پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

ارژانتین با اسکالونی و مسی تا چه اندازه مدعیست؟

زمان ارسال : چهارشنبه 22 خرداد 1398
لیونل اسکالونی همین چهار سال پیش فوتبالش را به پایان رساند و حالا در مقام مربی تیم ملی آرژانتین اولین بازی‌های رسمی‌اش روی نیمکت آلبیسلسته را در کوپا امریکا تجربه خواهد کرد. آرژانتین به رهبری اسکالونی در قدم اول، در بازی‌ای دوستانه مغلوب ونزوئلا شد. دو بازی بعدی پیروزی برابر مراکش و نیکاراگوئه را به همراه آورد، نتایجی که البته هیچ کمکی به روشن‌تر شدن وضعیت این تیم نکرد.

اسکالونی که خودش سابقه بازی در تیم ملی در پست وینگ‌بک را دارد، سیستم تیمش را از دفاع سه نفره به دفاع چهار نفره تغییر داده، رویکردی که به احتمال زیاد در کوپا امریکا هم ادامه پیدا کند. جدا از این تغییر سیستم تصمیم او مبنی بر کنار گذاشتن گابریل مرکادو، آنخل کورئا و مائورو ایکاردی هم بحث و جدل‌های زیادی در جامعه فوتبالی آرژانتین به پا کرده، به خصوص با اضافه شدن ماتیاس سوارز ۳۱ به اسکواد نهایی تورنمنت.

مهمترین خبر در این میان بازگشت لیونل مسی و البته آنخل دی ماریا و سرخیو آگوئرو به تیم ملی است. از جام جهانی روسیه به بعد این اولین بار است که نام دی ماریا و آگوئرو در فهرست آلبیسلسته دیده می‌شود.

نام بزرگ دیگری که از اسکواد نهایی حذف شده سرخیو رومرو است. گلر شماره یک آرژانتین سال‌ها عادت به نیمکت‌نشینی در بازی‌های باشگاهی داشته و این وضعیت هیچوقت باعث کنار گذاشته شدنش از تیم ملی نشده. این بار اما ذخیره داوید دخئا در منچستر یونایتد جایی در جمع آرژانتینی‌ها نخواهد داشت، تیمی که در پنج بازی اخیر از پنج دروازه‌بان مختلف استفاده کرده. نکته سوال‌برانگیز دیگر این اسکواد پست دفاع راست است، جاییکه که رنزو ساراویا با سه بازی ملی تنها گزینه طبیعی به حساب می‌آید. خوان فویت، مدافع مرکزی جوان و کم‌تجربه تاتنهام هم دیگر بازیکنی است که می‌تواند در این پست به زمین برود.

نکته امیدوارکننده برای هواداران آلبیسلسته اما حضور جووانی لو چلسو در اسکواد نهایی است. لو چلسو فصلی عالی را در خط میانی بتیس پشت سر گذاشته، فصلی با ۱۶ گل در رقابت‌های مختلف. رودریگو دپول دیگر هافبک آینده‌دار آرژانتین است که این فصل ۹ گل و ۸ پاس گل با پیراهن اودینزه به ثبت رساند. دپول به علاوه آماری چشمگیر در زمینه‌های دیگر هم داشت: میانگین ۲.۵ ضربه به دروازه، ۲.۸ پاس کلیدی و ۲.۳ دریبل در هر ۹۰ دقیقه سری آ.

در نهایت اما کلیدی‌ترین و سرنوشت‌سازترین نکته برای آرژانتین، مثل تمامی سال‌های اخیر، نوع استفاده از مسی است. ابرستاره بارسلونا در ۹تا از ۱۲ بازی ملی اخیرش موفق به گلزنی نشده و اگر قرار باشد تیم اسکالونی حداقل مثل دو دوره قبلی کوپا امریکا تا فینال پیش برود نیاز به مسی‌ای در اوج دارد.

آرژانتین در این دوره از کوپا در دور گروهی باید برابر کلمبیا، پاراگوئه و حریفی ناشناخته به نام قطر به زمین برود. مهمان جدید این جشن فوتبال آمریکای جنوبی، در راه فتح جام ملت‌های آسیا هر هفت بازی‌اش را با پیروزی پشت سر گذاشت و تنها یک بار دروازه‌اش را باز شده دید.

هواداران آرژانتینی به پایان‌هایی تلخ و غم‌انگیز برای تیم ملی‌شان عادت کرده‌اند. آلبیسلسته بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ تا یک قدمی قهرمانی سه تورنمنت بزرگ، یعنی جام جهانی، کوپا امریکا و کوپا امریکا سنتناریو (جشن صد سالگی) پیش رفت، اما با شکست برابر آلمان و شیلی موفق به شکستن طلسم حالا نزدیک ۲۵ سال جام نگرفتن نشد.

آخرین افتخار ملی فوتبال آرژانتین در سطح بزرگ‌سالان به کوپا امریکای ۱۹۹۳ برمی‌گردد. آیا این بار آلبیسلسته، با تمام مشکلاتی که دارد، در خاک سنتی‌ترین رقیبش، یعنی برزیل، به روند ناکامی‌هایش پایان خواهد داد؟

روی عکس کلیک کنید.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.