پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ادامه دمبله:شورشی خوشبخت

زمان ارسال : دوشنبه 26 آذر 1397
اما اینطور نبود. او بیدار نشده بود. دست کم بالاخره بیدار نشده بود. دمبله پیش‌تر هم همین کارها را می‌کرد. او پنج گل سرنوشت‌ساز برای بارسلونا زده بود که نتیجه دیدارها را تغییر داده بود. او حالا مقابل تاتنهام گل اول تیمش را زد. او در 9 بازی اخیر، روی 9 گل تاثیر مستقیم داشته است: چهار گل، پنج پاس گل. عملکرد او برای تیم آشکار است.

اگر تغییری در بازی دمبله پیش آمده باشد در جای دیگری است. شاید در ادراک مردم از او است. زمانی که او گل می‌زند، کار والورده دشوارتر هم می‌شود. گل‌های او، به‌ویژه گل‌های درخشانی که می‌زند، توجیه‌گر همه رفتارهای او می‌شود. نتایج خوب تنها چیزهای خوب را تقویت نمی‌کنند. زمانی که کسی را می‌خواهید نصیحت کنید، اگر او راه دیگری پیدا کند کار شما پیچیده خواهد شد.

ال‌پاییس نوشت که این ثابت کرد دمبله می‌تواند در بارسلونا «بدون آنکه الگویی از نظر زمان‌شناسی و درستکاری باشد» موفق باشد. بدون آنکه به اصول اخلاقی باشگاه احترام بگذارد. این تصویر می‌تواند اشتباه باشد. مساله فقط یک بازیکن نیست. مساله همه بازیکنان هستند. مساله تنها یک بازی یا نه بازی هم نیست، بلکه همه بازی‌ها در این فصل و فراتر از آن است.

روبرت فرناندس، مدیر ورزشی سابق بارسلونا می‌گوید: «خیلی هم بد نیست. من بازیکنان زیادی را دیده‌ام که خواب می‌مانند.» درست هم می‌گوید. فرناندس ادامه می‌دهد: «برایم سوال است که چرا این خبرها تا این حد سریع پخش می‌شوند؟ باشگاه باید از او محافظت کند.»

پرسش مهمی در این مساله وجود دارد. چه چیزی پشت این ماجرا است؟ ماجرا بر سر این است که باید از دمبله مراقبت شود. از او حمایت خواهد شد اما او نیاز به شوک هم دارد. والورده مربی خونسردی است که بسیار دور از اقتدارگرایی رفتار می‌کند اما سکوت، یا تساهل، همیشه به معنای محافظت نیست. اینکه این ماجرا علنی بیان می‌شود (از سوی مربی، پیکه و سوارس) به دلیل این است که آنها به دنبال راه حلی هستند. آنها نیاز به این را حس کرده‌اند که کاری انجام دهند که راهی بیابند.

اما آیا موفق به این کار شده‌اند؟ کارلس آلنیا گفت: «او از ما عذرخواهی کرد و ما هم آن را پذیرفتیم.» آلنیا گفت که حالا زمان آن بود که از دمبله حمایت شود و با او با مهربانی رفتار شود. این بازیکن فرانسوی قول داد که این کارش دیگر تکرار نمی‌شود. آنها البته امیدوار بودند که گل‌های او تکرار شود و راهی برای سازگار کردن او با تیم پیدا کنند. راه حلی که فقط انضباطی نباشد که فوتبالی هم باشد. آندرس اینیستا گفت: «نیازی نیست که او را بکشید». در واقع نیاز بود که به او بازی داده شود.

دمبله در چهار روز کارهای بسیاری انجام داد. به قول مربی‌اش، واقعا سریال بود. سریال «پدیده دمبله». او روز شنبه یک گل عالی در دربی به ثمر رساند. یکشنبه، در تمرینات غیبت کرد. دوشنبه، عذرخواهی کرد و بعد مقابل تاتنهام آن حرکت را انجام داد. ارنستو والورده گفت: «تنها افراد برگزیده می‌توانند چنین گل‌هایی بزنند» و این والورده بود که او را برگزید که سه‌شنبه‌شب بازی کند.

نویسنده: سید لو

منبع: ESPN
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.