پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

اشپیگل میگوید:سبک آلمانی آژاکس را قدرتمند کرده!

زمان ارسال : چهارشنبه 28 فروردین 1398
با موفقیت آژاکس در حذف دو غول بزرگ اروپایی رئال مادرید و یوونتوس این سوال مطرح شده که چرا وقتی تیم ملی هلند حتی نمی‌تواند به جام جهانی روسیه راه یابد آژاکس امسال تا این حد موفق است؟

موفقیت خارق‌العاده آژاکس در لیگ قهرمانان امسال که با حذف دو تیم بزرگ رئال مادرید و یوونتوس از گردونه رقابتها همراه بوده، آنهم در حالیکه کل هزینه‌های فصل آژاکس 92 میلیون یورو بوده، یعنی یک هشتم رئال مادرید، این سوال مطرح شده که درحالیکه تیم ملی هلند حتی قادر به راه‌یابی به جام جهانی روسیه نبود، چرا باشگاهی مثل آژاکس توانسته تا این حد موفق ظاهر شود؟

بسیاری از تحلیل‌گران ریشه این موفقیت را در فلسفه فوتبالی آژاکس می‌دانند، روی خوش نشان ندادن به هزینه‌های هنگفت و توجه به پرورش استعدادها. یوهان کرویف، اسطوره بزرگ این باشگاه و فوتبال هلند زمانی گفته بود:" تا حالا ندیده‌ام یک گونی پول بتواند گلزنی کند".



مارک اورمارس که این روزها نقش مهمی در مدیریت باشگاه آژاکس داشته به شدت با ولخرجی در خرید بازیکن مخالفت کرده و معتقد است ولخرجی در هزینه می‌تواند فلسفه وجودی باشگاه را زیر سوال ببرد. او قانون نانوشته‌ای در باشگاه وضع کرده که حداکثر پرداختی به یک بازیکن در طول یک سال نباید بیشتر از یک میلیون یورو باشد.

اما از سال گذشته به نظر می‌رسد آژاکس از این قانون نانوشته تخطی کرده چرا که گفته می‌شود دوشان تادیچ با درآمد سالانه‌ای در حدود 2 میلیون یورو از لیگ برتر به آژاکس آمده است و عنوان گران‌قیمت‌ترین بازیکن لیگ هلند را به خود اختصاص داده.



نشریه آلمانی اشپیگل از سوی دیگر معتقد است عامل دیگری که موفقیت آژاکس را رقم زده استفاده از تفکر آلمانی بوده. اشپیگل می‌گوید فوتبال آژاکس تا پیش از شروع فصل 2016-2017 به یک فوتبال کسل‌کننده و بی‌روح تبدیل شده بوده و تنها از آن زمان بوده که با ورود یک تاکتیسین آلمانی، سرعت و پرس شدید و پرس متقابل به سبک بازی این تیم اضافه شده است. به عبارت دیگر سبک فوتبال آلمانی بوده که آژاکس را متحول کرده است.

اشپیگل می‌گوید اریک تن هاگ، سرمربی فعلی آژاکس که از سال 2013 تا 2015 در آلمان مربی‌گری کرده، ایده‌های زیادی از سبک فوتبال آلمانی را با خود به آژاکس منتقل کرده.



اما سومین عامل موفقیت آژاکس از دید نشریه آلمانی این است که این باشگاه بار دیگر ستاره‌هایی پرورش داده که تبدیل به فوتبالیست‌هایی در کلاس جهانی شده‌اند. اشپیگل به عنوان مثال به فرانکی دی‌یونگ اشاره کرده و می‌گوید این فارغ‌التحصیل آکادمی آژاکس این روزها اگر لب تر کند، بزرگترین باشگاه‌های اروپایی برای به خدمت گرفتنش صف خواهند کشید. دیگر ستاره در کلاس جهانی آژاکس از دید اشپیگل ماتیس دی‌لیخت است، مدافع میانی 19ساله‌ای که با وجود سن کمش 100 بازی برای باشگاهش انجام داده و در تیم ملی هلند هم مهره‌ای تاثیرگذار است.
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.