پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

نیوکمپ

زمان ارسال : جمعه 31 شهریور 1396
یکشنبه 24 سپتامبر(2مهر 1396) 60 امین سالگرد افتتاح بزرگترین استادیوم در تاریخ "نیوکمپ"
خوب اگر حوصله خوندن دارید بریم برا تاریخچه این ورزشگاه بزرگ
نام کامل:ورزشگاه کمپ نو
نام سابق:استادی دل اف سی بارسلونا
موقعیت:بارسلون، اسپانیا
تاریخ شروع ساخت:۲۸ مارس ۱۹۵۴
مدت ساخت:۳ سال
تاریخ افتتاح:24 سپتامبر ۱۹۵۷
تاریخ بازسازی:در آینده در مه ۲۰۱۷
افزایش ظرفیت:۵٬۶۴۶صندلی
مالک:باشگاه فوتبال بارسلونا
استفاده‌کننده:تیم فوتبال بارسلونا
سطح:چمن طبیعی
تابلوی نتایج:دارد
هزینه ساخت:۲۸۸میلیارد پرستاس، معادل ۱٬۷۳۱ میلیون یورو
سازنده:فرانسسک میتجانس-میرو
گنجایش:۹۹٫۳۵۴

شهر بارسلون، پرطرفدارترین مقصد فوتبالی در آخر هفته‌ها، همه‌ی امکانات را در خود دارد. پایتخت منطقه‌ی خود مختار کاتالونیا دارای انواع غذاخوری‌های مدرن، مراکزخرید فوق‌العاده، جاذبه‌های توریستی بسیار زیبا و البته یکی از قابل احترام‌ترین تیم‌های فوتبال جهان یعنی بارسلونا است.

شاید به اندازه‌ی تمام کارشناسان اروپا و نه فقط اسپانیا، بارسلونا کارشناسانی در زمین و استادانی برای رسیدن به اهدافش دارد و همانطور که شعار آنها می‌گوید" بیشتر از یک باشگاه" هستند. با داشتن اعضای رسمی بسیار زیاد(بیش از ۱۰۰ هزار نفر) و نفوذ سیاسی خوب، تمام آخر هفته‌ها افراد بسیاری را از سراسر دنیا به استادیوم نیوکمپ خود می‌کشانند و علاوه بر تماشاچیانی که دورتا دور زمین به تماشای بازی‌های آن می‌نشینند، میلیون‌ها بیننده نیز از طریق گیرنده‌های خود مسابقات آنها را دنبال می‌کنند خصوصا در ال کلاسیکو (مسابقه بین رئال مادرید و بارسلونا).
نیوکمپ در ۲۴ سپتامبر سال ۱۹۵۷ و در دوران پررونق پس از جنگ جهانی دوم در فوتبال اسپانیا افتتاح شد.

امروزه همگام با درخشش آبی و اناری‌ها، طرفدارانشان نیز در سرتاسر این ورزشگاه زیبا پرچم‌های زرد و قرمز کاتالان‌ها را به اهتزار در می‌آورند و با شعار بارسا بارسا از تیمشان حمایت می‌کنند.

اکنون در عصرشکوفایی و دریافت جوایز متعدد توسط لیونل مسی، نیوکمپ یک رکورد در جذب بازدیدکنندگان موزه و تورهای استادیوم دارد و درحال حاضر بزرگترین استادیوم پنج ستاره‌‌ی یوفا است.
طبق یک اطلاع‌رسانی در سال ۲۰۱۴، برنامه‌ای برای افزایش ظرفیت استادیوم به ۱۰۵،۰۵۰ نفر همراه با نوسازی طبقه‌ی اول و تکمیل طبقه‌ی سوم و سقف بسیار بزرگ استادیوم وجود دارد، طرح نوسازی استادیوم قرار است در می سال ۲۰۱۷ آغاز شود و در فوریه سال ۲۰۲۱ به پایان برسد. در واقع فرایند ساخت و ساز به اندازه‌ی سه فصل و نیم مسابقات فوتبال ادامه دارد. البته بدون اینکه در میزبانی بارسلونا در مسابقات خللی ایجاد شود.

در مستطیل سبز
استادیوم نیوکمپ یا کمپ نو در شمال شرقی ایستگاه قطار سنتز(Sants ) و سه ایستگاه مترو اطراف آن وجود دارد. ایستگاه collblanc (خط ۵ آبی)، لس کورتس ، ماریا کریستینا ( خط ۳ سبز).
از ورودی شماره ( Accès 7) به فروشگاه دو طبقه‌ی FC Botiga Megastore می‌‌رسیم که هرآنچه مربوط به باشگاه است، می‌‌توانید از آن خریداری کنید. شما می‌‌توانید فروشگاه‌های دیگری را نیز در ایستگاه سنتز (sants)، در Maremàgnum در بندر قدیمی بارسلون ( port vell ) و در Gran Via de les Corts Catalanes 418 در Eixample پیدا کنید.

تور و موزه‌ی اف سی بارسلونا(FCB) که هر ۱۵-۳۰ دقیقه یکبار شروع می شود( قیمت ۲۳ یورو به همراه راهنمای تور، برای کودکان ۶ تا ۱۳ سال ۱۷ یورو، برای کودکان زیر ۶ سال رایگان) ساعت‌ها و روزهایی که می توانید به بازدید بروید ۸ اکتبر تا ۱ آوریل دوشنبه تا پنچشنبه ۱۰ صبح تا ۶:۳۰ بعدازظهر و یکشنبه ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر؛ از ۲ آوریل تا ۷ اکتبر دوشنبه تا شنبه ۱۰ صبح تا ۸ بعدازظهر و یکشنبه ۱۰ صبح تا ۲ بعدازظهر؛ روزهای مسابقات ۱۰ صبح تا ۳ بعدازظهر و البته امکان بازدید از زمین وجود ندارد . راهنمای صوتی به انگلیسی هم وجود دارد.
بازدید از موزه‌ی باشگاه بخشی از یک پیج کامل است که بازدید از رختکن میهمان، اتاق کنفرانس، کلیسای کوچک استادیوم و البته خود استادیوم را هم شامل می‌‌شود. اما در موزه‌ی بارسلونا باید بگوییم که علاوه بر کاپ‌ها، افتخارات متعدد باشگاه و آثاری از بازیکنان مشهور آن از گذشته تا به امروز، یک صفحه نمایش لمسی بسیار بزرگ برای تاریخ باشگاه نیز دارد.


سپاس از صبر وشکیبایی دوستان
منبع:ویکی پدیا-شبکه های اجتماعی -سایت زومیت-ورزش11-سایت کجارو

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.