پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز؛ فقر گل در هفته‌های آغازین لالیگا + ...

زمان ارسال : شنبه 21 مهر 1397
خبر مربوط به متئو لاهوز رو چون خود سایت گذاشت من پاک کردم.


تا پایان هفته هشتم رقابت‌های لالیگا منهای مسابقه تیم‌های رایووایکانو و اتلتیک بیلبائو که لغو و به زمان دیگری موکول شد، ۱۹۶ گل به ثمر رسیده که میانگین ۲۴،۵ گل به ازای هر هفته از رقابت‌ها را نشان می‌دهد. فقر گل در رقابت‌های لالیگا مشهود است و در این زمینه آمار نیز به کمک ما می‌آید. بعد از فصل ۰۷-۲۰۰۶ که تا پایان هفته هشتم ۱۸۹ گل به ثمر رسید، این فصل ضعیف‌ترین فصل لالیگا از منظر گلزنی در سالیان اخیر بوده است.

در ۳۰ فصلی که لالیگا با حضور ۲۰ تیم برگزار شده، تنها در ۷ فصل شاهد مسابقات کم‌گل‌تری در مقطع زمانی مشابه (پایان هفته هشتم) بوده‌ایم. در بین این فصول، فصل ۹۰-۱۹۸۹ با رد و بدل شدن تنها ۱۷۶ گل بدترین آمار را به نام خود ثبت کرده است.

مقایسه آمار این فصل لالیگا با فصول قبلی به شکلی شگفت‌انگیز نشان می‌دهد که تعداد گل‌ها چه سقوط فاحشی را تجربه کرده است. فصل قبل تا پایان هفته هشتم ۲۶ گل بیشتر از این فصل به ثمر رسیده بود و در فصل ۱۷-۲۰۱۶ که در بین ۳۰ فصل گذشته رکورددار است، ۲۴۴ گل تا پایان هفته هشتم رد و بدل شده بود.

این آنالیز باید به شکلی عمیق‌تر بررسی شود. یک دلیل واضح در ثبت این رکوردهای منفی افت تیم‌های رئال مادرید و بارسلونا و شروع نسبتا ضعیف آنها در فصل جاری است. به خصوص رئال مادرید، که در هفته‌های اخیر در گلزنی دچار مشکل بوده است.

لوس بلانکوس در ۳ دیدار اخیر خود در لالیگا دروازه رقبایش را باز نکرده، اتفاقی که برای اولین بار از فصل ۰۱-۲۰۰۰ تاکنون برای این تیم رخ داده است، و تا پایان هفته هشتم تنها ۱۲ گل به ثمر رسانده است. این آمار نیز از فصل ۰۵-۲۰۰۴ برای کهکشانی‌ها بی سابقه بوده است؛ فصلی که رئالی‌ها در ۸ بازی ابتدایی تنها ۶ گل به ثمر رسانده بودند.

مشکل در بارسا تا این اندازه حاد نیست، اما ۱۹ گل شاگردان والورده تا پایان هفته هشتم لالیگا هم نشان می‌دهد آبی‌اناری‌ها نسبت به آمار ۲ فصل اخیرشان با افت مواجه شده‌اند.

افت تیم‌های بزرگ در گلزنی باعث شده تا چهره‌ای غیرقابل پیش‌بینی بر صدر جدول گلزنان لالیگا تکیه بزند. تا پایان هفته هشتم کریستین استوانی مهاجم اروگوئه‌ای ژیرونا در حالی با ۸ گل صدرنشین است که نام‌هایی نظیر لوئیس سوارز، گرت بیل، آنتوان گریزمن، کریم بنزما، رودیگو و دیگو کاستا در گلزنی دچار مشکل شده‎‌اند.

یکی دیگر از دلایل این فقر نیز می‌تواند مشخصا غیبت کریس رونالدو در این فصل باشد. فوق ستاره پرتغالی رئال مادرید در ۹ فصل حضور خود در لالیگا، تا پایان هفته‌های هشتم مجموعا ۶۵ گل به ثمر رسانده بود. یعنی او به طور میانگین، در هر فصل تا پایان هفته هشتم ۷،۲ گل به ثمر می‌رساند و حال این تعداد گل، از جدول رقابت‌ها حذف شده است. هیچ بازیکنی در لالیگا نتوانسته به این میانگین گلزنی دست یابد.

یک دلیل موثر در کم شدن تعداد گل‌ها، افزایش تیم‌هایی است که سیستم دفاع ۳ نفره را مورد استفاده قرار می‌دهند. پابلو ماچین سرمربی سابق ژیرونا این سبک را با خود به سویا آورده و تیمش را تا پایان هفته هشتم با ۱۶ امتیاز بر صدر جدول رقابت‌ها نشانده است. آمار موفق ماچین در این دو تیم، تیم‌هایی نظیر رئال بتیس، لوانته، لگانس و سلتا را نیز ترغیب به استفاده از دفاع ۳ نفره کرده است.

در ادامه به رده‌بندی فصول گوناگون لالیگا (فصل های ۲۰ تیمی) از نظر تعداد گل تا پایان هفته هشتم نگاهی خواهیم داشت:

۲۰۱۶-۱۷: ۲۴۴ گل

۲۰۰۳-۰۴: ۲۳۱ گل

۲۰۱۲-۱۳: ۲۲۹ گل

۲۰۰۲-۰۳: ۲۲۸ گل

۲۰۱۳-۱۴ و ۹۸-۱۹۹۷: ۲۲۵ گل

۲۰۱۷-۱۸: ۲۲۲ گل

۲۰۰۹-۱۰ و ۰۰-۱۹۹۹: ۲۲۰ گل

۲۰۱۴-۱۵: ۲۱۷ گل

۲۰۰۰-۰۱: ۲۱۴ گل

۲۰۱۰-۱۱، ۲۰۰۷-۰۸ و ۹۹-۱۹۹۸: ۲۰۸ گل

۲۰۰۸-۰۹: ۲۰۷ گل

۲۰۱۵-۱۶ و ۹۳-۱۹۹۲: ۲۰۲ گل

۱۹۸۷-۸۸: ۲۰۱ گل

۲۰۱۱-۱۲ و ۹۵-۱۹۹۴: ۱۹۸ گل

۲۰۰۵-۰۶: ۱۹۷ گل

۲۰۱۸-۱۹ و ۰۲-۲۰۰۱: ۱۹۶ گل

۱۹۸۸-۸۹: ۱۹۴ گل

۲۰۰۶-۰۷ و ۰۵-۲۰۰۴: ۱۸۹ گل

۱۹۹۳-۹۴: ۱۸۷ گل

۱۹۹۱-۹۲ و ۹۱-۱۹۹۰: ۱۸۰ گل

۱۹۸۹-۹۰: ۱۷۶ گل



پیاتک وارث لوا( آمار گلزنی)


http://s8.picofile.com/file/8339779092/1111111111138.jpg
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.