پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

وقتی مدیران بارسا پشت کاتالونیای زخمی نایستادند...

زمان ارسال : چهارشنبه 12 مهر 1396
پس از تاسیس باشگاه بارسلونا، این باشگاه به سرعت به نمادی برای کاتالونیا تبدیل شد. زمانی که مردم این ایالت در عصر فرانکو قادر به بیان عقاید خود نبودند، نظراتشان را در نیوکمپ فریاد می‌زدند و همین عامل، باعث شد لقب «فراتر از یک باشگاه» روی آن نقش ببندد؛ چرا که برای چیزی بیشتر از فوتبال بنا نهاده شده بود.

در روزهای حکمرانی دیکتاتوری فرانکو، مردم همواره قادر بودند از طریق باشگاه استقلال خویش را بیان کنند و در زمین فوتبال سلطنت را به زانو درآورند. به همین خاطر است که هیچ گاه نمی‌توان انتظار تهاجم علیه این باشگاه و بازیکنانش در لالیگا را داشت. دیروز اما کاتالونیا شاهد نقض آشکار حقوق مدنی شهروندان کاتالونیا در تعیین سرنوشت خود بود. در این میان، به نظر می‌رسد مدیریت جدید باشگاه، رسالت اصلی خود را از یاد برده‌اند.

در حالی که سراسر این ایالت فریاد جدایی سر می‌دادند، بارتمئو، باشگاه بارسلونا را "بی طرف" اعلام کرد که احتمالا از ترس اخراج از لالیگا بوده است. به هر حال این واژه رئیس بزرگترین باشگاه کاتالونیا، در واقع نوعی بی‌احترامی به قربانیان گذشته و حال این ایالت بر سر موضوع جدایی از دولت سلطنتی اسپانیا قلمداد می‌شود. اوج بی‌احترامی را هم می‌توان در بازی با لاس پالماس مشاهده کرد؛ جایی که تنها یک بنر با مضمون دموکراسی در نیوکمپ نصب شده بود و این تمام کاری بود که سران باشگاه در قبال خواسته مردم شهرشان می‌توانستند انجام دهند!

بازی در شرایطی برگزار شد که مردم بسیاری چند ساعت مانده به آن، زیر مشت و لگد نیروهای ضد شورش اسپانیا جان می‌دادند؛ اما علی رغم اصرار بازیکنان و دیگران، این دیدار آغاز شد. احتمالا کارلس ویلاروبی (نایب رئیس باشگاه) و جوردی مونس با رای بارتمئو مخالف بودند، اما او شخصا دستور برگزاری بازی را داد. به هر حال از دست دادن 3 و یا حتی 6 امتیاز در برابر احترام به آسیب دیدگان حادثه بارسلونا چیزی به حساب نمی‌آمد. برگزاری این بازی، عملا در حکم عقب نشینی کاتالونیا در برابر دیکتاتوری اسپانیا بود.

اگرچه فوتبال تنها یک ورزش است، اما بارسلونا همواره فراتر از آن بوده است؛ و مدیران باشگاه هرگز نباید این را از یاد ببرند...

امین سبحانی
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.