پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

چگونه کار هیئت مدیره بارسلونا به رای عدم اعتماد کشید؟

زمان ارسال : سه شنبه 14 شهریور 1396
به زبان ساده می‌توان گفت که اگر حتی یک عضو - رسمی - باشگاه احساس کند که رئیس و/یا هیئت مدیره آن به بهترین شکل عمل نمی‌کنند یا شیوه مدیریت آن‌ها به باشگاه آسیب می‌رساند، می‌تواند خواستار رای عدم اعتماد برای اخراج آن‌ها شود. در حالی که اکثر باشگاه‌های جهان توسط شرکت‌های تجاری اداره می‌شوند (برای مثال PSG و منچستر یونایتد) بارسلونا توسط اعضایش اداره می‌شود و ریاست آن «انتخاب شدنی» است، و به تبع آن، قابل اخراج!

تمام اعضای رسمی باشگاه، مانند آگوستی بندیتو، می‌توانند رسماً درخواست رای عدم اعتماد دهند و هیئت مدیره این درخواست را تایید می‌کند و فرم‌های لازم را ارائه می‌کند تا اعضا آن را پر کنند.

این اقدام امروز به طور رسمی انجام شد و حال آگوستی بندیتو، 14 روز فرصت دارد تا امضای 15 درصد از اعضای باشگاه (که بسیاری از بازیکنان نیز در این جمع حضور دارند) را جمع کند تا نشان دهد حمایت کافی از این اقدام او وجود دارد. با توجه به اینکه تعداد اعضای بارسلونا 110,648 نفر است، حال او به 16,570 امضاء احتیاج دارد.

اگر بندیتو این تعداد رای را جمع آوری کند، این فرآیند وارد مرحله جدیدی خواهد شد: 66 درصد از رای دهندگان، طی رفراندومی باید با خروج این هیئت مدیره موافقت کنند. اگر این اتفاق بیافتد، هیئت مدیره تسلیم خواهد شد و فرآیند انتخاب رئیس و هیئت مدیره جدید آغاز می‌گردد.

شاید بتوان علت اصلی آن را این دانست که بارتمئو و همکارانش، با بیشترین افت در تاریخ فوتبالی باشگاه مواجه شدند. در ابتدا بارتمئو معاون ساندرو راسل بود، کسی که در سال 2010 انتخاب شد (بعدا، در سال 2014 استعفا داد و بارتمئو به عنوان جانشین او انتخاب شد)، زمانی که بارسا بهترین تیم جهان بود.هنگامی که بارتومئو به دلیل امتناع از پرداخت مالیات خرید نیمار تحت پیگرد قانونی قرار گرفت، با شگردهایی اشتباه خود را به پای باشگاه زد تا او و راسل از پرداخت جریمه 5.5 میلیون یورویی معاف و باشگاه مجبور به پرداخت آن شود. با این کار، راسل و بارتمئو خود را از مخمصه رفتن به زندان نجات دادند و مجازات جنایت خود را به باشگاه واگذار کردند. عمل فوق‌العاده بی‌شرمانه‌ای که بندیتو آن را فراموش نکرده است.

حال ما باید صبر کنیم تا ببینیم بندیتو می‌تواند تعداد رای لازم را جمع آوری کند یا خیر. او زمان هوشمندانه‌ای را برای ارائه این درخواست انتخاب کرده است. در طول 14 روز آینده بارسا دو بازی خانگی بسیار مهم مقابل تیم‌های اسپانیول و یوونتوس دارد؛ این یعنی هواداران در ورزشگاه حضو خواهند یافت و فرصت زیادی برای رای دادن وجود خواهد داشت.

و این رای‌گیری در ابتدای فصل و در پایان پنجره نقل و انتقالات انجام خواهد شد، این بدان معناست که او نمی‌تواند به نبوغ بازیکنان فعلی‌اش تکیه کند و یا با خرید یک بازیکن بزرگ، موقعیت خود را نزد هواداران بهبود بخشد (آن طور که با کسب سه گانه و خرید آردا توران در سال 2015 توانست نظر مردم را جلب کند).
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.