سال نو مبارک. همراه شما هستیم!
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

بارسلونا - چلسی، خوب بد زشت!

زمان ارسال : چهارشنبه 2 اسفند 1396
بازی رفت بارسلونا و چلسی با نتیجه 1-1 مساوی تموم شد. نتیجه ای که بیشتر به نفع آبی اناری ها هست تا آبی های لندن.

در این مطلب بازی دیشب بارسا چلسی از سه منظر مورد بررسی قرار گرفته است:


خوب

مالکیت 75 درصدی، بیش از 800 پاس، پاسکاری های زیاد در زمین حریف و پرسینگ قوی، همه را به یاد بارسای گواردیولا می اندازد.
این تیم شباهتی به تیمی که مقابل ایبار بازی کرد نداشت پس نتیجه می گیریم بازی کسالت آور مقابل ایبار، عمدی و برای جلوگیری از خستگی زیاد بازیکنان بوده.
حریف به جز شوت های ویلیان، نتوانست موقعیت خطرناک دیگری مقابل دروازه بارسلونا ایجاد کند که نشان از نظم دفاعی تیم دارد.
دو شوت در چهار چوب، حاصل کار بازیکنان حریف بود. اکثر ضد حمله های حریف خنثی شد و هازارد، فوق ستاره چلسی نیز توسط بازیکنان بارسا به دام افتاده بود. فقط در یکی دو صحنه توانست خودی نشان دهد اما در اکثر دقایق نتوانست بازی همیشگی اش را ادامه دهد.
6 سال پیش، تیم قدرتمند گواردیولا مقابل چلسی که بسیار ضعیف تر از الان بود، شکست خورد و حذف شد. تساوی بارسلونا در بازی دیشب می تواند نکته مثبتی برای تیم بارسلونا باشد.

بارسلونا این فصل شکست نخوردن را خوب یاد گرفته است. با پرسینگی که والورده متخصص آن است، حریف به اشتباه افتاد و همان توپ حاصل از پرس، تبدیل به گل شد. این شیوه در زمان گواردیولا بسیار رواج داشت.


بد

با اینکه بارسلونا 75 درصد مالکیت توپ را داشت، اما در استفاده درست از آن مشکل داشت. مالکیت بالا را تیم انریکه هم داشت اما اصل مهم، استفاده درست از مالکیت هست که تو این بازی، بازیکنان در ایجاد روزنه در دفاع قدرتمند چلسی عاجز بودند. بازیکنان در نفوذ ها مشکل داشتند و قادر به ایجاد موقعیت نبودند. تنها دو شوت در چهار چوب، حاصل حدودا هفتاد دقیقه مالکیت توپ بود!
مشابه این اتفاق در مقابل والنسیا و ختافه نیز افتاد.
تیم پپ گواردیولا هم با سبک بازی چلسی مشکل داشت. سبکی که توسط مورینیو علیه بارسا به کار گرفته شد و بعضا جواب می داد مثل پیروزی اینتر در نیمه نهایی 2010...

تیم انریکه 3 سال با پرس حریف مشکل داشت. اما والورده روشی برای مقابله با سبک پرس پیدا کرد. آیا والورده می تواند روشی برای مقابله با دفاع اتوبوسی پیدا کند؟


زشت

فوتبال کثیف، هدیه کثیف مورینیو (سرمربی سابق رئال) به چلسی بود. چلسی که زمانی با بازیکنانی مثل لمپارد و... بازی های زیبایی انجام می داد. مورینیو به هر تیمی که می‌رود، آشغال های خودش را به عنوان یادگاری بر جا می‌گذارد و حالا هم منچستری که با فرگوسن به تیمی افسانه ای تبدیل شده بود را به پارکینگی برای پارک کردن اتوبوس تبدیل کرده است.
کونته هم راه مورینیو را ادامه داد. سبک بازی که به شخصیت تیمی مثل چلسی نمی خورد. به نظر من به عنوان یکی از هواداران چلسی، شاید با ورود انریکه (با همه ی نقص هایش) به جای کونته، چلسی بازی های بهتری را از خود ارائه دهد.

به هر حال چنین سبکی که به ضد فوتبال معروف هست، اصلا قابل پسند نیست و شاید تنها هواداران رئال مادرید را شاد می کند!



دریافت کد نظر سنجی وبلاگ و سايت
مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.