سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

گل‌های خاص برای فراتر از خاص

زمان ارسال : دوشنبه 29 مرداد 1397
مهاجم آرژانتینی خاص‌ترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در لالیگا است.
به نقل از آس، لیونل مسی به تاریخ سازی‌اش با پیراهن بارسلونا ادامه‌ می‌دهد و هر لحظه نامش را در تاریخ این باشگاه برجسته‌تر می‌کند. مهاجم آرژانتینی گل نخست بارسلونا را در فصل جدید لالیگا برابر آلاوس به ثمر رساند. این اتفاق جدیدی برای ستاره‌ای مثل او نیست. با این حال گل مهاجم تیم کاتالانی خاص بود چون توانست شش‌هزارمین گل تاریخ بارسلونا را در لالیگا به ثمر برساند. مسی این گل را از طریق ضربه آزاد به صورت هوشمندانه به ثمر رساند. او ضربه‌اش را زمینی زد و کاملا دروازه‌بان آلاوس را فریب داد.

مسی پیش از این هم گل هزارتایی را تجربه کرده بود. او توانسته بود پنج‌هزارمین گل تاریخ بارسلونا را نیز به ثمر برساند. این اتفاق در یکم فوریه سال ۲۰۰۹ برابر راسینگ سانتاندر رخ داد. ستاره آبی‌ اناری‌ها ۹ سال و هفت ماه و هفت روز بعد، توانست نامش را به عنوان زننده شش‌هزارمین گل تاریخ باشگاه ثبت کند.

این آمار نشان می‌دهد تیم کاتالانی از زمان حضور مهاجم آرژانتینی در گلزنی بهتر شده است. بین گل ۵۰۰۰ و ۶۰۰۰ بیش از ۹ سال فاصله بود اما میان گل ۴۰۰۰ و ۵۰۰۰ مدت ۱۳ سال فاصله بود. این اختلاف در میان گل ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ به بیش از ۱۴ سال رسید. در گل ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ این اختلاف بیش از ۱۸ سال بود. آبی‌ اناری‌ها برای این که از هزارمین گل به دو هزارمین گل برسند بیش از ۱۴ سال منتظر ماندند. در نهایت برای ثبت هزارمین گل به ۲۱ سال نیاز داشتند.

دیگر بازیکنانی که توانستند گل‌های هزارتایی بارسلونا را به ثمر برسانند گیرمو آمور (۴۰۰۰) در سال ۱۹۹۶، انریکه کاسترو کینی (۳۰۰۰) در سال ۱۹۸۲، پدرو سابایا (۲۰۰۰) در سال ۱۹۶۴ و مارکوس آئورلیو (۱۰۰۰) در سال ۱۹۵۰ بودند. نخستین گل بارسلونا را در لالیگا مانوئل پاررا در سال ۱۹۲۹ به ثمر رساند.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.