده 45 دقیقه برابر لئونزا به میدان رفته است؛ جایی که بارسا با چهار گل از حریف پیش بود و تنها سه روز به بازی دربی مانده بود و به نظر حضور او غیر ضروری بوده است.

وقتی این اعداد و ارقام را با هافبک‌های سایر تیم‌های مطرح اروپا مقایسه کنید، می‌بینید که تنها کیمیش از بایرن بیش از زوج نامبرده بارسا بازی کرده است. کیمیش 2001 دقیقه حضور در میدان را در کارنامه دارد و تنها 69 دقیقه از فصل را روی نیمکت نشسته است. مودریچ با 1397 دقیقه ، کروس با 1557 دقیقه، کوکه با 1629 دقیقه، وراتی با 1249 دقیقه، پوگبا با 1599 دقیقه و وینالدوم با 1779 در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.



اگر دقایق بازی راکیتیچ و بوسکتس را با هم جمع کنید، به عددی خواهید رسید که آنها را به زوج هافبکی تبدیل می‌کند که بیشتر دقایق بازی را میان تیم‌های مدعی لیگ قهرمانان در اختیار دارند. موارد ذکر شده، همه نشان از ادامه روند فصل گذشته والورده دارند. حال باید دید در پایان فصل چه اتفاقی رقم خواهد خورد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.