پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

آنالیز اختصاصی: لاس پالماس 1-2 بارسلونا/ بخش اول: لاس پالماس شجاع!

کد خبر : 47381  |  زمان ارسال : شنبه 1 اسفند 1394

اختصاصی/ ساعاتی پیش در هفته 25 لالیگا، این بارسلونا بود که موفق شد با 2 گل سوارز و نیمار، تیم جنگنده و پرتلاش لاس پالماس را شکست داده و با دستِ پر ورزشگاه گران کاناریا را ترک کند.

 

از مجموعه آنالیز های اختصاصی بارسانیوز، این بار با هم به بررسی این دیدار خواهیم پرداخت و نکات ریز و درشت آنرا مرور خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید...

1) لاس پالماس شجاع و جنگنده

به شخصه از بازی شجاعانه لاس پالماس، بسیار لذت بردم. آنها بدون توجه به نام بزرگ حریفشان، هجومی بازی کرده و به دنبال هر 3 امتیاز بودند. لاس پالماسی ها از همان ابتدا طوفانی آغاز کردند و حملات منظم و پر تعدادی در زمین بارسا انجام دادند. اما خیلی زود و در دقیقه 6 به لطف هوش فوق العاده اینیستا و پاس او، آلبا صاحب توپ شد و پاس گل بی نقصی ارسال کرد، در نهایت این سوارز بود که کار را تمام کرد و بارسا را پیش انداخت.

 

نکته جالب این بود که بازیکنان لاس پالماس پس از این گل نیز روحیه خود را از دست ندادند. آنها مالکیت توپ را در دست گرفتند و چند موقعیت نصفه و نیمه بدست آوردند، در نهایت روی چرخش و پاس جاناتان ویرا، توپ به ویلیان خوزه رسید و این بازیکن در حالتی تک به تک، لاس پالماس را به بازی برگرداند.

 

در ادامه روند بازی، متعادل دنبال شد و هر دو تیم چندین موقعیت گلزنی داشتند که هرکدام به نوعی از دست رفت. اما در دقایق پایانی نیمه اول این سوارز بود که با حرکت انفجاری خود از سمت راست، توپ را به لئو مسی رساند و ضربه این بازیکن پس از دفع توسط خاوی واراس، به نیمار رسید. نیمار نیز بدون معطلی ضربه تمام کننده را زد و نتیجه را به نفع بارسا برگرداند..

 

نیمه دوم بر خلاف نیمه اول گلی نداشت و بازی با همین نتیجه به پایان رسید.

درست است که لاس پالماس بدون امتیاز از این بازی بیرون آمد اما باید به خاطر شجاعت این تیم و سرمربی اش کلاه از سر برداریم!

 

 2) تقسیم انرژی زجر آور!

انتظار می رفت که انریکه در این بازی به برخی از بازیکنان اصلی استراحت بدهد. اما با اعلام ترکیب اولیه، مشخص شد که وی تصمیم گرفته است به مانند بازی با لوانته، با حداقل خستگی، حداکثر امتیاز این بازی را تصاحب کند. هرچند در انتها نیز اینگونه شد اما طرفداران بلوگرانا آنطور که باید و شاید نتوانستند از بازی تیمشان لذت ببرند. کاهش پرسینگ و سرعت بسیار کم در حملات، از جذابیت بازی کم کرد و به لاس پالماس این فرصت را داد تا جلو بکشد و حتی گل بزند.

 

اگر لاس پالماسی ها مهاجمینی تکنیکی و چارچوب شناس داشتند، شاید نتیجه نهایی، تا حدودی دست خوش تغییر می شد. در نتیجه این تقسیم انرژی که حالتی زجر آور برای طرفداران پیدا کرده است اگر با خوش شانسی همراه نشود، عاقبتی ترسناک در پی خواهد داشت!

 

3) تاثیر پر رنگ بوسکتس بر ریتم بازی بارسا، بار دیگر مشخص شد

در اینکه سرجی روبرتو رشد بی نظیری در این فصل داشته است هیچ شکی نیست اما این دیدار بار دیگر ثابت کرد که تفاوت سطح بازیکنی مانند بوسکتس با سایر هافبک دفاعی های تیم بسیار زیاد است. حتی ماسکرانو نیز نتوانست آنطور که باید و شاید نقش بوسکتس را در نیمه دوم بر عهده بگیرد. 

 

شاید بازی هافبک تدافعی باهوشی مانند بوسکتس، آنچنان به چشم نیاید و اغلب در سایه ی درخشش MSN ، محو شود، اما نقش پر رنگ او بر ریتم بازی بارسا کاملاً مشهود است. و به عقیده بسیاری از کارشناسان، اگر تاثیر بوسکتس در نتایج فصول اخیر بلوگرانا بیشتر از مسی نباشد، کم تر نیست!

 

وی مهره ی بسیار ارزشمندی است و محرومیتش برای این دیدار، به فرصتی تبدیل شد تا کمی استراحت کند. اکنون او برای سفر به لندن کاملاً آماده است و بی شک نقشی کلیدی در بازی سه شنبه شب با آرسنال خواهد داشت..

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.