پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز هفته/بارسلونا 2-1 اتلتیکو مادرید|بخش دوم:پرواز با بال های کناری!

کد خبر : 46566  |  زمان ارسال : دوشنبه 12 بهمن 1394

اختصاصی / شنبه شب در حساس ترین دیدار هفته 22 لالیگا، بارسا موفق شد تا با نتیجه 2-1 اتلتیکو مادرید را شکست دهد. در دیداری نزدیک و پر برخورد، بارسایی ها توانستند سه امتیاز بسیار مهم را تصاحب کنند. این سه امتیاز می تواند در ادامه برگ برنده شاگردان لوئیز انریکه در راه تکرار عنوان قهرمانی باشد.

 

 از مجموعه آنالیز های اختصاصی بارسانیوز، این بار با هم به بررسی این دیدار خواهیم پرداخت و نکات ریز و درشت آنرا مرور خواهیم کرد. پس با ما تا انتها همراه باشید...

 

برای مطالعه بخش اول کلیک کنید

1) نفش پر رنگ مدافعین کناری 

از گذشته تاکنون، مدافعین در ترکیب بارسلونا به غیر از کارهای تدافعی، وظایف هجومی نیز داشته و دارند و به نوعی اکثر حملات از سمت مدافعین  شروع می شود و استارت حملات با آنهاست. وقتی به کلیّت پست مدافع کناری نگاه می کنیم متوجه می شویم که بازیکنان این پست باید دوندگی بیشتری نسبت به بازیکنان سایر پست ها داشته و دائما در حال جابجایی باشند. از این رو این پست یکی از حیاتی ترین و در عین حال سخت ترین پست های فوتبال مدرن است.

 

دنی آلوز و جوردی آلبا از بهترین ها در پستشان هستند و انریکه نیز به خوبی می داند که چگونه از بهترین ها بازی بگیرد. در دیدار با اتلتیکو، نقش این مدافعین کناری پر رنگ تر شد و این دو، هم در نفوذ و هم در دفاع، درخشان عمل کرده و نقشی کلیدی در کسب 3 امتیاز حیاتی این دوئل، ایفا کردند.

 

تا جایی که،  هم جوردی آلبا و هم دنی آلوز موفق به ارسال پاس گل شدند و سازنده ی هر 2 گل بلوگرانا در این دیدار بودند..

 

2) براوو، براوو!

عملکرد درخشان براوو از همان اولین بازی هایش برای بارسلونا، تاکنون ادامه داشته و کمتر شاهد افت وی بوده ایم. همین مورد کار را برای رقیب سرسخت او، تراشتگن، بسیار سخت کرده است و این درخشش ها تا جایی  ادامه داشته است که شایعاتی پیرامون سنگربانی براوو در لیگ قهرمانان نیز به گوش می رسد! وجود 2 دروازه بان سطح بالا در هر تیمی، آرزوی طرفداران آن تیم است اما این مورد اگر درست مدیریت نشود می تواند سبب حاشیه های فراوان شده و در پایان با جدایی یکی از دروازه بان ها همراه شود.

 

مشابه این اتفاقات را زیاد دیده ایم. به طور مثال رقابتِ حاشیه ای دیگو لوپز و کاسیاس که در نهایت به ضرر هر دو انجامید. یا حتی نمونه وطنی آن:سوشا مکانی و نیلسون! اما خوشبختانه تا اینجای فصل انریکه به خوبی توانسته است این مشکل را مدیریت کند و به نظر می رسد هر دو دروازه بان از وضعیت کنونی خود راضی هستند. هرچند معلوم است که تراشتگن انتظار بازی بیشتری دارد...

 

3) خواب بودن یا خود را به خواب زدن؟ مسئله این است!

 

به طرز عجیبی در چند بازی اخیر، تیم انریکه خسته بازی می کند و برای به خود آمدن و برگشت به بازی، به یک شوک نیاز دارد. گاهی تاوان این شوک، گلِ خورده ای است که حریف را به راحتی پیش می اندازد. اینکه تیم انریکه به خوبی می تواند به بازی برگردد و اصطلاحاً کام بک کند، عالی است اما واقعاً چرا باید بارسلونا در وضعیتی گرفتار شود که نیاز به کام بک داشته باشد؟ بهتر نیست از همان ابتدا، کار را محکم آغاز کرد؟

 

با بارسایی که تا دقیقه 20 بازی دیدیم، نا آشنا بودیم. پاس های بیهوده و پر اشتباه در زمین خودی، ناتوانی در پرس رو به جلو و ضعف در مقابله با پرس تیم حریف از ویژگی های این بارسای نا آشنا بود! بارسایی که در نیمه اول بازی با بیلبائو ( در دور برگشت 1/4 کوپا دل ری ) دیدیم ، نیز همین شکلی بازی می کرد اما کم کم خود را پیدا کرده و در نیمه دوم به بازی برگشت.

 

درنتیجه سوالی که اینجا مطرح می شود این است که آیا بارسایی ها واقعاً نیاز به شوک دارند یا برای تقسیم انرژی، از روی قصد، کم تر به خود فشار می آورند؟

 

 

 

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.