پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بارسا-یونایتد؛ همه آن نبردهای تاریخی (گزارش ویژه)

زمان ارسال : شنبه 25 اسفند 1397
دیروز قرعه کشی لیگ قهرمانان برگزار شد تا تقابل یونایتد و بارسلونا در مرحله یک چهارم نهایی شکل بگیرد. پیشترها که شیاطین سرخ معمولا یکی از مدعیان قهرمانی در اروپا بودند، تقابل های بزرگ بین این دو تیم برگزار می شد و ما در ادامه، خاطره انگیزترین لحظات بارسلونا و یونایتد طی سال های اخیر را مرور خواهیم کرد؛

منچستریونایتد 3 – 0 بارسلونا؛ جام برندگان اروپا؛ 1984:

همانند این فصل، دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی یک تورنمنت اروپایی به مصاف یکدیگر رفتند و بارسلونا با کاپیتان مارادونا، در بازی رفت در نوکمپ با دو گل به پیروزی رسیده بود اما بازگشت بزرگ یونایتد در اولدترافورد، آنها را در نهایت فینالیست کرد.
دو گل زودهنگام برایان رابسون در دیدار برگشت، الهام بخش صعود یونایتد شد و در ادامه گل فرانگ استاپلتون کار را برای بارسلونا تمام کرد تا شاگردان ران اتکینسون راهی نیمه نهایی شده و در نهایت قهرمانی جام برندگان را جشن بگیرند.

بارسلونا 3 – 3 منچستریونایتد؛ لیگ قهرمانان اروپا؛ 1998:

دو تیم پرافتخار اروپا در فصلی که شیاطین سرخ در نهایت موفق به کسب سه گانه شدند، در مرحله دوم گروهی به مصاف یکدیگر رفتند و دو تساوی خاطره انگیز 3-3 در دو دیدار رفت و برگشت رقم خورد.
اما دو گل تماشایی و فوق العاده در این دو دیدار از سوی دو ستاره، در اذهان فوتبالدوستان باقی ماهنده است. دیوید بکام با یک ایستگاهی تماشایی و ریوالدو با برگردانی فوق العاده در این دو دیدار موفق به گلزنی شدند تا جنگ ستارگان دو تیم در هر دو دیدار در نهایت با تساوی 3-3 به پایان برسد. در نهایت یونایتد و بایرن مونیخ موفق به صعود از گروه خود شده و بارسلونا همانجا با لیگ قهرمانان وداع کرد تا شیاطین سرخ با پیروزی دراماتیک در فینال نوکمپ برابر بایرن، فاتح لیگ قهرمانان شوند.

منچستریونایتد 1 – 0 بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا؛ 2008:

دو تیم پرستاره اروپا باز هم با یکدیگر ملاقات کردند و در دیدار رفت و در مسابقه ای که کریستیانو رونالدو یک پنالتی را در نوکمپ از دست داد، بازی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.
اما شلیک تماشایی و فراموش نشدنی پل اسکولز در دیدار برگشت در استادیوم اولدترافورد، حکم صعود یونایتد به مرحله بعدی را امضا کرد و شاگردان فرانک رایکارد هر چه تلاش کردند به در بسته خوردند تا در نهایت شاگردان سر الکس فرگوسن با قهرمانی در فینال با برتری در ضربات پنالتی برابر چلسی، یک بار دیگر قهرمان اروپا شوند.

منچستریونایتد 0 – 2 بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا؛ 2009:

فینال لیگ قهرمانان اروپا در رم، باعث شد تیم رویایی پپ گواردیولا با برتری برابر یونایتد در مسیر فتح شش گانه تاریخی قرار گیرد. حرکت تماشایی ساموئل اتوئو در نیمه اول منجر به گل زیبای او مقابل یونایتد شد و رونالدو و دیگر ستاره های یونایتد قادر به استفاده از موقعیت های خود نبودند.
اما در نیمه دوم اتفاقی که کسی انتظار نداشت رقم خورد و لیونل مسی با یک ضربه سر تماشایی و در میان بهت مدافعان یونایتد و ادوین فان درسار، گل دوم بارسلونا را نیز به ثمر رساند تا بلوگرانا فاتح لیگ قهرمانان شده و آن تیم پپ گواردیولا در تاریخ جاودانه شود.

منچستریونایتد 1 – 3 بارسلونا؛ لیگ قهرمانان اروپا؛ 2011:

تنها دو فصل بعد، سرالکس فرگوسن و شاگردانش بهترین فرصت را برای انتقام از بارسلونا در فینالی دیگر داشتند اما این بار نیز پدرو در دقایق ابتدایی بارسا را پیش انداخت که وین رونی موفق شد با یک ضربه محکم به گوشه دروازه، گل تساوی را به ثمر برساند.
اما تیم فوق العاده بارسلونا در نیمه دوم دو بار دیگر توسط لیونل مسی و داوید ویا به گل رسید تا در شبی که تصویر دست لرزان فرگوسن در اذهان ماندنی شد، بارسا باز هم موفق به غلبه بر یونایتد و فتح لیگ قهرمانان اروپا شود.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.