پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ساندرو تونالی

زمان ارسال : یکشنبه 18 آذر 1397
ایا به راستی او شبیه به پیرلو است؟
به قلم دیوید سلینی
مقایسه بین بازیکن‌ها اغلب سطحی است و پیشنهاد نمی‌شود. اما واضح است که امکان دارد شباهت‌هایی در سبک بازی یا ظاهر بازیکنان وجود داشته باشد.
ما به کرّات درباره مارادونای جدید، مسی جدید، یا پیرلوی جدید شنیده‌ایم. اما این بار درباره شباهت بازیساز برشا، ساندرو تونالی به پیرلو دقت نظر وجود دارد.
تونالی هافبکی 18ساله است که به‌عنوان یک نوجوان از پیاچنزا به برشا ملحق شد. تونالی پس از پیشرفت در رده جوانان، نخستین بازی‌اش را در سری B در آگوست 2017 برای برشا انجام داد. در فصل نخستش، در 19 بازی برشا حضور داشت. پس از اینکه در ماه می 18ساله شد، در فصل کنونی، تونالی برای برشا به بازیکنی کلیدی تبدیل شده است و در وقفه بازی‌های ملی، به طرز شگفت‌آوری در فهرست تیم ملی بزرگسالان ایتالیا قرار گرفت. سرمربی ایتالیا، روبرتو مانچینی به صراحت در بیانیه‌اش گفت که کنجکاو است تا تونالی را ببیند و اینکه این هافبک (تونالی) موهبتی باورنکردنی است. به درستی که این جملات اوج تمجید برای بازیکن جوان است.
آنچه که مقایسه تونالی با پیرلو را جذاب می‌کند، این است که هر دوی آنها اولین بازی‌هایشان در رده بزرگسالان را برای برشا انجام داده‌اند، سبک زیبای بازی‌شان بسیار شبیه است، تعداد پاس‌های شاهکار و پیشاپیش همه نکات گفته‌شده، هوش بازی‌خوانی بالایی دارند. این نکته را هم باید اضافه کرد که تونالی درست همانند پیرلو موهای بلندی دارد و به جای قدرت بدنی از قدرت ذهنی‌اش استفاده می‌کند. مقایسه‌ها طبیعی هستند، اما تونالی برای اینکه حداقل به نیمی از دستاوردهای پیرلو برسد، راه زیادی در پیش دارد.
بسیاری از هافبک‌ها در پست‌های مشابه، جلوتر از مهاجمین رقیب قرار می‌گیرند تا توپ را جلوتر ببرند. این کار اغلب توسط تونالی به سادگی انجام می‌شود؛ درحالی‌که برای بازیکنان اطرافش راحت نیست. این حرکت به جلو اغلب بی‌معنی است و ساختار دفاعی رقیب را مختل نمی‌کند. (مگر اینکه تیم‌ها برنامه‌ای داشته باشند و توپ را به خوبی به دیگر مناطق ببرند.)
اما تونالی به موقعیت خودش در پشت خط نخست فشار نگاه می‌کند. این نوع جاگیری باعث می‌شود زمانی که بین خطوط دفاعی تیمش قرار دارد، توجه مهاجمین و هافبک‌های رقیب به او جلب شود. همچنین این امر به هم‌تیمی‌های تونالی اجازه می‌دهد تا در مناطقی بالاتر قرار گیرند، در حالی که هنوز می‌توانند به خوبی پاس‌های او را دریافت کنند. به علاوه، این کار بدین معناست که زمانی که مدافعین هم‌تیمی‌اش، او را با یک پاس می‌یابند، یکی از خطوط دفاعی رقیب را می‌شکنند. این چیزی نیست، جز هوش موقعیت‌یابی عالی.
تونالی بسیار خلّاق است و پاس‌های هوشمندانه‌اش راه‌حلّی برای گشودن قفل دفاع رقیب می‌یابد.
قدرت دید تونالی او را از دیگر هافبک‌های جوان متمایز می‌کند و توانایی فنّی‌اش به قدری خوب است که کار با توپ را با هر دو پا برایش آسان ساخته است. بنابراین دیدن پاس‌های فوق‌العاده‌اش با پای چپ، تعجب‌آور نیست
ویژگی کلیدی دیگر تونالی، توانایی دریبل‌زنی‌اش است. این، مهارتی است که پیرلو هم داشت، اما به ندرت راجع به آن صحبت شده است. افسانه ایتالیایی، استاد خارج شدن از فضاهای کوچک با استفاده از قدم‌های سریع و تکنیک حیرت‌آور بود. دریبلینگ ساندرو تونالی نیز درست مانند پیرلو، به صورت ساکن یا دیگر مهارت‌های یوتیوبی نیست. در عوض، ما درباره فریب بدنی، حرکت شانه‌ها، پاس‌ها و دیگر حرکات فریبنده مشابه برای عبور از رقیب صحبت می‌کنیم.
تونالی علاوه بر توانایی‌های برجسته هجومی، در دفاع هم خیلی خوب است. او خیلی خوب بازی‌خوانی می‌کند و از درکش از بازی برای بازپس‌گیری توپ از طریق قطع توپ و گاهی نیز با تکل‌های هوشمندانه‌اش استفاده می‌کند.
ساندرو تونالی یک هافبک جوان بسیار مستعد است و مقایسه‌اش با پیرلو قابل فهم و دقیق است. ظاهر و سبک بازی‌اش یادآور نابغه ایتالیایی است و آینده تونالی بسیار درخشان به نظر می‌رسد. بزرگترین دارایی ایتالیا در آینده را زیر نظر داشته باشید.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.