پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز هفته/بارسلونا 4-0 گرانادا |بخش دوم

کد خبر : 45572  |  زمان ارسال : دوشنبه 21 دی 1394

اختصاصی/ عصر شنبه و در چارچوب رقابت های لالیگا، بارسلونا موفق شد با نتیجه ی 4 بر 0 گرانادا را شکست داده و اولین برد لالیگایی خود در سال 2016 را کسب کند. از مجموعه آنالیز های اختصاصی بارسانیوز، این بار با هم به بررسی این دیدار خواهیم پرداخت و نکات ریز و درشت آنرا مرور خواهیم کرد. پس با ما تا انتها همراه باشید...

 
برای مطالعه ی بخش اول کلیک کنید
 
-تغییر رویکرد گرانادا در نیمه ی دوم
 
هرچه گرانادایی ها در نیمه ی اول بازی روان و بدون خطایی ارائه می دادند، در نیمه ی دوم با الگوبرداری از اسپانیول روی به بازی خشن و فیزیکی آوردند. آقای ساندوال سرمربی گرانادا که به خوبی با سبک فیزیکی آشنا است تصمیم گرفت تا در مقابل بارسا نیز به این سبک روی بیاورد.
 

البته این تغییر تاکتیکی نیز نتیجه ای برای گرانادا به همراه نداشت و آنها نتوانستند مانع گلزنی های بلوگرانا شوند. هرچند این را هم باید متذکر شد که بازیکنان بارسا در نیمه ی دوم، زحمت زیادی به خود نداده و بازی تمرینی و سبکی به نمایش گذاشتند تا انرژی خود را برای ادامه ی فصل ذخیره کنند..

 -سوارز و نیمار، همچنان بدشانس!

تیمی مانند بارسلونا که در هر بازی موقعیت های گل فراوانی دارد و بازیکنان به خوبی همدیگر را تغذیه می کنند طبیعی است که با بدشانسی هایی نیز روبرو شود. در نبرد با گرانادا نیز سومین تیرک متوالی نیمار در لالیگا را شاهد بودیم تا این فوق ستاره ی برزیلی همچنان موقعیت های گلش را به تیرک بزند! هرچند وی در نهایت زننده ی گل چهارم آبی اناری ها شد ولی این روز ها از تیرک دروازه باید به عنوان رقیب شماره یک او نام برد!

ضلع دیگر مثلث MSN، یعنی سوارز نیز وضعیتی تقریباً مشابه دارد؛ پله شدن توپ در مقابل دروازه ی خالی سبب شد تا نام شماره 9 بلوگرانا را در جمع گلزنان این دیدار نبینیم. هرچند وی با 2 پاس گل ارزشمندش نقشی کلیدی در پیروزی بارسا داشت اما بد شانسی های وی از ابتدای فصل تا به حال، دست کم 6 گل را از او گرفته است..

-جابجایی های متوالی به اوج می رسند

اینکه هیچ بازیکنی در ترکیب بارسلونا جایگاه ثابتی ندارد و بازیکنان باید مدام در حرکت باشد و به اصطلاح تاکتیکی اش، Free Form بازی کنند در فلسفه ی بارسا از سالیان پیش وجود داشته و دارد. این تاکتیک را بازیکنان لاماسیا از همان کودکی یاد گرفته و انقدر ادامه می دهند تا به خوبی در آن ماهر شوند. 

در دیدار با گرانادا نیز شاهد این تاکتیک بودیم البته نوع سریع تر و متوالی تر آن! به طور مثال، در بعضی مواقع آلبا را می دیدیم که در نزدیکی مسی و در سمت راست زمین حضور داشت و حتی از آن سمت نفوذ هم می کرد یا گاهی نیمار به راست آمده و جای خود را با مسی عوض می کرد و مشابه این جابجایی ها...

 

این گونه تاکتیک هایی که توسط انریکه در بازی های این چنینی آزمایش می شوند، بی دلیل نبوده و مطمئناً می توانیم روزی شکل تکاملی تر آن را در بازی ها بزرگ ببینیم.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.