پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

مسی خوش‌شانس است یا دنیای فوتبال؟

زمان ارسال : دوشنبه 19 آذر 1397
برای مردم کاتالونیا، دربی یعنی دربی کاتالونیا و صدالبته ال‌کلاسیکودربی برایشان اهمیت دارد اما آبی‌اناری ماندن و آبی‌اناری بودن کاتالونیا برایشان بیش از اینها اهمیت دارد، تنها استثنا در این زمینه مربوط می‌شود به کمتر از 14درصد از جمعیت این ایالت که در کمال شگفتی، هوادار اسپانیول هستند، باشگاهی که بر سردر خود تاج پادشاهی دارد و تیمش وابسته به دولت است، نه کاتالونیا.

دربی این منطقه مهم از دنیای فوتبال حرفه‌ای، بین دو تیم بارسلونا و اسپانیول برگزار شد و سربازان والورده یک درس فراموش ناشدنی به اسپانیول دادند، اسپانیولی که پیش از این دربی بزرگ، حسابی برای همتای آبی‌اناری رنگ خود خط و نشان کشیده بود. بازی در خانه اسپانیول برگزار شد و تیم میزبان تن به شکست 4 بر صفر داد. بارسا چهار بار بر سر لالیگا فریاد کشید و در این میان مسی مثل همیشه نقشی بسزا در موفقیت تیم فوتبال باشگاه بارسلونا داشت. این تیم با 31 امتیاز در صدر جدول لالیگا ایستاده و در سه بازی مهم پیش‌روی خود به ترتیب برابر لوانته، سلتاویگو و ختافه قرار خواهد گرفت و این یعنی 9 امتیاز احتمالی و شیرین دیگر که در انتظار ابرستارگان بارسلونا ایستاده و صف کشیده‌اند.

در جریان این پیروزی مهم و به‌شدت روحیه‌بخش، دو اتفاق پررنگ و برجسته حول محور درخشش لیونل مسی رخ داد، نخست شرمندگی توپ طلای فرانس‌فوتبال برابر درخشش مردی که طبق رای کارشناسان حتی در جمع چهار ستاره بزرگ دنیای فوتبال هم قرار نداشت. اتفاق بزرگ دیگر این بود که مسی با دو گلی که از روی ضربه ایستگاهی به ثمر رساند تعداد گل‌های این‌چنینی خود را از سال 2014 تاکنون به مرز 19 گل رساند و از این لحاظ در بعدی دیگر و برای چندمین بار در قاره سبز و بلکه در جهان فوتبال با اختلاف زیاد در صدر رکوردها ایستاد.

بیهوده نبود که آلبا بازیکن زحمتکش و دونده این روزهای بارسلونا پس از پیروزی 4 بر صفر تیمش برابر اسپانیول بدون توجه به سوال خبرنگاران درباره آینده او و بارسا درباره مسی سخن گفت و خاطرنشان کرد: «توپ طلا یک دروغ بزرگ است، یک مراسم مشمئز‌کننده و کاملا تبلیغاتی که تا چند وقت پیش در اختیار حامیان مالی بود و گویا اخیرا در دست کارشناسانی است که از دنیای فوتبال، فقط مسی را نمی‌شناسند.»

سخنان کنایه‌آمیز آلبا تنها حمله رسانه‌ای علیه فیفا و فرانس فوتبال نبود، والورده سرمربی تیم فوتبال باشگاه بارسلونا نیز در کنفرانس خبری خود گفت: «بازیکنی که با دو ضربه ایستگاهی گل بزند، آن هم در دربی کاتالونیا و سپس پاس‌گل بدهد و از لحاظ میزان دوندگی نفر دوم تیم باشد و از کار گروهی عجیب و مثال زدنی او تمام کادر فنی رضایت مطلق داشته باشد، دیگر فقط یک بازیکن نیست، او طلاست و برای تیم فوتبال بارسلونا یک نعمت بزرگ محسوب می‌شود.»

والورده درباره مسی ادامه داد: «عامل اتحاد تیمی در بارسا فقط مسی نیست اما این یک عامل همیشگی است و من وقتی مسی را در کنار مردانم می‌بینم، احساس آرامش وصف‌ناپذیری دارم. برای دنیای فوتبال متاسفم که کارشناسان و کسانی که در مراسم توپ طلای آن حق رای دارند، مسی را به رتبه پنجم منتقل می‌کنند و این یعنی مرگ فوتبال یا دست‌کم مرگ اهالی فوتبال!»

این بدون تردید یکی از دشوارترین بازی‌های خارج از خانه بارسلونا دست‌کم در نیم‌فصل اول بود و این تیم نشان داد که رسیدن به صدر جدول برای سایر تیم‌ها تا حد زیادی در اندازه یک رویاست و به این راحتی صدرنشینی مقتدرانه خود را از دست نخواهد داد و کاری هم به لغزش احتمالی سایر رقبا نخواهد داشت، وقتی این تیم اینچنین می‌تازد و بی‌رقیب پیش می‌رود، کدام رقبا می‌خواهند مقابلش قد علم کنند؟

مسی در جدول گلزنان لالیگا با 10گل پشت سر استوانی ایستاده که با 11گل فعلا در صدر است و مشخصا می‌شود پیش‌بینی کرد که این ابرستاره جایزه مربوط به ال‌پی‌چی‌چی یا آقای گلی لالیگا را تصاحب خواهد کرد. این ابرستاره البته با تواضع شناخته شده از او در انتهای بازی به خبرنگاران گفت: «خوش‌شانس بودم که هر دو کاشته من تبدیل به گل شد!» اما دنیای فوتبال خوب می‌داند که بسیار خوش‌شانس بوده چراکه مسی را دارد.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.