سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بازی کلاسیک منچستر سویا ودرس های بزرگی که از این بازی گرفتیم!

زمان ارسال : دوشنبه 28 اسفند 1396
شاید باورتان نشود اما زیباترین بازی مرحله ی یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا بازی منچستر سویا بود،بازی که راز اصلی دو فصل قهرمانی رئال وقهرمانان قبلی را مشخص کرد،درس های بزرگی که از این بازی گرفتیم به شرح زیر است:
1_بدترین سبک بازی در لیگ قهرمانان بازی محتاطانه است:فرقی نمی کند در زمین خودتان بازی کنید یا بازیکنانتان نام های بزرگتری از نام های بازیکنان حریف باشند،اگر محتاطانه بازی کنید محکوم به باخت هستید چون این جا لیگ قهرمانان است و قهرمانان در آن بازی می کنند نه ترسوها!ایراد بزرگ منچستر در این بازی این بود که دقیقا معلوم نبود که می خواهد حمله کند یا دفاعی بازی کند اما سویا تصمیم داشت هفتاد وپنج دقیقه تیم حریف را مدیریت کند وسپس برگ برنده اش را رو کند!حتی سیستم اتوبوسی و بازی جسورانه از بازی محتاطانه بهتر است!
2_مهم نیست ستاره ی شما چقدر بزرگ باشد فقط مهم این است که او را به موقع وبه جا استفاده کنید:بن یدر نه مسی بود، نه رونالدو، نه زلاتان و نه پوگبا و نه هزاران نام بزرگی که می شناسیم اما مربی باهوش سویا در بهترین موقع او را به زمین فرستاد واو در عرض چند دقیقه بر ماموریتی که ستاره های گران قیمت منچستر در طول نود دقیقه باید انجام می دادند، جامه ی عمل پوشانید!
3_همیشه برای خودتان اسلحه ی مخفی داشته باشید! :یکی از دلایلی که انریکه در بارسا فصل اول را به سه گانه دست پیدا کرد ودو فصل بعد از فتح جام بازماند این بود که او همیشه اسلحه اصلیش ام اس ان بودند ام اس ان اینقدر باکیفیت بودند که یه فصل او را به سه گانه رساندند اما در دو فصل بعدی که در مقاطعی از فصل،در حد چند مسابقه دچار افت شدند بارسا از گردونه ی رقابت ها حذف شد.در سوی دیگر رئال با زیدان دو فصل بر قله ی اروپا نشست ودلیلش سوای از قرعه ی آسان وداوری داشتن اسلحه های زیاد برای زیدان بود زیدان اگر رونالدو نشد موراتا را به زمین می فرستاد اگر بیل نبود ایسکو و بعضی وقت ها هم از آسنسیو ولوکاس واسکزاستفاده می کرد!دقیقا دربازی با سویا هم همین اتفاق افتاد در حالی که همه انتظار داشتن بن یدر از اول در ترکیب باشد مربی او را تا دقیقه هفتاد بازی نداد وناگهان اسلحه ی اصلیش را رو کرد!
4_هرگز از حریف نترسید چون اگر بترسید شما را قورت می دهد! یکی از دلایلی که رئال با وجود این که خیلی از مواقع خوب بازی نمی کند اما بازی ها را می برد این است که تیم های مختلف به شدت از رئال می ترسند ولی تیم های که جسورانه بازی می کنند هر چند ضعیف باشند می توانند رئال را شکست دهند مثل لگانس،منچستر هم در طول نود دقیقه ترس عجیبی از سویا داشت وهمین ترس در آخر کار دست آن ها داد!
5_اگر جو ورزشگاه را به نفع خودتان نکنید به ضررتان خواهد شد! منچستر در الدترافورد بازی می کرد اما چون نتوانست با زدن گل جو ورزشگاه را به نفع خودش کند سویا کم کم به شرایط ورزشگاه عادت کرد و دقیقه به دقیقه در برابر منچستر بهتر شد!
6_به وقتش گل بزنید!بهترین دقایق برای گل زدن وضربه زدن به تیم حریف پانزده دقیقه ابتدایی نیمه اول دقایق پایانی نیمه ی اول دقایق ابتدایی نیمه ی دوم و پانزده دقیقه انتهایی نیمه ی دوم است هر تیمی در این دقایق گل بزند احتمال این که بازی را ببرد بیشتر می شود!
7_با برنامه حمله کنید وقدر حملاتتان را بدانید! رئال مادرید همیشه صد شوت به سمت دروازه شما نمی زند،در خیلی از بازی ها حتی زیر فشار شدید حملات حریف بوده اند اما سه تا حمله می کنند وبازی را در می آوردند پس هر حمله ای که انجام می شود باید با تمام دقت انجام شود چون هر حمله بلیط شما برای صعود به مرحله ی بعدی است! وبه تیم هایی که موقعیت زیاد دارند وموقعیت ها را خراب می کنند جام نمی دهند!
8_تیم محور باشید نه ستاره محور!:یکی از ویژگی های رئال مادرید که باعث فتح جام های متعدد در لیگ قهرمانان شده است این است که بر عکس تصور هواداران مادرید آن ها رونالدو را ستاره ی تیمشان نمی دانند بلکه همه ی بازیکنان در نگاهشان جایگاه ویژه ای دارید،اگر فکر می کنید یک ستاره دارید وآن ستاره برای شما بازی را در خواهد آورد کاملا در اشتباهید چرا که این جا لیگ قهرمانان است و پر از ستاره های بزرگ، ستاره هایی که شاید قد نامشان به اندازه ی بن یدر باشد اما شما را با یک بغل پا ویک ضربه ی سر ساده با تمام ستاره های گران قیمتتان به خانه می فرستند!!!

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.