پیشبینی رایگان مسابقات فوتبال اروپایی
بارسلونامنچسترسیتیمنچستر یونایتدلیورپولآرسنالچلسی
داغ تــرین هاپیشخوان شخصیپیشبینی رایگان

داستان خوشبختی 14 می بارسلونا !

کد خبر : 50997  |  زمان ارسال : پنجشنبه 23 اردیبهشت 1395

 

اختصاصی / 14 ماه جاری، روزی است که بارسلونا می تواند عنوان قهرمانی لالیگا را بالای سر ببرد.

 

برای بسیاری از مردم، 14 می، چیزی جز انتهای دومین هفته پنجمین ماه میلادی نیست و نخواهد بود اما برای هواداران بارسلونا، این روز یادآور بالا بردن جام های قهرمانی می باشد.

 

14 می سال 2016، بارسلونا مقابل گرانادا می تواند هفتمین عنوان قهرمانی خود را در این تاریخ بالای سر ببرد تا عنوان 24 خود در لالیگا را تصاحب نماید.

 

یکی از جام های به دست آمده در روز 14 می توسط بارسلونا، به سال 1905 باز می گردد جایی که بارسا فاتح جام کاتالونیا " Campionat de Catalunya" شد. جام های بعدی نیز در سال های 1911 در جام  Copa dels Pirineus و در جام حذفی سال 1922 در روز 14 می به دست آمدند.


72 سال بعد

پس از سال 1922، 72 سال زمان برد تا آبی اناری ها جام دیگری را در روز 14 می سال 1994 بالای سر ببرند. پیروزی 5-2 بارسلونای یوهان کرایوف مقابل سویا در استادیوم نیوکمپ به بارسا اجازه داد تا در سرنوشت آخرین روز لالیگا، بالاتر از دیپورتیووی صدرنشین، به عنوان قهرمانی دست یابند که شرح حال این فصل و دو فصل قبل از ان که کار قهرمانی بارسا به روز پایانی کشیده ، در روزهای گذشته بر روی سایت قرار گرفته بود. تصویر ابتدایی پست مربوط به این قهرمانی می باشد.

 

Ronaldo- Cup Winners’ Cup


پس از آن در سال 1997 ، بارسلونا در 14 می، چهارمین عنوان جام برندگان اروپا را توسط بابی رابسون فتح کرد که با پیروزی 1-0 مقابل پاریسن ژرمن فرانسه به دست امده بود که تک گل ان دیدار را رونالدو به ثمر رساند.


و آخرین باری که بارسلونا در 14 می جام قهرمانی را بالای سر برد به سال 2005 باز می گردد که تیم فرانک رایکارد که رونالدینیو را درون زمین داشت، موفق شد تا با تساوی 1-1 مقابل لوانته در روز گلزنی ساموئل اتوئو به عنوان قهرمانی لالیگا دست یابد.


و هم اکنون در حال حاضر، لوئیس انریکه و مثلث MSN، نیز این فرصت را دارند تا به عنوان قهرمانی 14 می، به تاریخ باشگاه بارسلونا بپیوندند که برای این کار باید از پس گرانادا بگذرند هرچند که تساوی و باخت رئال نیز این قهرمانی را بدون هیچ دردسری برای آبی اناری ها رقم خواهد زد.

مهمانکاربر مهمان@Guest
از اینکه بارسا نیوز را انتخاب کردید متشکریم. به نظر می‌رسد شما از یک مسدود کننده تبلیغات استفاده می‌کنید.
تبلیغات به ادامه فعالیت و ارائه خدمات باکیفیت و اخبار بروز کمک می‌کند.
لطفاً مسدود کننده تبلیغ را غیرفعال کنید و از اخبار بروز سایت لذت ببرید.